  • 131. Data: 2010-03-27 07:42:13
    Temat: Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 00:02:40 +0100, Irek N. wrote:
    >Studia zmieniają w człowieku coś, ciężko mi to jednoznacznie określić -
    >powiedzmy sposób postrzegania świata. Widzę to tak: osoba
    >niewykształcona powie _tego tak się nie da zrobić_, osoba po studiach
    >powie _moim zdaniem tego tak się nie da zrobić_.

    Polemizowalbym. "Szeroka wyobraznia" nie zalezy od studiow.
    Na studiach wtlaczaja dodatkowa porcje wiedzy, moze z niej wynikac ze
    to sie da zrobic, albo ze sie nie da, albo jak policzyc czy sie da.

    Masz np "free energy" i cala mase pasjonatow wierzacych ze to istnieje
    :-)

    >Nie ma to nic wspólnego z wiedzą czy doświadczeniem oczywiście.

    Tak jest, student/absolwent elektroniki slyszac problem moze zaczac
    liczyc macierze, a jak policzy potrzebne parametry to zacznie szukac
    takich elementow :-)

    J.

  • 132. Data: 2010-03-27 08:16:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Polemizowalbym. "Szeroka wyobraznia" nie zalezy od studiow.
    > Na studiach wtlaczaja dodatkowa porcje wiedzy, moze z niej wynikac ze
    > to sie da zrobic, albo ze sie nie da, albo jak policzyc czy sie da.

    Ale jest tez zjawisko w psychologi (nie moge przypomniec sobie nazwy), ze
    osoby wiedzace na dany temat mniej przeceniaja swoja wiedze, a te ktore
    wiedza wiecej, nie doceniaja jej (zmierzone). I teraz jesli kilka razy (np.
    w czasie studiow) dojdziesz do wniosku, ze "wiesz, ze nic nie wiesz" troche
    inaczej bedziesz spogladal na swiat.

  • 133. Data: 2010-03-27 08:33:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Polemizowalbym. "Szeroka wyobraznia" nie zalezy od studiow.
    > Na studiach wtlaczaja dodatkowa porcje wiedzy, moze z niej wynikac ze
    > to sie da zrobic, albo ze sie nie da, albo jak policzyc czy sie da.

    Mam wrażenie że bardziej chodzi o powściągliwość w wyrażaniu radykalnych
    poglądów, niż o _fizyczne_ rozwiązanie problemu. Może Ghost ma rację,
    może potrzebna jest świadomość własnej niewiedzy.

    > Masz np "free energy" i cala mase pasjonatow wierzacych ze to istnieje
    > :-)

    Przykładowo coś takiego?
    http://www.youtube.com/watch?v=lOnjr8kYIKg
    http://www.youtube.com/watch?v=Z4ZP7uxhz1A

    Jest nagłówek focus.pl a takie farmazony mówią że aż słuchać się nie da.
    Przedziwne.

    Miłego, Jarku.
    __
    Irek.N.

  • 134. Data: 2010-03-27 09:14:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >http://www.youtube.com/watch?v=Z4ZP7uxhz1A
    >
    >Jest nagłówek focus.pl a takie farmazony mówią że aż słuchać się nie da.

    No wlasnie, jak to sie ma do Twoich tez ? :-)

    P.S. Wpadnij kiedys do Wrocka na Forum Wynalazcow Niekonwencjonalnych.
    Mozna sie troche usmiac :-)

    A najbardziej to mnie ciekawia ludzie robiacy "odpromienniki" itp.
    Oni naprawde w to wierza, czy to tylko na pokaz, zeby sie lepiej
    sprzedawalo :-)

    J.

  • 135. Data: 2010-03-27 12:21:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A najbardziej to mnie ciekawia ludzie robiacy "odpromienniki" itp.
    > Oni naprawde w to wierza, czy to tylko na pokaz, zeby sie lepiej
    > sprzedawalo :-)

    Jesli to sa jakies paramedyczne czary mary to powiem wiecej - to czesto
    "pomaga". Ale to jeszcze nic, wiele procedur mainstreamowej medycyny po
    wzieciu pod lupe (np. placebo vs metoda) okazuje sie, bardzo drogim a czesto
    i szkodliwym (operacje) badziewiem.

