    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: P?atno?? iPhone
    Date: Wed, 5 Nov 2014 13:35:22 +0100
    <m35mi1$516$1@dont-email.me> <c...@4...com>
    <dc7ucjaxwt4f$.1p0uqpx73zb1y.dlg@40tude.net>
    <j...@4...com>
    <54575b02$0$8946$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@4...com>
    <5458923d$0$12634$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...com>
    <5459103d$0$12641$65785112@news.neostrada.pl>
    <54591a06$0$11149$65785112@news.neostrada.pl>
    <54592684$0$7901$65785112@news.neostrada.pl>
    <54592b8a$0$18096$65785112@news.neostrada.pl>
    <54593bba$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i52iyoxaapi8.4urnchdvpogj$.dlg@40tude.net>
    <5459e991$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <5459ed2f$0$11152$65785112@news.neostrada.pl>
    <20141105110012.3d4214e5@babcia-workstation>
    <545a0de8$0$11148$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia 2014-11-05, o godz. 12:45:42
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Hi hi - sam mialem podobnie w biurze - reczna centralka na portierni,
    > prosze wewnetrzny nr NN ... "a tam nikogo nie ma, skonczyli prace".
    > Prosze mimo to ... "tam nikt nie odpowiada, tylko cos piszczy" ...

    Nie zawsze dało radę. W połowie lat 90-tych pod Warszawą (interesowała
    nas Warszawa i całe stare województwo warszawskie) sporo było centralek
    ręcznych działających w godzinach pracy np. urzędu gminy. Znaleźliśmy
    na to patent - wpierw nawiązanie połączenia głosowego i przestawienie
    na modem.

    > Ale to tylko w Warszawie.
    > We Wroclawiu, ludzi 600 tys, telefonow moze ze 100tys , po co mi ta
    > 7-ma cyfra ? a potem 8-ma, 9-ta, i 10-te zero - tylko palec sie
    > zuzywa ...

    Z tego 0 i 9 nie było dostępne. Przy czym często te 6 numerów to nie
    było tylko miasto a całe województwo. No i zaczęło numerów brakować. Na
    początku komórek też spodziewano się że prefiksy 60x i 50x starczą. ;-)

    > A ch* wie tak naprawde. Chwalili sie ze doprowadzili swiatlowody
    > daleko, moze "do kraweznika".

    No ale przepustowość u klienta 2 MB to ciut mało na światełko. ;-)

    > Ja probowalem zalatwic gdzies na zadupiu "2Mb/s to chetnie panu
    > sprzedamy, za rok".
    > Mniej nie, bo "innych chetnych tam nie ma, a inwestycja musi sie nam
    > zwrocic".
    > A 2M swoje kosztowalo ...

    Centrum Warszawy - lokacja oddzielona od centrali w linii prostej
    jakieś 100-120 metrów. Wybudowana własna kanalizacja. Nasza studzienka
    metr od studzienki TP. Przez 14 lat nieodmienne BMT na podciągnięcie
    światłowodu. W efekcie 2 łącza symetryczne po 60-80MB idą od innego
    providera via radiolinie. O bojach - choć o pół MB w paru
    miejscach nawet nie ma co pisać...

    Zdrówko