  • 1. Data: 2019-12-19 07:29:57
    Temat: PSU - nowa moda ?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że
    *zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca
    grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-12-19 09:18:51
    Temat: Re: PSU - nowa moda ?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-12-19 07:29, PeJot wrote:
    > Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że
    > *zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca
    > grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

    Moim zdaniem bubel - mały Chińczyk odwrotnie przylutował kabelki.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 3. Data: 2019-12-19 09:33:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 19 Dec 2019 07:29:57 +0100, użytkownik PeJot napisał:

    > Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że
    > *zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca
    > grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

    Jak dla mnie, to dziwne. Byłby to pierwszy przypadek takiego przepływu
    powietrza o jakim słyszę. Nie widzę przewagi takiego rozwiązania,
    prawdopodobnie pomyłka w montażu. Sprawdź względem wygięcia łopatek czy
    nie wiruje odwrotnie. Sprawdź jeśli możesz, inne sztuki w sklepie, zapytaj
    producenta.

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2019-12-19 09:38:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Duża zaleta: można łatwo założyć jakiś filtr przeciwkurzowy na wlot powietrza.
    Ja wręcz się dziwię, że nie jest to rozwiązanie standardowe.
    No w laptopach zwykle wentylator zasysa, a wydmuchuje wszystkimi szczelinami.

    -----

  • 5. Data: 2019-12-19 09:55:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > nie wiruje odwrotnie. Sprawdź jeśli możesz, inne sztuki w sklepie, zapytaj

    Zapytałem, czekam na odpowiedź.

    Jedyny (+) rozwiązania jaki widzę to przy montażu PSU w piwnicy, ale
    *wiatrakiem do góry* to wtłaczanie prawie zimnego powietrza na GPU.

    Natomiast przy montażu wiatrakiem w dół, filtry p/kurzowe z podłogi
    obudowy można wyrzucić. Za to chyba mniej kurzu zostanie zassane tyłem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2019-12-19 12:43:25
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako PeJot <P...@n...pl>
    w artykule <news:qtf5d1$19ge$1@gioia.aioe.org> pisze:

    > Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że
    > *zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca
    > grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

    Nie widziałeś obudowy z miejscem na zasilacz na dole? W takim rozwiązaniu
    zasilacz i obudowa mają oddzielne układy chłodzenia/wentylacji.

    https://pclab.pl/tip/Jak.z%C5%82o%C5%BCy%C4%87.kompu
    ter.%C5%BCeby.dzia%C5%82a%C5%82.poprawnie.Poradnik.k
    rok.po.kroku,52136/5

    Zdjęcia chyba wszystko wyjaśniają. Dla niedowidzących jest tekst:
    ,,Mocujemy go wentylatorem DO DOŁU."

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 7. Data: 2019-12-19 12:59:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 12:43, Andrzej P. Wozniak pisze:
> [...]
    rok.po.kroku,52136/5

    > Zdjęcia chyba wszystko wyjaśniają. Dla niedowidzących jest tekst:

    Ciekawe czy autor cytowanego tekstu wie, po co w obudowie są otwory
    umożliwiające montaż wentylatorem DO GÓRY ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2019-12-19 13:07:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 19 Dec 2019 12:43:25 +0100, użytkownik Andrzej P. Wozniak
    napisał:

> [...]
    po.kroku,52136/5

    > Zdjęcia chyba wszystko wyjaśniają. Dla niedowidzących jest tekst:

    1. Niby jak się montuje zasilacz tradycyjnie? zawsze sądziłem że
    wentylatorem do dołu :)
    2. Niby jak odwrotny przepływ powietrza przy umieszczaniu zasilacza na
    spodzie skrzynki ma być skuteczniejszy od "normalnego" przepływu?

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2019-12-19 15:34:46
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    w artykule <news:qtfp5r$l76$1@dont-email.me> pisze:

> [...]
    po.kroku,52136/5

    > 1. Niby jak się montuje zasilacz tradycyjnie? zawsze sądziłem że

    Jeśli chodzi o kierunek przepływu powietrza, to tradycyjnie jest nie _do_
    dołu, tylko _od_ dołu. Albo do tyłu.

    > 2. Niby jak odwrotny przepływ powietrza przy umieszczaniu zasilacza na
    > spodzie skrzynki ma być skuteczniejszy od "normalnego" przepływu?

    W przypadku montowania na dole chłodzony jest tylko zasilacz. Chłodzenie
    jest powietrzem o temperaturze otoczenia (jeśli stoi poniżej poziomu biurka,
    nawet niższej niż średnia temperatura otoczenia), a nie już nagrzanym
    powietrzem z wnętrza obudowy. Może to istotnie zwiększać żywotność
    zasilacza, który jest przecież podstawową przyczyną problemów poruszanych na
    tej grupie.

    Nie można ciągnąć powietrza od dołu, bo zasysałoby więcej kurzu i kotów.
    Wydmuchiwanie z dołu powoduje, że zasilacz z boku nie ma już praktycznie
    czego zasysać poza powietrzem, czyli sam dba o swoją czystość.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 10. Data: 2019-12-19 18:41:09
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 07:29, PeJot pisze:
    > Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że
    > *zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca
    > grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

    1. Odpowiedź producenta, cytat dopowiedzi na pytanie na support @
    silentiumpc. com:

    "Zasadniczo w zasilaczach z serii Vero M2 600W powietrze powinno być
    zasysane z zewnątrz obudowy zasilacza przez wentylator zasilacza i tym
    samym chłodzić elektronikę we wnętrzu zasilacza i ciepłe powietrze,
    powinno być częściowo wydmuchiwane poprzez tylną kratkę obudowy
    zasilacza przy złączu do podłączenia 230V."

    2. W realu jest tak jak powyżej ( czyli całkiem normalnie ), pomogła
    dopiero analiza kierunku obrotów i krzywizny łopatek wiatraka. Pierwotne
    badanie przepływu powietrza zrobione "tymi ręcami" dało wynik
    zafałszowany przez pobliskie wiatraki GPU, a przypominam że PSU jest w
    pozycji piwnica, wiatrak do góry.

    3. Powyższa pozycja PSU została zastosowana całkowicie celowo. W tej
    budzie nogi są stosunkowo niskie, a otwory w podłodze cokolwiek nie
    pokrywają się z grillem w PSU, w efekcie czego przy montażu wiatrakiem w
    dół PSU dusiło się a wiatrak wył niemiłosiernie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem