  • Data: 2024-02-28 21:47:32
    Temat: Re: PIC32MX795F512 + DP83848: Zawieszanie się Ethernetu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.02.2024 19:52, Mirek wrote:

    > Ale mówimy tu o utracie możliwości zainicjowania połączenia przy
    > jednoczesnej możliwości połączenia do urządzenia czy o całkowitym
    > zablokowaniu ethernetu - bo już się pogubiłem (i możliwe że sam to
    > poknociłem)?

    Mówimy o całkowitym zablokowaniu Ethernetu na poziomie całego switcha.
    Dioda ACT na urządzeniu zaczyna się świecić cały czas, a ono samo traci
    kontakt z siecią. Jednocześnie łączność tracą wszystkie inne urządzenia,
    podłączone do tego samego switcha.
    Problem z zainicjowaniem połączenia klienta był osobną kwestią, o której
    wspominałem przy okazji. Najwyraźniej ustąpił po wgraniu poprawek kilku
    błędów, które zauważyłem w międzyczasie (najpewniej chodziło o
    korzystanie z malloc/free zamiast pvPortMalloc/vPortFree).

    > Dwie uwagi: Dawno nie widziałem urządzenia, które wymaga kabla cross
    > (chyba że PoE)

    Tak, wiem. Ale to raczej siła przyzwyczajenia. Skoro miałem pod ręką
    scrossowany kabel, to postanowiłem go wykorzystać, skoro już łączyłem
    urządzenia bezpośrednio.
    Raczej w niczym to nie zaszkodziło, a połączenie przez tydzień działało
    stabilnie.

    > Te ogonki usb <> ethernet bywają tak podłe, że nie mają nawet
    > transformatorków - jaja są z potencjałami.

    No cóż, to było jedynie urządzenie, jakie miałem pod ręką do
    wykorzystania na szybko. No i jak mówię - w tym wypadku się sprawdziło.
    A w tym konkretnym przypadku transformatorek jest - widać do przez
    półprzezroczystą obudowę. ;)

    > tygodni i pomagał restart switcha PoE. Aż któregoś pięknego dnia po
    > burzy padł rzeczony switch - wymieniamy, ale ta jedna kamera nie
    > wstaje. Podmieniamy kamerę... nie wstaje. Sprawdzamy kabel... szczena
    > nam opada bo jest odwrócona para. Poprawiamy, podłączamy starą
    > kamerę, która działa i już się później nie zawiesza.

    Też o tym pomyślałem, ale taką opcję wyeliminowałem na samym początku,
    testując z kilkoma różnymi kablami i switchami. Tak więc to nie jest
    kwestia niekontaktującego styku, złego kabla albo uwalonego portu w switchu.

    Prawdę mówiąc stawiałem na to, że przyczyna będzie leżała na warstwie
    MAC lub wyżej. Ten sam układ PHY (DP83848) wykorzystałem już w kilku
    różnych projektach, z kilkoma różnymi MCU, używając identycznego układu
    ścieżek na PCB (oczywiście z pominięciem linii interfejsu RMII, które są
    unikalne dla konkretnego typu mikrokontrolera) i podobny problem nigdy
    nie wystąpił. Stawiałem albo na jakiś bug programowy, albo problem z
    kontrolerem MAC w strukturze PIC32MX795F512, albo ewentualnie jakiś
    problem na liniach interfejsu RMII. Wtedy jednak awaria powinna wystąpić
    też przy testach z laptopem.
    Tymczasem to zaczyna wyglądać na problem na warstwie fizycznej,
    ograniczony do sytuacji, kiedy po drugiej stronie kabla znajdują się
    dość konkretne urządzenia...