  • Data: 2018-03-21 07:37:43
    Temat: Re: PFC - jak to jest zrobione? (zwieranie zasilania)
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-20 o 22:59, EdiM pisze:

    > Jaki zwierający mosfet?

    No ten jedyny na schemacie

    > To jest przetwornica typu boost.

    ok..

    > Mostek na tym schemacie służy do zasilania kontrolera.

    Zgadza się. U mnie jest to przetwornica LM2574 zasilana przez rezystory
    aby mieć energię na start, potem ją zasila już odczep transformatora
    głównego przetwornicy.

    > Tam w opisie jest coś o starcie. Może jak na chwilę dołączysz to nie ma
    > już lżejszego startu i po prostu za mały bezpiecznik. Aczkolwiek wydaje
    > się, że większy prąd niż przy rozładowanym kompletnie głównym
    > kondensatorze już nie powinien płynąć. No chyba, że główny dławik się
    > nasyca lub coś podobnego. Tam na schemacie też jest NTC na wejściu. On
    > zmniejsza główny impuls ładowania, a potem może zmniejszyć starty
    > poprzez rozgrzanie się przy obciążeniu.
    Ja mam rezystor szeregowy 22R zwierany potem przez przekaźnik.
    Sterowanie przekaźnika to wyprostowany i wyfiltrowany przez mały układ
    RC przebieg sterujący tranzystorem mosfet z tego PFC. Czyli PFC działa =
    włączenie przekaźnika po jakiejś sekundzie od jego startu.

    > Gdzie ten bezpiecznik jest? Po pierwotnej stronie trafa, wtórnej? Jaka
    > wartość?

    Pierwotna, T800mA.
    Zasilacz ma swoje 6.3AT

    > Proponuje podłączyć szeregowo przez żarówkę np. 100W 230V i pobadać bez
    > tego trafa.

    Żarówka świeci, na wyjściu przetwornicy połowa napięcia, metoda z
    żarówką w tym przypadku nie działa, stąd próbuję inaczej aby ograniczyć
    straty.
    Tylko właśnie co mi nie gra. Puste kondensatory = miękki start PFC,
    naładowane = strzał z błyskiem bezpiecznika T800mA. Dobrze że ich trochę
    mam bo się kupka rurek już robi ;)

    --
    Irokez