  • Data: 2018-03-21 09:56:06
    Temat: Re: PFC - jak to jest zrobione? (zwieranie zasilania)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-21 o 07:37, Irokez pisze:
    > Tylko właśnie co mi nie gra. Puste kondensatory = miękki start PFC,
    > naładowane = strzał z błyskiem bezpiecznika T800mA. Dobrze że ich trochę
    > mam bo się kupka rurek już robi ;)

    Nigdy nic z PFC nie robiłem i nie mam czasu wnikać.
    Pamiętam, że jak przyglądałem się proponowanemu, zewnętrznemu układowi
    miękkiego startu do jakiegoś scalaka DCDC to mi wychodziło, że jakby
    była chwilowa (odpowiednio chwilowa) przerwa w zasilaniu to potem nie
    wystartuje na miękko - czyli jakby dokładnie to co masz.
    Dalej nie poszedłem - nie zastosowałem miękkiego startu i nie robiłem
    eksperymentów (robię DCDC o malutkich mocach) tylko wziąłem na tyle
    wielki dławik, aby przy twardym starcie się nie nasycił.
    P.G.