    From: slawek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pascal - ankieta
    Date: Fri, 30 Sep 2016 20:15:14 +0200
    <a...@n...v.pl> <1...@t...com>
    <57eba2b3$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <yllonvb19t71$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <io45ikhreb7j$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <1x49juu4y5xvd$.dlg@tyczka.com>
    <2...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <b...@g...com>
    <a5okgjzv4fg8$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <1...@t...com> <a...@n...v.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <57ee3688$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 30 Sep 2016 11:55:03 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > PS. Dla Twojej wiadomości; mój program w Pascalu (Delphi) to ponad
    1 mln
    > LoC kodu (nie bibliotek standardowych lub firm trzecich).

    1. Ile z tego sam napisałeś (stworzyłeś, nie przepisaleś)?

    2. Ile czasu ci to zajęło?

    3. Jaka cześć tego to copy-paste? Tzn. ile linijek się powtarza?

    4. Czy jesteś pewien, że używając innego języka nie osiagnąłbyś celu
    mniejszym kosztem?

    5. Wreszcie: dlaczego za 1 milion LOC musiałeś zabrać się sam? Czy
    dlatego że Pascal nie nadaje się do pracy zespołowej?

    Nota bene, milion LOC przez 10 lat to 100 tysięcy rocznie, czyli
    około 10 tysięcy miesięcznie (wakacje, część już napisanego trzeba
    skasować). To daje 300 do 400 dziennie. Napisać. Zdebugować.
    Udokumentować. Osiągalne. Ale jeżeli: to bardzo prymitywny kod; stać
    nas na czekanie 10 lat na wejście na rynek (a to oznacza dwie trzy
    generacje hardware, OS i całej reszty). A jeszcze trochę czasu
    potrzeba na architekturę i administrację (choćby backup).

    Więc albo konfabulujesz, albo napisz więcej konkretów.