  • Data: 2016-09-28 13:20:13
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Sep 2016 13:00:04 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > w C można emulować obiekty i działa to bardzo sprawnie (technologie
    > takowe zostały opracowane dość dawno, np BOOPSI),

    Ja mówię o prawdziwej obiektowości, pełnej. Nie wiem na czym emulacja w C
    polega, ale już samo słowo emulacja nie budzi zaufania.

    > w c++ masz wyjątki,

    Nie mówiłem o samych wyjątkach tylko ich łapaniu i obsłudze przez:
    try
    except

    oraz

    try
    finally

    (teraz widzę, że finally w pierwszym poście niechcący pominąłem pisząc dwa
    razy try..."except").

    > więc nie wiem o czym piszesz, pamięciożerność, w kontekście nowszych
    > delphi to niestety też nie jest dobry przykład, ten sam program, z
    > czystą forma kompiluj delphi 5, oraz najnowszym i zobacz jak różni się
    > kod wynikowy....

    To kompletnie bez znaczenia. Po pierwsze nie musisz wkompilowywać VCLa, po
    drugie to spuchnięcie jest jednorazowe, startowe, w sensie, że dokładając
    kolejnych okien i kontrolek nie powodujesz geometrycznego przyrostu. Po
    trzecie i najważniejsze: nie miałem na myśli rozmiaru execa lecz zasobów
    pożeranych w czasie pracy, byle aplikacja Javova żre setki MB, a Delphi
    zadowala się 1/10 tego, a jak dobrze napisana to i mniej.

    > ojojoj coś zniknąłeś kompilatory typu gcc, środowisko qtcreator itp....

    Owszem, ale w Delphi masz to w pakiecie, ze wszystkim.

    > to prawda, aczkolwiek, miał 2 doły, z jednego Borland wyszedł tworząc
    > Delphi (pamiętam na pierwszym roku studiów mowiono mi, że Pascal nie ma
    > przyszłości, wtedy uwierzyłem, a do dzis zarabiam na tym, że w liceum
    > poznałem Pascala i później uczyłem się nowszych wersji)

    Właśnie Delphi Borland udupił w okolicach roku 2003-2006, gdy przestał go
    rozwijać i pozwolił w niego zwątpić i odejść dużej grupie użytkowników, bo
    przyszłość była bardzo niepewna.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka