  • 171. Data: 2014-04-07 15:54:40
    Temat: Re: PIC vs AVR
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-07 15:37, jacek pozniak wrote:
    > No właśnie zabawkę. mi zbytnio nie chce się uczyć migania diodami tylko chcę
    > istniejący soft wrzucić w hardware i aby działało i abym sprzedał a za
    > zarobione pieniądze oddał się rozrywce, niekoniecznie związanej z
    > mikroprocesorami.

    I co Twoim zdaniem stoi na przeszkodzie ażeby tak zrobić przy użyciu
    tego produktu?

    Oczywiście pod warunkiem "mania" softu napisanego w nie za bardzo
    egzotycznym dialekcie. I po uwzględnieniu/wybudowaniu sobie HAL-a (o ile
    przenosisz z innej platformy).

    No ale powyższe jest przecież aktualne bez względu na platformę na którą
    portujesz.

    Piotrek

  • 172. Data: 2014-04-07 15:56:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Możesz podać jakieś obliczenia?
    > Nie możesz, bo musisz napisać w ASM i w C,
    > a potem porównać, a Ty tego nie robisz.
    > 1,6x wolniejszy kod w C vs, ASM dla TEGO samego procka, to kłamstwo,
    > które próbujesz przeforsować.

    Radziłbym ostrożniej dobierać słowa, bo okaże się, że sam jesteś kłamcą:

    > Nie uda Ci się.
    > Z moich obliczeń częściej wynika dokładnie co napisałeś, ale bez kropki,
    > czyli 16x.
    > I dlatego musisz wybrać coś 10x szybszego.
    > Dopóki nie udowodnisz - nie masz prawa pokazywać mnożników.
    > Możesz podać jedynie link do RZETELNYCH analiz.
    > S.

    Nic ci nie zamierzam udowadniać. Przeglądałem pobieżnie twoje analizy i
    Janusza. Sam stwierdziłeś, że w cyklach jest stosunek C/asm = 1.6

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 173. Data: 2014-04-07 15:57:16
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-07 15:56, Mario pisze:

    > Radziłbym ostrożniej dobierać słowa, bo okaże się, że sam jesteś kłamcą:

    > Nic ci nie zamierzam udowadniać. Przeglądałem pobieżnie twoje analizy i
    > Janusza. Sam stwierdziłeś, że w cyklach jest stosunek C/asm = 1.6

    Widocznie ta twoja to nie była rzetelna analiza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 174. Data: 2014-04-07 16:02:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-07 15:37, jacek pozniak wrote:
    > No właśnie zabawkę. [...]

    Aaaa! O to Ci chodziło ...

    No to podstaw sobie w moim poprzednim poście zamiast zabawka na przykład
    coś takiego "najlepsza na świecie, lepsza od wszystkich z80 8051 pic avr
    razem wziętych, uniwersalna platforma do wszelakich zastosowań".

    Brzmi lepiej? ;-)

    Piotrek

  • 175. Data: 2014-04-07 16:21:29
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Piotrek wrote:

    > I co Twoim zdaniem stoi na przeszkodzie ażeby tak zrobić przy użyciu
    > tego produktu?
    Choćby to co Kolega janusz_k zauważył; wielkość dokumentacji.
    I nie mów proszę, że nie trzeba wszystkiego czytać, ponieważ nieraz musiałem
    zaznajamiać się z peryferiami, których nigdy nie zamierzałem użyć.

    jp

  • 176. Data: 2014-04-07 16:21:40
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-07 09:14, jacek pozniak pisze:

> [...]
    >
    > W związku z tym skorzystam z okazji, że duskusja w toku, i się zapytam,
    > jako, że jesteś ich gorącym zwolennikiem:
    >
    > 1. Około 128KB ROM, max 8 kb (4 też będzie OK) RAM, SPI (lub 2xSPI), 2xUART
    > 2. TQFP 44..64, oraz so28.
    > 3. Prosty, dostępny programator (nie potrzebuję debugerów)
    > 4. Zasilany jednym napięciem (kiedyś coś mi się o oczy obiło, że arm na dwa
    > napięcia zasilania)
    > 5. Możliwość zrealizowania RTC (niekoniecznie sprzętowo), możliwość
    > podłączenia Xtal 32768.
    > 6. Wewnętrzny oscylator RC 1%, tak aby można było nim UARTY taktować.

    http://pl.farnell.com/nxp/lpc1227fbd48-301/mcu-128-k
    b-flash-cortex-m0-48lqfp/dp/1862476

    Ma wszystko co napisałeś. Z wyjątkiem poboru prądu. Ma 2-4 mA przy 4MHz
    w zależności od warunków. Nie sprawdzałem go, ale inne LPC pracują
    stabilnie. Programowanie przez SWD, np z wspominanego przeze mnie
    LPCXPresso. Jest tez podobno jakiś opensorsowy projekt programatora SWD
    pracującego z OpenOCD, ale nie pamiętam nazwy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 177. Data: 2014-04-07 16:24:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-07 15:37, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > istniejący soft wrzucić w hardware i aby działało i abym sprzedał a za
    > zarobione pieniądze oddał się rozrywce, niekoniecznie związanej z

    Najlepiej w Cocomo :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 178. Data: 2014-04-07 16:27:32
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2014-04-07 15:37, jacek pozniak pisze:
    > No właśnie zabawkę.

    Czepiasz się słówek. Piotrek podał ci ciekawe nowoczesne rozwiązanie, podając
    konkretne argumenty.
    Jedyny minus nowej rodziny mikrokontrolerów TI - TIVA (następcy Stellaris) to brak
    czegoś z
    najtańszego z CORTEX-M0, bo mają swoje MSP430 do takich zastosowań.

    Też kiedyś dawno temu miałem dylemat na co się przesiąść z 8051, wybrałem ARMy i był
    to bardzo dobry
    wybór. Dzisiaj nawet bym się nie zastanawiał, jak są STM32F0 za 0,5$. Jedyny plus
    jaki widzę w AVR
    to ATtiny dla bardzo prostych projektów i w przypadku bardzo dużych serii
    produkcyjnych, gdzie liczy
    się każdy cent.

  • 179. Data: 2014-04-07 16:34:06
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2014-04-07 15:23, Piotrek pisze:
    > Firmowy toolchain (bez ograniczeń wielkości kodu dla *tej* platformy) masz za
    darmo.

    Domyślam się że chodzi ci o CCStudio. Czy licencja związana z tą płytką, czy z
    rodziną procesorów?

  • 180. Data: 2014-04-07 16:46:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-04-07 16:34, Elektrolot wrote:
    > Domyślam się że chodzi ci o CCStudio. Czy licencja związana z tą płytką,
    > czy z rodziną procesorów?

    Tak, CCS. O ile mnie pamięć nie myli brak limitów jest dla płytek, nie
    dla rodziny procesorów.

    Jeśli chcesz mieć pewność to rzuć okiem do ichniego FAQ.

    P.