  • 1. Data: 2011-02-09 08:53:53
    Temat: Panel zbiorczy
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Głowie się nad pewnym problem jakim jest zebranie kilkudziesięciu
    sygnałów na skrętce w topologii drzewa w jedno miejsce, pół biedy by
    było to po jednej żyłce ew. parze ale u jest tego miejscami 4 do 8 sztuk.

    I teraz kombinuję jak to podłączyć by raz było w miarę trwałe (skręcenie
    przewodów odpada) łatwe w modyfikacji.

    Myślałem nad patch panelem 8p8c jednak nie bardzo to widze (braki
    wiedzy) jak miałbym np do jednego gniazdka podłączyć dajmy na to 10
    innych przewodów. Czy trzeba by ręcznie "drutować" wszystkie gniazdka z
    tyłu? na ile to trwałe i proste?

    Jakiekolwiek zaciskowe nie wchodzą w grę, nawet z blaszkami, za dużo
    zaciskania za mało stabilne. Listwy kołkowe były by fajne gdyby nie
    czarna wizja zaciskania wsuwki na żyle z przewodu skrętki (nie daje się,
    jest zbyt luźne).

  • 2. Data: 2011-02-09 09:32:41
    Temat: Re: Panel zbiorczy
    Od: Michał <m...@g...com>

    On 9 Lut, 09:53, Osadnik <o...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zaciskania za mało stabilne. Listwy kołkowe były by fajne gdyby nie
    > czarna wizja zaciskania wsuwki na żyle z przewodu skrętki (nie daje się,

    Można zrobić własny patch panel, gdzie gniazda wlutowane połączone
    byłyby już na PCB.
    A może wrócić do sprawdzonej technologii połączeń owijanych? Da się
    kupić jeszcze do tego panele i narzędzia?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2011-02-09 11:07:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Krone?

  • 4. Data: 2011-02-09 12:03:33
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Krone?

    dokładnie. Zaciskowe, i jakoś nie ma z nimi problemów :)

    e.

  • 5. Data: 2011-02-09 12:26:01
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    wchpikus wrote:
    > Krone?

    Jest dobre jak się łączy żyły 1-1. Połączenie "kilkudziesięciu"... no to
    powodzenia.
    Poza tym to się nadaje do łączenia przewodów telefonicznych, gdzie cały
    czas masz napięcie 48V - jak coś się utleni to przebije, a w przypadku
    mniejszych napięć są już problemy (zwłaszcza te łączówki z rozłącznymi
    stykami).
    Tutaj naprawdę ciężko wymyślić coś uniwersalnego - zależy:
    - jakie napięcia i prądy
    - jakie przewody (zwykła UTP czy żel itp)
    - gdzie to będzie umiejscowione (warumnki środowiskowe)
    - ile mamy miejsca
    - czy jest potrzeba rozłączania
    - czy jest potrzebny łatwy dostęp do robienia pomiarów
    - czy będą problemy z przepięciami
    - czy ważna jest estetyka
    - czy przewidujemy przeróbki (dokładki itp)

    Mirek.

  • 6. Data: 2011-02-09 12:34:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michał wrote:

    > Można zrobić własny patch panel, gdzie gniazda wlutowane połączone
    > byłyby już na PCB.
    > A może wrócić do sprawdzonej technologii połączeń owijanych? Da się
    > kupić jeszcze do tego panele i narzędzia?

    nie nadają się do skrętki.

    Akurat oglądałem wczoraj program o budowie modelu kolejki w Hamburgu. Tam
    wszystkie połączenia były na listwach z połączeniami śrubowymi. A kabelków
    mają tam naprawdę dużo. Samych torów jest ponad 20km,

    Waldek

  • 7. Data: 2011-02-09 12:44:35
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Jest dobre jak się łączy żyły 1-1. Połączenie "kilkudziesięciu"... no to
    > powodzenia.

    da się rozszyć, po prostu zużyjesz więcej zacisków

    > Poza tym to się nadaje do łączenia przewodów telefonicznych, gdzie cały
    > czas masz napięcie 48V

    nie potwierdzam. Widziałem bardzo różne rzeczy łączone w ten sposób i nie
    było problemów. Może podróbki cierpią na jakieś wady. Ewentualnie
    użytkownik nie używał dedykowanego narzędzia i porozwalał zaciski.

    e.

  • 8. Data: 2011-02-09 12:51:05
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    entroper wrote:

    > da się rozszyć, po prostu zużyjesz więcej zacisków

    No można... np. górne łączysz mostkami wbijając po dwie w szczelinę...
    ale "kilkadziesiąt" to masz kilka krone na jedną skrętkę.

    > Może podróbki cierpią na jakieś wady.

    Możliwe, ale widać wszyscy używają podróbek, bo sam byłem świadkiem
    "przeszywania" w szafach tepe ("pomiary" już nie pomagały ;) )

    Mirek.

  • 9. Data: 2011-02-09 16:00:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Feb 2011 17:01:06 +0100, entroper wrote:

    >no to ewidentnie jakiś problem z tymi konkretnymi łączówkami (a może
    >również, albo przede wszystkim, ze szczelnością szafy). Widziałem wiele
    >niskonapięciowch instalacji łączonych na kronach i nie było problemów -
    >zresztą niby skąd miały być, takie złącze nie różni się wiele od złącza

    Te telefoniczne nie maja jakis stykow pod spodem ?
    Tam jest taka serwisowa wtyczka do wpinania w srodek - ale czy przy
    okazji nie rozlacza obwodu ?

    >śrubowego w którym przesuwa się "nożyk" albo od szybkozłączek na PCB (od
    >tego ostatniego ma większą siłę nacisku)

    Po paru przeszyciach roznie moze byc z ta sila.

    J.

  • 10. Data: 2011-02-09 16:01:06
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]

    zresztą niby skąd miały być, takie złącze nie różni się wiele od złącza
    śrubowego w którym przesuwa się "nożyk" albo od szybkozłączek na PCB (od
    tego ostatniego ma większą siłę nacisku) - a takie złącza stosuje się przy
    słabych sygnałach i nic się nie dzieje.

    e.