  • 31. Data: 2011-09-21 05:47:54
    Temat: Re: [PORD] pytanko o sytuację.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 19:10, Glub pisze:

    > Wytlumacz jak prawidlowo "migać" przed wjazdem, po wjeździe i zjeżdżając z
    > ronda?
    >
    > Mnie fascynuja migajacy w "lewo" kręcąc sie w kółko.

    Jeśli mamy "prawdziwe rondo" (czyli pasy ruchu wymalowane w koło) to
    tak, jak wiodą pasy: póki krążysz spokojnie - bez kierunkowskazów, jak
    chcesz zjechać lub zmienić pas na bardziej zewnętrzny (jeśli takowy
    jest) - migasz prawym, jeśli chcesz wjechać na pas bardziej wewnętrzny
    (jeśli takowy jest) - migasz lewym.

    Wjeżdżając nie ma co migać, bo jak np. zamigasz na objechanie ronda 2
    razy i zjechanie zjazdem wybranym losowo? ;->

  • 32. Data: 2011-09-21 05:49:14
    Temat: Re: pytanko o sytuacje.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 23:01, Drzewo pisze:
    > Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <b...@g...com> napisal w
    > wiadomosci news:5718fe43-57c4-4cc7->> Obop lna.
    >
    > Dokladnia tak. To dziala tak samo jak wtedy gdy ludzie chca sie wyprzec
    > wymuszenia pierwszenstwa argumentujac duza predkoscia osoby, na której je
    > wymuszaja.

    _Czasami_ to działa, jeśli np. wykażą, że obiektywnie nie mogli
    uwzględnić tego szybkiego w ocenie sytuacji (np. zakrywające go
    wzniesienie).

  • 33. Data: 2011-09-21 06:13:12
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisała rzekomo
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Oczka ci się już całkiem popsuły?

    To sa te duchy przeszlosci, o ktorych pisal Magic w zeszlym tygodniu.
    Czekam jeszcze na Trzypiona i Organizacje Zero. (:

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 34. Data: 2011-09-21 10:06:04
    Od: Glub <g...@g...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    >
    > Wjeżdżając nie ma co migać, bo jak np. zamigasz na objechanie ronda 2
    > razy i zjechanie zjazdem wybranym losowo? ;->

    Mnie uczono by migac przed wjadem na rondo zgodnie z tym jak chcę przez nie
    przejechać.
    Chcąc zjechać pierwszym zjadem migam w prawo. Chcąc zjechsc drugim zjazdem
    nie migam. Chcąc zjechac kazdym kolejnym migam w lewo przed wjechaniem na
    rondo, po wjechaniu wylaczyc kierunkowskaz i wlaczyc dopiero przed zjazdem.
    Oczywiscie prawym.

    Potem wyjaśniono że pierwszy zjazd z ronda, obojetnie pod jakim kątem by
    nie byl, jest zawsze "w prawo", drugi- prosto a trzeci i kolejne są w lewo.

    Miganie kierunkowskazem w lewo na rondzie jest bez sensu.

    Chcialem potwierdzenia lub zaprzeczenia czego mnie uczono.
    --
    Glub SW-T400

  • 35. Data: 2011-09-21 10:12:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2011 12:06, Glub pisze:

    > Potem wyjaśniono że pierwszy zjazd z ronda, obojetnie pod jakim kątem by
    > nie byl, jest zawsze "w prawo", drugi- prosto a trzeci i kolejne są w lewo.

    To jakaś bzdura.

    Prosta ilustracja: co włączysz, jak będziesz chciał zrobić "rundkę" i
    zjechać zjazdem oryginalnie "pierwszym"?

  • 36. Data: 2011-09-21 10:24:50
    Od: Glub <g...@g...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > To jakaś bzdura.

    Tak mowili w imoli.

    > Prosta ilustracja: co włączysz, jak będziesz chciał zrobić "rundkę" i
    > zjechać zjazdem oryginalnie "pierwszym"?

    Wjezdzajac na rondo lewym kierunkowskazem.
    Jadac po rondzie zadnym
    Zjezdzajac z ronda prawym kierunkowskazem.

    --
    Glub SW-T400

  • 37. Data: 2011-09-21 10:33:11
    Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>

    W dniu 2011-09-21 12:06, Glub pisze:
    > Chcialem potwierdzenia lub zaprzeczenia czego mnie uczono.

    Polecam "Jedź bezpiecznie" TVP Kraków - odcinki na temat jazdy
    po rondach.

    Błędem to nie jest, aczkolwiek imho włączanie lewego kierunku
    podczas wjazdu na rondo z lewego pasa jest bez sensu. Z prawego
    może sygnalizować chęć zmiany pasa na wewnętrzny.

    Pozdrawiam
    ursyn

  • 38. Data: 2011-09-21 10:36:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 21 Sep 2011 10:24:50 +0000 osobnik zwany Glub wystukał:

    chcesz jechać pod prąd?

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 39. Data: 2011-09-21 10:47:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-21, Glub <g...@g...com> wrote:

    > Tak mowili w imoli.

    Tez mi to ktos mowil, to jakas bzdura wymyslona przez instruktorow chuj
    wie na co i po co.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2011-09-21 11:13:02
    Od: Glub <g...@g...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:
    > Dnia pięknego Wed, 21 Sep 2011 10:24:50 +0000 osobnik zwany Glub wystukał:

    > chcesz jechać pod prąd?

    Pogieło cię? Jaki prąd.

    Traktuj rondo jak skrzyzowanie z wyspą.
    Chcesz w lewo na skrzyzowaniu to co? Chyba oczywiste ze wlaczasz lewy
    kierunkowskaz.

    --
    Glub SW-T400