    From: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Date: Sat, 24 Jan 2004 11:53:38 +0100

    Użytkownik "mlopaci" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:buo6ak$6md$1@inews.gazeta.pl...
    > Zamiast prezesa URTiP polecam prezesa UOKiKu. Do grudnia mozna wybo
    > skarzyc sie na to do URTiP na podstawie rozdzialu o polaczeniu sieci
    > telekomunikacyjnych z prawa telekomunikacyjnego. Niestety droge prawna
    > przed prezesem URTiP zablokowalo rozporzadzenie ograniczajace pojecie
    > laczenia sieci telekomunikacyjnych do laczenia sieci telefonicznych.
    > Pozostaje droga w UOKiKu. Skargi moga rowniez skladac operatorzy, ale
    > rozeniez abonenci indywidualni.
    >
    > Adres: Prezes dr Cezary Banasiński
    > UOKiK, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa

    I jest to chyba jedyna instytucja (od czasu odejścia byłego prezesa URTu -
    p.Ferenca) zajmująca się na poważnie niezgodnymi z prawem działaniami TP SA.
    Gdy dwa lata temu wynikła sprawa blokowania pasma na łączach dzierżawionych
    jedynie UOKiK na poważnie się tym zajął. Ba, sam nawet otrzymałem kilka
    telefonów od pracowników tego urzędu w celu wyjasnienia wielu wątpliwości
    natury technicznej. Sądzę, że podobnie będzie i tym razem. Zwłaszacza, że
    jest to juz drugi przypadek - po aferze z blokowaniem ruchu krajowego na
    łączach międzynarodowych - pogwałcenia przepisów czy też zasad interconnect.
    Nawet jeśli z takich interwencji nic nie wyjdzie - jak prorokują niektórzy,
    to trzeba robić wszystko aby wokól tej sprawy narobić możliwie najwięcej
    szumu. W końcu rzecz idzie o postępowanie narodowego operatora, a nie
    jakiejś tam firemki z Pipidówki. Proponowałbym również zaintersowanie tą
    sprawą mediów. W przypadku wspomnianej przeze mnie afery z łączami
    dzierżawionymi duże zainteresowanie tematem i życzliwość w nagłośnieniu
    sprawy wykazał p.Przemysław Gamdzyk z Computerworlda. A i Wyborcza też by
    pewnie napisała co nieco.

    Z#