  • Data: 2018-06-25 00:41:16
    Temat: Re: Ożywiam stare żele...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1o0ftlzv5j8jc$.1dlavu8ybxfn$.dlg@40tude.net...

    > Akuraz z żelowymi tak jest.

    Ja nie mówię, że nie!

    > Chociaz ... moze nie potrafie reanimowac ?

    Ja też raczej nie. Ale wiesz... jak się np. kiedyś truło w gadzinówkach i
    innych Bajtkach wszelakich, że TYLKO JEDNA PARTYCJA PRIMARY, to ja zrobiłem
    cztery, wybierając startującą reczną zmianą znacznika "active". MS-DOS 6.22,
    zrobiłem, że odpalił nortonowski Speedisk (ale nie skończyło się to
    najlepiej, gdybym nie przerwał akcji, to by ją dokończyło; prosta przeróbka
    diskeditorem)

    > W UPS powinny miec znakomite warunki pracy, a padaja relatywnie
    > szybko.

    Może zjada je jakiś większy impuls prądowy w którymś momencie? Albo napięcie
    rozkłada nie w tym momencie?

    > Jak masz tego duzo, to sie raczej pobaw w odsiarczanie.

    Dobrze, że to nie wapń... jego siarczan, to gips...
    Aa... stop Pb-Ca...? A wapń, to on przypadkiem od samej wody nie dostaje
    rozwolnienia, jak sód, czy potas, o innych alkalicznych nie wspominając...?

    > Jest pare interesujacych pomyslow, godnych sprawdzenia.
    > Tylko znow: żel przeszkadza.

    No tak... a rozebrać dokłądniej, aby ponownie złożyć, to nie bardzo dam
    rady... Zresztą, coś ostatnio mam łyse palce (w sensie - śliskie) i mniejszą
    precyzję. No i aż tak mnie nie ciagnie.

    > Zapewne zechce :-)

    ...w Wiadomościach podadzą, ze "wybuch słyszano w całym mieście" :)

    > A że żelowy - nie wyplukasz kwasu tak łatwo

    Nawet się tego nie spodziewam...

    (cut - nic mi na myśl do odpowiedzi nie przychodzi na razie)
    > Skoro teraz jawnie pisza, ze stop z Ca, to sie zastanawiam co szkodzi
    > kranowa :-)

    Ale ten stop (oj... nie zagipsuje go tam w środku?), to on na ramki, czy i w
    masie czynnej?
    Wody to jakoś tam dam radę, trochę jej udestylować, tak robiłem, by dolać do
    aku auta, jak wody nie było, albo nie chciało mi się na stację iść (niecały
    kwadrans pieszo). Dzis w sklepach widuję demineralizowaną. Dawniej też taką
    można było na stacji nabyć.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.