    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    65785112@news.neostrada.pl><20141105133522.1edead76@babcia-workstation><5
    45a2075$0$12643$65785112@news.neostrada.pl><m3dp9j$dh3$1@news.agh.edu.pl>
    <545a6f19$0$18087$65785112@news.neostrada.pl>
    <20141106103352.129b1824@babcia-workstation>
    Subject: Re: P?atno?? iPhone
    Date: Thu, 6 Nov 2014 20:20:09 +0100

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Przy nadal ograniczonym dostępie do stacjonarek (kwestia rozwoju
    >infrastruktury) rozwój komórek był przewidywalny.

    No nie calkiem, bo we Wroclawiu to ocenialem zaspokojenie rynku
    stacjonarek na jakies 90%.
    Wiekszosc znajomych jednak miala, jednego kojarze, ktory czekal.
    Czekalo sie nadal dlugo, ale wiekszosc juz nie czekala.
    Te brakujace TP i Dialog by szybko nadrobily ... ale przyszla powodz i
    zabrala z rok.

    Oczywiscie byly i dalsze peryferia, wioski gdzie stacjonarnych nie ma
    do dzisiaj ... ale to nadal jest kwestia ceny.
    W koncu od paru lat mozna bylo miec telefon w Centertelu.
    Tych komorek GSM to tez przybywalo stopniowo.

    Wrecz bym rzekl, ze to w 90% kwestia ceny - tyle lak sie obywales bez
    komorki, ze za co teraz placic.
    Tyle lat bez telefonu, wiec ...

    >Miał porównywalne. Wczesnie było dość drogo - OIDP to koło pół dolara

    Ale mowimy o 1996 - gdy Centertel wprowadzil promocje :-)

    >minutę - tak cena połączeń była w dolarach i przeliczana po kursie
    >dnia wystawienia faktury.

    $ byl juz wymienialny, faktura w zlotowkach, wiec zostaje jedynie
    wysokosc ceny :-)

    P.S. I nawet wtedy, firma z amerykanskim udzialem, nie chciala czekow
    tylko przelew :-P

    > Za to wygrywał wtedy zdecydowanie pokryciem
    >Polski. I z tego powodu nasz ówczesny dyrektor wybrał analoga
    >Centertela bo na pełne pokrycie przez sieci GSM Zalewu Zegrzyńskiego
    >kilkanaście km od stolicy czekaliśmy do 2002-2003 roku.

    A jednak klienci kupowali masowo GSM a nie NMT.

    >Telefony analogowe i GSM były tej samej większości. "Cegła" i
    >"Kaloryfer" to była oferta w 1992 roku gdy startował Centertel.

    Ale publika zapamietala :-)

    Czy w 97 telefony NMT nie byly jednak troche wieksze niz GSM ?

    J.