  • 141. Data: 2019-10-05 09:06:47
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 07:40, slawek wrote:
    > No to popatrz miszczu na coś
    > takiego:

    Brawo :)

    PS: Powinno utrzec nosa MWZWM... ale nie utrze.
    Oni wiedzą "lepiej"...

    AK

  • 142. Data: 2019-10-05 09:10:17
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 07:40, slawek wrote:
    > Naturalnie możesz radośnie
    > sprawdzać że wynik jest różny od pi - bo dla wielu funkcji buz
    > tak przypadkiem będzie.

    Hehehe

  • 143. Data: 2019-10-05 09:52:36
    Temat: Re: [OT] POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 06:56, AK wrote:
    > O! Znasz Algol?

    Jedyny Algol w którym pisywałem to Action!. Nie jest on jednak Algolem
    ale czymś podobnym składniowo. Moja straszna zbronia życiowa polega na
    tym e urodziłem się za późno aby docenić karty perforowane.

    > Chetnie podyskutuje!

    A ja nie. Już o jednym trupie rozmawiamy.

    > Pisalem w nim kawal zycia.
    > Doskonaly jezyk!

    Bez wątpienia. Podobnie jak Pascal. Też turing complete.

    > PS: Choc wolalnbym o Simuli - jeszcze lepsza.

    Super. Otwieraj nowy wątek. Sławek z przyjamnoscią podyskutuje z Tobą o
    Algolu w kontekście BCPL. Ja sobie zaś zrobie herbatkę.

  • 144. Data: 2019-10-05 09:57:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 07:02, AK wrote:
    > No wlasnie. No a obok jest sobie o niebo lepszy (w sensie inzynierii
    > j.prog) VHDL?

    VHDL to Ada. Z domalowanymi duperelami.

    I nie wybrali.

    Co za chamy. Być może ma to związek z takim drobnym faktem że
    weryfikacja jest ważniejsza niż składnia.

    A Verilog ma biliard razy więcej narzędzi do weryfikacji niż VHDL i
    jednocześnie najbardziej gównianą składnię jaką można sobie wyobrazić.

    Ale to dalej chamy. Przecież Ada jest najlepsza.

    > Myslalem cale zycie, ze mlodosc to taki czas, ze chce sie ten swiat
    > zmieniac na lepszy (chocby ten malutki wokol siebie i chocby...
    > dla wlasnej przyjemnosci/satysfakcji nie godzenia sie z byle g...)
    > No a co my tu mamy? Młodziez mentalnie starsza ode mnie? ;)

    Świat sobie możesz zmieniać lokalnie. Do zmiany świata na lepsze w
    sensie globalnym znacznie lepiej sprawdzają się wojny choć one działają
    tylko w sensie statystycznym.

    PS. W informatyce prawie nigdy nie wygrywa najlepsze. Wygrywa zawsze
    religijność wyznawców jakiejś rzeczy a efekt motyla jest widoczny
    bardziej niż gdziekolwiek.

  • 145. Data: 2019-10-05 10:03:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 07:40, slawek wrote:
    > trzy linijki, ale to nieistotne) jako dowód tezy że testy
    > jednostkowe wyłapią wszystko.

    Nikt takiej tezy nie postawił. Pokazałeś przykład, wyjaśniłem Ci że
    żałosny a ty dorabiasz filozofię. Reszta to już wewnątrzne głosy.

    > No i co? Możesz - a jakże - sprawdzać co będzie gdy n <= 0. Możesz
    > ewentualnie sprawdzić, że dla n = 1 powinno być fun(1) = buz(1.0)
    > z dokładnością co do maszynowego epsilon. Możesz nawet sprawdzić,
    > znając konkretną buz, np. że to logarytm naturalny sinusa,
    > jeszcze parę wartości. I na tym koniec. Bo gdy buz będzie
    > definiowana przez użytkownika (np. przez podanie kilkunastu liczb
    > określających współczynniki, wykładniki itp.)

    Jeśli dowolny element badanego kodu nie jest znany na etapie jego
    unittestowania to mamy do czynienia z testami nie unit tylko *jakimiś*,
    najczęsciej integracyjnymi.

    Tak że niestety, nie masz pojęcia o czym bredzisz.

    > Przy tym taki drobiazg: testy według ciebie - chcesz 100% coverage

    100% coverage mówisz? A jakiego coverage? Wszystkich stanów? Może
    wszystkich lini? Może triggera dla wszystkich bitów? Wszystkich gałęzi?
    Wszystkich asercji? Może jakiegoś innego z kilkunastu mierników coverage?

    Planowanie testowania moze mieć wymóg pokrycia 100% stanów, może mieć
    wymóg pokrycia 90% lini itd itp. Zależy co masz w planie testowania. Bo
    masz, prawda?

    > - powinny objąć jakieś 2**63 czyli około 10**19 wartości...
    > jeżeli integer jest 64 bitowy.

    Jesli ktoś tak zdefiniował coverage. Całe szczęście nie każdy tak
    definiuje. Można powiedzieć że tylko niejaki "sławek" tak defniniuje.

  • 146. Data: 2019-10-05 10:06:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 07:04, AK wrote:
    > Powinienies napisac: "wydaje mi sie".

    Nie. To jest codzienność mojej pracy.

    > Bo naprawde Ci sie tylko wydaje.

    Nie.

    > PS: No a co z tym 1% ?

    Jest zarządzany ryzykiem. Jeśli migasz diodą i to jest clue projektu to
    może zostać. Jeśli sterujesz respiratorem to go wyeliminujesz tą bądź
    inną metodą testowania. Zarządzanie ryzykiem to obecnie spory fragment
    rynku weryfikacji. Bardzo bogatego rynku.

  • 147. Data: 2019-10-05 10:08:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 07:02, AK wrote:
    > Znasz ASM chocby na tyle co ja? ;)

    Kilka. Ale za to mam dłuższego.

  • 148. Data: 2019-10-05 10:12:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 06:42, AK wrote:
    > Domowego hackiera tak.

    Tacy stanowią większość programistów Pascala w latach 80. Znam firmę w
    której pracują do dzisiaj.

    > Zwyklego (mysle nieskromnie, ze niezlego programisty) nie.
    > Chcesz sie zalozyc/przekonac?

    Najbardziej zdumiewa mnie próba dowodzenia całości na podstawie
    wyjątkow, powszechna w społeczeństwie. Argument "szwagra dziadka wójka
    siostra to miała taki przypadek" jak widać działa również w informatyce.

    > PS: Mitomania, ze tworcy kompilatorow to jacys Bogowie wciaz
    > panuje wsrod Mlodziezy :)

    Mitomania że starsi ludzie robią coś lepiej ciągle panuje wśród emerytów.

    Prawda jest taka że ani jedni ani drudzy nie mają racji. Znam masę
    przykładów i zaprzeczeń tej tezy. Ale nie, nie chcesz ich znać, są
    subiektywne.

  • 149. Data: 2019-10-05 10:12:39
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Sat, 05 Oct 2019 10:08:31 +0200, heby wrote:

    > Kilka. Ale za to mam dłuższego.

    Proponuję, byście obaj dali linka do jakiegoś swojego publicznego
    projektu ASM. Nie ma co się sprzeczać o długość - trzeba zmierzyć.

    Mateusz

  • 150. Data: 2019-10-05 10:28:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2019 10:12, Mateusz Viste wrote:
    > Proponuję, byście obaj dali linka do jakiegoś swojego publicznego
    > projektu ASM. Nie ma co się sprzeczać o długość - trzeba zmierzyć.

    Niestety jak wielu zakładasz błednie że ludzie parający ię
    programowaniem zawodowo robiąteż to samo hobbystycznie. Czasem tak, ale
    raczej nie.

    Zakładasz również że znajomość asm oznacza pianie w nim projektów. To
    raczej oznacza głupotę.

    Innymi słowy jeśli chcesz fragmentów kodu, np. takich które na co dzień
    wielu z nas pisze to jedyną mozliwoscią jest, po podpisaniu NDA,
    zatrudnienie się.