  • 1. Data: 2013-10-08 22:42:42
    Temat: PICowanie
    Od: s...@g...com

    Witam,

    Nigdy się w to nie bawiłem, bo potrzeby takowej nie było, aż tu nagle jest potrzeba
    picowania. Konkretnie PIC16F877A. Pytanko: jakie środowisko programistyczne
    proponujecie? Projekt w zasadzie duperelny, jednorazowy, więc wiadomo.., środowisko
    projektowe ma być za friko, ale na legalu!! Z Microchipa można zassać na legalu
    kompilator, ale chciałbym poznać opinię tych którzy na tym "zęby zjadli", czy jest
    ewentualnie coś innego godnego uwagi i zassania na zasadzie OpenGL czy jakoś tam..

  • 2. Data: 2013-10-08 23:23:51
    Temat: Re: PICowanie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Oct 2013 13:42:42 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > oś innego godnego uwagi i zassania na zasadzie OpenGL czy jakoś
    tam..

    Jest opensource'owy sdcc, ale generuje trochę spuchniety kod w
    porównaniu z kompilatorem microchipa. Ale do nieskomplikowanych
    rzeczy można go użyć, pod warunkiem że umiesz sobie napisac Makefile
    (to nie jest "okienkowy" kompilator).

    --
    Marek

  • 3. Data: 2013-10-09 00:11:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > porównaniu z kompilatorem microchipa. Ale do nieskomplikowanych rzeczy
    > można go użyć, pod warunkiem że umiesz sobie napisac Makefile (to nie

    Się przyłączę bo dostałem szynę tej serii, coś do pisania w assemblerze
    się nadaje?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2013-10-09 07:26:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 08 Oct 2013 23:23:51 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Jest opensource'owy sdcc.

    Z open source jest jeszcze great cow basic.
    Jeśli chodzi o assembler to jest gputils.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-10-09 08:45:22
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 08.10.2013 22:42, s...@g...com pisze:
> [...]
    ewentualnie coś innego godnego uwagi i zassania na zasadzie OpenGL czy jakoś tam..

    Jak nie masz ochoty na zabawy w wynalazki, to najprościej będzie
    ściągnąć MPLABX i kompilator microchipa (60 dniowa wersja próbna, potem
    wyłącza się optymalizacja) albo hi-techa XC (45 dniowa wersja próbna).
    Jeśli dobrze pamiętam, to wersje próbne można wykorzystać też do
    projektów komercyjnych, ale upewnij się.

    http://www.microchip.com/pagehandler/en-us/family/mp
    labx/
    http://www.microchip.com/pagehandler/en_us/devtools/
    mplabxc/

  • 6. Data: 2013-10-09 11:52:20
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 08:45:22 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli dobrze pamiętam, to wersje próbne można wykorzystać też do
    >
    > projektów komercyjnych, ale upewnij się.

    Dzięki za info!! Jeszcze tego nie zassałem, a już mam pytania.. Czy jest to
    środowisko "okienkowe"? Tak jak chociażby Delphi(Pascal) i czy jest to strasznie
    upierdliwe? Czy da się tam skrobać w Assemblerze tego procka?
    Podejrzewam, że jest kompilator C, ale raczej nie jestem fanem tego potrąbionego
    języka programowania. a+=a, a=+a , toż tego czytać się nie da! O popierdolonych
    znakach funkcji logicznych nawet nie ma co wspominać...

  • 7. Data: 2013-10-09 12:21:30
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    programistyczne
    > proponujecie? Projekt w zasadzie duperelny, jednorazowy, więc wiadomo..,
    Proponuję zacząć od PIC serii 18.
    Tak się składa, że Microchip zazwyczaj ma podobnie/identycznie wyprowadzone
    sygnały w obu seriach
    PIC18 i PIC16.
    PIC16F877A ma zdaje się przełączanie BANKów danych RAM,
    więc przy ASM ma to znaczenie.
    Można na tym polegnąć już przy kodzie >1kB, a już przynajmniej przyprawić
    monitor,
    o wysłuchiwanie niecodziennych komend, lub zbicie matrycy :-)
    No i MPLAB v. 8+ sobie poradzi z tym bez problemu.
    Jednak konieczny jest debugger ICD2, ICD3 lub inny.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2013-10-09 13:36:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Podejrzewam, że jest kompilator C, ale raczej nie jestem fanem tego
    > potrąbionego języka programowania. a+=a, a=+a , toż tego czytać się nie
    > da!

    Przecież czytał będziesz tylko to, co sam napiszesz, a nikt Ci nie każe
    używać dziwnych zapisów.
    P.G.

  • 9. Data: 2013-10-09 13:43:28
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    toż te zapisy to siła PO za co są ciągle nagradzani...

  • 10. Data: 2013-10-09 14:04:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:l33fh4$9b8$1@node1.news.atman.pl...
    > toż te zapisy to siła PO za co są ciągle nagradzani...

    A w sposób zrozumiały dla ludzi to jakby to brzmiało?