    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Panel zbiorczy
    Date: Tue, 15 Feb 2011 13:14:57 +0100

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    news:ij736v$j3p$1@news.onet.pl...

    > Słychać jak już masz ewidentnie rozwalone albo zaśniedziałe. W takiej
    > sytuacji rozłączasz i mierzysz miernikiem i widać problem. Ja tu mówię o
    > przypadku, że rozłączasz - mierzysz miernikiem - jest OK, podłączasz i
    > działa jakiś czas. Tą (strzelam) warstewkę tlenków przebija (strzelam2)
    > stan nieustalony przy podłączaniu, a co dopiero 48V czy sygnał
    dzwonienia.

    Ale jaką warstewkę tlenków i skąd ona tam? Noże wcinają się w drut, jest
    to jedno z najlepszych połączeń i jest ono szczelne (analogicznie jak w
    połączeniach owijanych, ale tam punktów styku jest dużo więcej). Wyszyj
    nawet zaśniedziały drut i w miejscu połączenia powinien być czysty.
    Zresztą, powtórzę się, jest wiele złącz śrubowych i szybkozłączek
    słaboprądowych, które działają tak samo (opadający nożyk) i jakoś nie mają
    tendencji do psucia się z czasem. Albo coś nie tak z technologią (złe
    narzędzie?), ze złączami (podróbka? źle przechowywane kilka lat?) albo
    jeszcze coś innego (duża wilgotność? chemikalia?).

    e.