    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PICowanie
    Date: Thu, 10 Oct 2013 20:33:20 +0200

    On 2013-10-10 20:00, Sylwester Łazar wrote:
    > Proszę mnie poprawić jeśli się mylę,
    > jednak spróbuję zrozumieć.
    > 1) tak jak kolega JDX zauważył, dla foo powinien być typ char, gdyż RETURN
    > ma zwrócić wartość z RS-a.

    To oczywiste że to czeski błąd, przeciez kod jest z palca i ma tylko
    pokazać ideę.

    > 2) I teraz w C (drugi przykład) jest problem, gdyż po przepisaniu do
    > zmiennej temp,
    > zostały ponownie włączone przerwania przez sei() (SEt Interrupt jak sądzę)
    > Wtedy temp zwróci wartość odczytaną z UART_D i jest "cool",
    > ale zwracając UART_D może być "klopsik", bo w międzyczasie mogło przyjść
    > inne przerwanie od RS'a i zmienić wartość rejestru UART_D (UART Data jak
    > sądzę)

    W tym cały pomysł: żeby uzyskac odczyt w sekcji krytycznej i natychmiast
    go zwrócić. W C musisz uzyć zmiennej tymczasowej. W C++ nie, kod jest
    znacznie czytelniejszy.

    > 3) W C++ jest na tyle wygodnie, że wystarczy wpisać (czy jak to się fachowo
    > nazywa w obiektowym języku programowania) na początu, że
    > to jest: CriticalSection cs;
    > I teraz wiadomo, że jak foo się skończy, to przerwania same się odblokują.

    To się nazywa RAII, nie ma nic wspólnego z obiektami poza tym że
    akuratnie na nich można ją uzyskać. Wiekszość języków programowania nie
    ma RAII choć ma obiekty.

    > Czyli chodzi o to, że nie trzeba pamiętać gdzie włączyć sei(), a gdzie
    > wyłączyć cli() (CLear Interrupt jak sądzę)
    > tylko zapisać, że w foo() nie przejmujemy się przerwaniami, tylko robimy
    > swoje?

    Owszem, cała sztuka w tym żeby *nie* przejmować się sei. Ono się samo
    zrobi tam gdzie powinno. W 99% wypadków poza patologicznymi chcesz mieć
    parę cli/sei bez wzgledu na formę wyjścia z funkcji. I o tym nie
    pamiętać. Podejście typu "muszę mieć wszystko pod kontrolą" niczym się
    nie różni od pisania w asm i świadczy o ubogim warsztacie.