    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PID z Noty Atmela
    Date: Sun, 26 Jan 2014 12:56:25 -0600

    On Sun, 26 Jan 2014 18:37:53 +0100, "Lam3r" <L...@L...pl> wrote:

    >Witajcie,
    >
    >Wziąłem sobie źródełka w C algorytmu PID z noty avr221 Atmela ale zamiast w
    >procesorku to odpaliłem to testowo w C# w celu pobawienia się. Napisałem
    >sobie programik, który mi wyświetla wszystkie zmienne i mogę sobie zadawać
    >wszystko.
    >
    >Niby działa ale mam lamerskie pytanie, nie śmiejcie się :-)
    >
    >z głównej funkcji PID dostaję int16_t i faktycznie pojawiają się tam
    >wartości od -32768 do +32767.
    >Tylko co to do diabła oznacza? Jak T zadana zrówna się z Tzmierzoną to ta
> [...]

    PID jest algorytmem ciaglym regulacji i nei nadaje sie do sterowania
    grrzalka. Do sterowania grzalka stosuje sie regulatowy dwupolozeniowe,
    ktore mozna usprawnic tak aby aproksymowaly regulator PI (nie pamietam
    czy moga PID)

    Tutaj mozesz znalezc jak

    http://we.pb.edu.pl/~kaie/kaie-md/TREiT/TREiTsem4wyk
    10.pdf

    Z grubsza, wprowadza sie dodatkowa petle sprzezenai zwrotnego wokol
    przekaznika ktora to petla linearyzuje pzrekaznik

    A.L.