    From: slawek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Pascal - ankieta
    Date: Fri, 30 Sep 2016 23:50:56 +0200
    <a...@n...v.pl> <1...@t...com>
    <57eba2b3$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <yllonvb19t71$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <io45ikhreb7j$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <1x49juu4y5xvd$.dlg@tyczka.com>
    <2...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <b...@g...com>
    <a5okgjzv4fg8$.dlg@tyczka.com> <a...@n...v.pl>
    <1...@t...com> <a...@n...v.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <8...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <57ee3688$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <57eecc76$0$660$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 30 Sep 2016 22:34:44 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > Wszystko; oczywiście nie wszystko sam, bo zazwyczaj (ale nie
    zawsze,
    > bywało i tak że przez kilka lat rozwijałem to sam) pracuję w dwu
    lub
    > trzyosobowym zespole wliczając mnie. Był czas (prawie 3 lata), że
    > pracowało przy tym i 4 osoby pełną parą.
    > W tej chwili pracujemy w zespole 2+1, tj. jeden czasem coś tam
    skrobnie,
    > jak ma czas a dwoje ful-time...

    Czyli de facto twój wkład był 25%. Jeżeli nie jedna siódma. Czyli z
    miliona robi się ćwierć.

    > Projekt restartowałem prawie 5 lat temu, ale nie wszystko
    wyrzuciłem do

    Czyli nie 1 milion przez 10 lat, ale ćwierć miliona przez pięć lat.

    > Kodu biznesowego sensu stricte jest w sumie niewiele, oczywiście w
    > stosunku do całości.

    Niewiele, czyli mniej niż połowa. To daje nie 400 LOC, ale zaledwie
    100 LOC dziennie.

    > Bo chciałem i mogłem.

    Tu plączesz się w zeznaniach: raz piszesz że sam, s raz że jednak w
    samoczwart. Ok. Może pomysł był twój. Ale realizacja już nie: było
    kilku ludzi.

    > Nie pamiętam kiedy byłem na wakacjach.
    > A nie, pamiętam - nigdy na dłuższych niż tydzień, a i to raz na
    kilka lat.

    Kiepska organizacja pracy. Tak się nie da. Albo za mało ludzi, albo
    zła metodyka, albo Delphi jest nie aż tak wspaniałe jak ci się
    wydaje.

    Dlaczego zamiast bawić się w klepacza kodu nie jesteś
    architektem/menagerem projektu?

    Bez przesady. Ale jeżeli kogoś stać na zatrudnienie czterech ludzi
    przez 5 lat, to stać go na zatrudnienie 40 ludzi na pół roku. I
    produkt jest wtedy o ponad cztery lata wcześniej na rynku.