  • 136. Data: 2010-03-27 12:54:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 13:21:52 +0100, Ghost wrote:

    >Jesli to sa jakies paramedyczne czary mary to powiem wiecej - to czesto
    >"pomaga".

    Ale mnie chodzi o sprzedawcow.

    Ma taki stoisko i sprzedaje .. naprawde w to wierzy, czy na pokaz :-)

    J.

  • 137. Data: 2010-03-27 14:31:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale mnie chodzi o sprzedawcow.
    >
    > Ma taki stoisko i sprzedaje .. naprawde w to wierzy, czy na pokaz :-)

    Pewnie roznie, jeden wierzy, drugi po prostu sprzedaje.

  • 138. Data: 2010-03-27 22:24:30
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 26/03/2010 23:02, Irek N. wrote:

    > Wow, jeden dzień Wam wystarcza? Kurde ja po tygodniu nie jestem pewien.

    Do skreslenia goscia z listy kandydatow? Az nadto ;-)

> [...]
    > niewykształcona powie _tego tak się nie da zrobić_, osoba po studiach
    > powie _moim zdaniem tego tak się nie da zrobić_. Nie ma to nic wspólnego

    A mi za kazdym razem glownie o doswiadczenie chodzi. Wiem, tylko
    niektore, wybiorcze, punkty z tego doswiadczenia da sie sprawdzic - ale
    za to sprawdzam je w interesujacym mnie zakresie. A studia? Tylu matolow
    po studiach widzialem ze naprawde nie zwracam juz uwagi.

    To jesli chodzi o elektronika/programiste. Optyk to juz troche inna para
    kaloszy. Ma miec _dobre_ PhD i tak z 10 lat doswiadczenia w temacie.
    Mielismy tu jeden ciekawy przypadek - zadalem 3 pytania o publikacje (z
    listy z CV). Dostalem 3 odpowiedzi 'Oh, I don't remember, it was long
    time ago' na 4-ro letnie publikacje ;-)

    --
    Jerry1111

  • 139. Data: 2010-03-29 06:10:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Polemizowalbym. "Szeroka wyobraznia" nie zalezy od studiow.
    > Na studiach wtlaczaja dodatkowa porcje wiedzy, moze z niej wynikac ze
    > to sie da zrobic, albo ze sie nie da, albo jak policzyc czy sie da.

    Jarku, moim zdaniem bardziej zależy to od sposobu i kolejności wtaczania
    tej wiedzy. Niestety bezkrytycznie przyjęty system boloński postawił na
    głowie kształcenie w specjalnościach technicznych - najpierw produkujemy
    skończonego inżyniera a dopiero potem (jak już we łbie mu wdrukowaliśmy
    ileś prawd objawionych) próbujemy przerobić go na magistra inżyniera z
    całym elastycznym warsztatem poznawczym. To jest trudne i mam wrażenie
    że mniej wydajne jak stary model jednolitych studiów gdzie właśnie
    pierwsze dwa lata kształtowały podstawy magistra (ogólny warsztat
    poznawczy czyli na potęgę matematyka, fizyka, jak trzeba to i chemia, na
    dokładkę choć podstawy filozofii - też ważne...) A dopiero później, po
    daniu elementarnych narzędzi do analizy zastanych problemów kształcono w
    wiedzy szczegółowej poprzez przedstawianie problemów realnych i metod
    ich rozwiązywania.

    --
    Darek

  • 140. Data: 2010-03-29 08:12:57
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@l...pol.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > elementarnych narzędzi do analizy zastanych problemów kształcono w wiedzy
    > szczegółowej poprzez przedstawianie problemów realnych i metod ich

    Jeśli dobrze pamiętam to na pierwszym roku mieliśmy 6h wykładu z matematyki
    i 4h ćwiczeń tygodniowo. Do tego osobne przedmioty typu metody
    probabilistyczne, a i w nazwie przedmioty elektroniczne - podstawy
    miernictwa składały się głównie z liczenia poziomu ufności z jakim wynik
    pomiaru mieści się w zadanym przedziale.

    Do dziś byłem pewien, że tak jest nadal na elektronice.
    Coś się zmieniło ?
    P.G.