    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Date: Sat, 5 Oct 2019 17:28:10 +0200
    <5d86b148$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <qm7c3j$pl6$1@dont-email.me>
    <5d87968d$0$503$65785112@news.neostrada.pl> <qm875f$g8o$1@dont-email.me>
    <5d87b31a$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <qm8e0j$s55$1@dont-email.me>
    <qmgven$som$1@z-news.wcss.wroc.pl> <qmiovo$fk3$1@dont-email.me>
    <qml41c$h79$1@z-news.wcss.wroc.pl> <qmlhb2$b1k$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <qn06sj$h9p$2@news.icm.edu.pl> <qn1idh$11l3$2@gioia.aioe.org>
    <qn43oj$1pg$2@news.icm.edu.pl> <qn5jip$anb$1@gioia.aioe.org>
    <qn5lha$ges$1@dont-email.me> <qn6o70$1cc5$2@gioia.aioe.org>
    <5d9759ed$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i9i7ge56bkdc$.dlg@tyczka.com>
    <5d98671b$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qn9p7t$nkf$1@dont-email.me>
    <5d986bcb$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qna3r8$jfu$1@dont-email.me>
    <5d98a336$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <qna8cq$fjn$1@dont-email.me>
    <5d98afe2$0$522$65785112@news.neostrada.pl>

    On 05/10/2019 16:59, J-23 wrote:
    > Nie jest gorsze i nie imputuj słów których nie powiedziałem

    Nic nie inputuje, pytam czy jest gorsze od bibliteki GUI Lazarusa. Jest
    czy nie?

    > W systemach linux owszem. Gorzej pod windows :)

    Serio? pip install w windows działa. apt-get obecnie również.
    Ostatecznie jak chcesz Qt natywnie na win to trzeba wypakować 1 zipa.

    > Czytaj chłopie ze zrozumieniem :) No chyba że to jest sztuka

    Czytam i zysku brak. Następne nudne GUI bez polotu, wyglądu czy
    czegokolwiek co by je odrózniało od kilkunastu innych.

    > Nie nie wchodzi sam. LCL/VCL to tylko przykłady ale czemu nie miała by
    > powstać uniwersalna biblioteka?

    Bo powstało np. Qt? Jak ktoś się uprze to pewnie dało by radę zrobić
    binding do Pascala. Tak samo jak zrobiono do Pythona. Tylko po co.

    > którą możesz pisać wszędzie tak jak to
    > wypadku LCL (Tutaj masz właśnie swój zysk)

    Ale to nie jest zysk w stosunku do czegokolwiek bo Javowym Swingiem
    jestem w stanie wszędzie coś wyświetlić, Qt wszędzie, wxWidgets
    wszędzie, GTK wszędzie itd itp. I każda z nich wspiera język w którym
    można pisać wszędzie i ten jezyk niewiele rózni się od Pascala może poza
    tym że żyje.

    Gdzie zysk, ja pytam, na tle innych technologii?

    > Pokaż mi drugie takie środowisko?

    Do klikania widgetów i pisania kodu? A choćby NetBeans.

    > Na rynku gdzie jednym narzędziem będę
    > pisał na dowolną platformę?

    Netbeans.

    > Bez dodatkowych bibliotek?

    Netbeans.

    > FreePascalowi a
    > konkretnie Lazarusowi jest najbliżej

    Nie. Chyba że esencją jest pisanie GUI, w wtedy jeden h... co
    wybierzesz, ale czasem warto żeby to GUi było choć minimalnie uzyteczne.

    > Właśnie napisałem Ci powyżej :)

    Nie, to nie jest killer feature. To zaledwie normalność obecnego świata
    C++, Java, C#.

    > Stąd że jest najbliżej twierdze że ma to potencjał

    Taki sam jak inne jezyki które wygrały tą rywalizację. Któreś musiały,
    Pascal miał pecha.