    Subject: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <5d87968d$0$503$65785112@news.neostrada.pl> <qm875f$g8o$1@dont-email.me>
    <5d87b31a$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <qm8e0j$s55$1@dont-email.me>
    <qmgven$som$1@z-news.wcss.wroc.pl> <qmiovo$fk3$1@dont-email.me>
    <qml41c$h79$1@z-news.wcss.wroc.pl> <qmlhb2$b1k$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <qn06sj$h9p$2@news.icm.edu.pl> <qn1idh$11l3$2@gioia.aioe.org>
    <qn43oj$1pg$2@news.icm.edu.pl> <qn5jip$anb$1@gioia.aioe.org>
    <qn5lha$ges$1@dont-email.me> <qn6o70$1cc5$2@gioia.aioe.org>
    <5d9759ed$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i9i7ge56bkdc$.dlg@tyczka.com>
    <5d98671b$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qn9p7t$nkf$1@dont-email.me>
    <5d986bcb$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qna3r8$jfu$1@dont-email.me>
    <5d98a336$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <qna8cq$fjn$1@dont-email.me>
    <5d98afe2$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <qnacqc$a28$1@dont-email.me>
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Sat, 5 Oct 2019 18:24:22 +0200

    W dniu 05.10.2019 o 17:28, heby pisze:

    > Nic nie inputuje, pytam czy jest gorsze od bibliteki GUI Lazarusa. Jest
    > czy nie?

    Pisałem już! Na natywne aplikacje trzeba kolejnych technologii w
    zależności od urządzenia docelowego. A przy obecnym zapotrzebowaniu
    gdzie jest potrzebna aplikacja natywna na komputer na urządzenie mobilne
    itp i już się robi kilka różnych technologii

    Przeszkadzało by ci to by była w jedna biblioteka ogarniająca wszystkie
    te tematy? Mi nie i właśnie taki w większości jest LCL jedyne czego mu
    brakuje to dopracowania i wejścia w technologie WEB

    > Serio? pip install w windows działa. apt-get obecnie również.
    > Ostatecznie jak chcesz Qt natywnie na win to trzeba wypakować 1 zipa.

    Gdzie trzeba znać jego całą dokumentacje itp. :)

    > Czytam i zysku brak. Następne nudne GUI bez polotu, wyglądu czy
    > czegokolwiek co by je odrózniało od kilkunastu innych.
    Bo jest wyciągane z trzewi systemu operacyjnego a nie pisane od zera :)

    LCL napisane we FreePascalu wyciąga konkretne rzeczy z systemu na którym
    jest uruchomione.

    I to wszystko w jednym kodzie :)

    Może też obsługiwać np QT i to też będzie jeden i ten sam kod do napisania

    > Bo powstało np. Qt? Jak ktoś się uprze to pewnie dało by radę zrobić
    > binding do Pascala. Tak samo jak zrobiono do Pythona. Tylko po co.

    Zaskocze cie ale LCL Lazarusa wspiera QT :P

    > Ale to nie jest zysk w stosunku do czegokolwiek bo Javowym Swingiem
    > jestem w stanie wszędzie coś wyświetlić, Qt wszędzie, wxWidgets
    > wszędzie, GTK wszędzie itd itp. I każda z nich wspiera język w którym
    > można pisać wszędzie i ten jezyk niewiele rózni się od Pascala może poza
    > tym że żyje.
    >
    > Gdzie zysk, ja pytam, na tle innych technologii?

    Napiszę najprościej jak się da :P

    Jeden kod. Program odpalasz wszędzie. PC/Mobilne/Web/ARM czy co tam
    chcesz jak to inaczej nie nazwać jak zysk? :)

    Lazarus po za Web pozwala na całą resztę. Jak to jest dla ciebie mało
    zysku mięć jeden kod odpalany na wszystkim to nie wiem o co innego ci
    chodzi. Chętnie się dowiem?

    Ty preferujesz jeden język działający na dowolnej platformie resztę
    sobie wyklikam.

    Ja preferuje jeden kod w dowolnym języku odpalany na wszystkim. Te dwa
    zdania pokazują różnice między nami tylko mam wrażenie że moje podejście
    sprawia że dużo szybciej uzyskam program na dowolne urządzenie.

    Teraz dlaczego Pascal a nie inny język. Powód jest prosty, bo jest
    Lazarus - który większość wymienionych elementów posiada. Kwestia tylko
    dopracować

    > Do klikania widgetów i pisania kodu? A choćby NetBeans.

    Pisałem że LCL to tylko przykład.

    > Netbeans.

    Jesteś pewny :P? że na dowolnej platformie użyjesz Javy bez problemowo
    :P? owszem można pisać tym pod różne platformy ale dla każdej platformy
    będzie to oddzielnym kodem

    > Netbeans.

    > Nie. Chyba że esencją jest pisanie GUI, w wtedy jeden h... co
    > wybierzesz, ale czasem warto żeby to GUi było choć minimalnie uzyteczne.

    Nie chodzi o GUI to byl tyko przykład :)

    > Nie, to nie jest killer feature. To zaledwie normalność obecnego świata
    > C++, Java, C#.

    Podajesz trzy języki programowania i minimum +3 różne ide (chociaż o ide
    można się spierać)

    Ja Ci pisze o jednym kodzie, jednym języku odpalanym na wszystkim po za Web

    Mało?