  • Data: 2019-09-27 20:57:11
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: Adam M <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, September 27, 2019 at 1:36:36 PM UTC-4, heby wrote:

    > Wręcz przeciwnie. Wiem doskonale. Z faktu że można skompilować pascala
    > na ARMa NIE WYNIKA że to jest sensowne i użyteczne. Nic z tego nie
    > wynika poza hobby.

    > Ależ oczywiście, akademicko patrząc masz rację.

    > No, sam kiedyś widziałem jak jeden kontroler miał kłódkę a nowu w innym
    > komentarze były w bułgarskim. Fakt, traktują jak sekret. Nikt nie wie w
    > czym się pisze w embedded. Nikt. Strasznie patrzeć na tych wszystkich
    > programistów embedded których poznałem, albo lobotomia, albo
    > elektrowstrząsy. Nikt nie wie w czym pisał, albo bezczelnie kłamie że w
> [...]

    Tak się przglądam tej dyskusji i cos mi sie wydaje, że a...@m...uni.wroc.pl nie
    widział żadnego oprogramowania przemysłowego poza uczelnią. Paru piszących tu
    właczając w to szanownego kolegę stara mu się wytłumaczyc jak to robią "big boys and
    girls" ale to nie trafia.
    Njaśmieszniejsze jest to, że on ma trochę racji o nie pisaniu C/C++ tylko on o tym
    nie wie. W przemyśle zajmującymi sie rzeczami jeżdzącymi masa nowego oprogramowania
    krytycznego (nie mówie tu o systemach mutimedialnych ale a naprawdę krytycznym
    oprogramowaniu np. kontroler ABS, ECU, DriveByWire) pisze sie w Mathlab/Simulink i to
    jest transpilowane do C. Tak latwiej mozna udowodnic i przetestowac poprawnosc logiki
    - jest masa oprogramowania automatatyzujaca to zadanie.
    Natomiast jeśli kolegi dyskutant nadal chce używac Paskala do kontrolerow to polecam
    Siemens SCL na sterowniki S7 - wyglada prawie jak Paskal - ma begin end i nawet
    koszerny operator przypisania := ;-)