    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PICowanie
    Date: Thu, 10 Oct 2013 20:46:53 +0200
    <l35dk5$950$1@node1.news.atman.pl> <l35rdb$bid$1@mx1.internetia.pl>
    <l36gv3$epe$1@node1.news.atman.pl>
    <5256d47c$0$32693$65785112@news.neostrada.pl>
    <l36lfa$fbj$1@node2.news.atman.pl>
    <5256ecf3$0$14832$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2013-10-10 20:07, JDX wrote:
    > Ale o co chodzi? Co ma RAII do kodu natywnego? W każdym razie chodziło
    > mi jedynie o to, że cli() i sei() to nie są funkcje standardowe C czy
    > też C++.

    Wyobraź sobie że napiszę ten sam example bez cli/sei. Co on niby miałby
    ilustrować? Sam idiom RAII nie jest przydatny, jego konkretna
    implementacja już jest.

    > No to przecież sam pokazałeś że w C obudowujemy czytanie w cli()/sei().

    Ale musisz uzyć zmiennej tymczasowej i musisz *pamiętac* o sei. kod robi
    się podatny na czynnik ludzki.

    > A jeśli z jakiegoś powodu w tej samej funkcji potrzebujemy przeczytać
    > zasób jeszcze raz, no to jeszcze raz obudujemy operację czytania. Zdaję
    > sobie sprawę, że kod się komplikuje i tym samym jest bardziej podatny na
    > błędy, ale w sam raz IMO w tak, nomen omen, krytycznych przypadkach jak
    > CS lepiej jest sterować ręcznie a nie zdawać się na automatykę.

    Dlaczego lepiej zdawać się na czlowieka a nie na automatyke absurdalnie
    automatycznej rzeczy? RAII to mechanizm który obecnie jest testowany
    biliony razy na sekundę na calym swiecie na wszystkich architekturach i
    działa. Dlaczego miałby tu być problematyczny? Znam tylko jeden powód:
    gównanie kompilatory na gówniane architektury (PIC < 32).

    > Zakładając, że pomiędzy odczytaniem z chronionego zasoby a returnem nie
    > ma znaczącego (w sensie czasu wykonania) kodu.

    A skąd on miałby się tam wziąść? Nawej najgorsze kompilatory C++ nie
    będą robiły zadnego obiektu sc. On nie istnieje w kodzie wynikowym,
    zostaje po nim tylko sei w miejscach gdzie wychodzisz z funkcji. Puffff
    i cała sekcja krytyczna, klasa, konstruktor itd zamienia się w dwie
    instrukcje asm. To jest wlasnie ten moment którego programiści embedded
    nie czają. Tam *nie* ma obiektu ani narzutu w kodzie. Kod jest taki sam
    jak z C a bywa że lepszy.

    > W każdym razie ja w podanym przykładzie jakoś nie widzę wyższości C++
    > nad C. Zyskujesz większą odporność na błędy ale płacisz za to mniej
    > precyzyjną kontrolą nad CS.

    Jesli potrzebujesz precyzyjniejszej kontroli nad cs to mozna taką zrobić
    bez rezygnacji z RAII.

    > Nie twierdzę, że C++ jest gorsze od C w
    > zastosowaniach embedded. Twierdzę jedynie, że przykład jest słaby.

    Bo miał być jakikolwiek. Np. często liczę na szablonach rozmiary typów
    co pozwala mi kod przenieść między różnymi procesorami. Często
    specjalizuję generyczną funckję za pomocą obiektu co pozwala mi kod z uC
    testować na PC używając mocków. Jest sporo zastosowań. Żadne nie ma nic
    wspólnego z obiektowością.

    > No nie wiem, mi w sam raz wystarczyłaby informacja, że to jest coś co ma
    > być chronione za pomocą CS. Tak, abym nie musiał snuć domysłów. :-)

    Przecież właśnie w tym kodzie to doskonale widać.