  • 651. Data: 2012-05-22 19:05:21
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Titus_Atomicus-F6F1B6.13012422052012@no
    de1.news.atman.pl...

    > Znaczy istota tej grupy jest fanatyzm samochodowy i obrazanie innych
    > uzytkownikow ruchu?

    Nie obrażanie, tylko nazywanie ich po imieniu, jeśli zabłądzili i/lub celowo
    trollują zaśmiecając swoją osobą grupę.
    Jako że widzę, że nie zamierzasz skończyć i sam się prosisz, to idę za radą
    Romana.
    PLONK

  • 652. Data: 2012-05-22 19:07:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > Nie.. najniebezpieczniejsi są rowerzyści.
    >
    > Czas w końcu iść się leczyć.

    To idź.
    PLONK

    Już będzie spokój, czy znajdzie się następny kandydat do kibla?

  • 653. Data: 2012-05-22 19:08:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > A teraz wez pod uwage ze w wiekszosci to oni sa ofiarami, wiec zagrozenie
    > ze strony rowerzystow jest raczej znikome.

    Dla lakieru?
    Dla niewtajemniczonych: oczywiście że bardziej cenię mój lakier od życia
    jakiegoś tam pedalarza, który koniecznie musi po jezdni.

  • 654. Data: 2012-05-22 19:10:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości grup
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Z punktu widzenia PoRD. Macie drugiego Galasa w tym Poznaniu? :-P

    Nie wiem, ale z roku na rok jest gorzej.
    Im więcej inteligentnych sygnalizacji, tym częściej i dłużej się stoi.
    A zamiast zamykać nadmiarowe przejścia dla pieszych buduje się na nich
    światła, w rezultacie zamiast stać co 100 m będzie się stało co 50.
    Właśnie dzisiaj ogłosili taki plan dla ul. Grunwaldzkiej.

  • 655. Data: 2012-05-22 19:14:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > e, mialem nadzieje, ze cos bardziej składnego znajde.

    > no tak, tyle ze zagrożone sa obie strony a w spotkaniu rowerzysta-kierowca
    > praktycznie zdrowiem ryzxykuj jedna strona.

    Tak - kierowca, lakierem, czyli rzeczą istotniejszą.
    Rowerzysta się nie liczy, bo skoro sam się pcha na jezdnie, to sam sobie
    winien.

    > no tak, ale to naciąganie już dawno w dyskusji upadło.

    Nic nie upadło, a to czy Ty coś przyjmujesz do wiadomości czy nie, mam
    głęboko gdzieś.

    > Przypominam iz okresliliśmy srednie predkosci na:
    > - rower 15
    > - samochód 40

    Ja określam rower na 8, samochód na 50.

    > Ale drogi weższe, ruch mniej skoordynowany

    Ale to nie jest mój problem.

    > aha, czyli ludzie dojezdzajacy rowerami do pracy to nadal 1% rowerzystów?

    Nie, ludzie dojeżdżający rowerem do pracy, to pewnie z 0,01 % dojeżdżających
    w ogóle.
    Czyli jeszcze większy margines nie wart nawet sekundy mojego
    zainteresowania.
    Mimo, że sam ostatnio do nich należę. ;-)

    > ale nie sugerujesz całkowitego oderwania powyższych od siebie?

    Przetłumacz to zdanie na polski.

  • 656. Data: 2012-05-22 19:16:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > prosze cie, szanujmy sie w dyskusji.
    > Argumentowi "bo tak" zawsze przeciwstawie argument "bo nie". Z przytupem!
    > po co takie wcinki? Nie mozesz odpowiedzieci "do całosci"?

    Mogę.
    To nie pisz swoich przekonań, zresztą fałszywych, nie będę musiał ich
    prostować.

    > Możesz mi pokazać, jak w przypadku mostu Rocha DDR jest oddzielona od
    > chodnika?

    A gdzie w tym przepisie widzisz obowiązek oddzielenia od chodnika?

    Oddzielenie ma być od jezdni, albo INNEJ drogi.
    Jako że chodnik nie jest jezdnią, ani też inną drogą, to żadnego oddzielenia
    od niego przepisy nie wymagają.
    Co nie jest zabronione, jest dozwolone.

  • 657. Data: 2012-05-22 19:17:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie było.

    Było.

    > Nie,

    Tak.

    >gdybyśmy się chcieli porównywać absurdalnie, to wziałbym predkosc
    > zawodowego kolarza podczas zjazdów w GdI

    Zrobiłem to za Ciebie, ale przez grzeczność nie podawałem jako
    kontrargumentu prędkości F1.

    > Celowo tego nie zrobiłem, niestety ty mnej wiecej taka predkosc wziałes.

    Nie, o 33% niższą.

  • 658. Data: 2012-05-22 21:38:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w <news:XnsA05A17B44EE5Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
    >:

    > ale ja sie nie wypowiadałem w temacie "czy rowerzysta musi jechac po ciągu
    > pieszo rowerowym" tylko zgodziłem się, że pokazane wczesniej miejsce jest
    > zle oznaczone i powinno miec oznaczenie C13/c!6 po prawej stronie a nie C13
    > po lewej, bo w takiej konfiguracji C13 odnosi sie oczywiscie do drogi
    > znajdujacej sie po lewej stronie znaku czyli do drogi dla samochodów.

    To ja poproszę o przepis, że C-13 ma być po prawej stronie "drogi dla
    rowerów", z uwzględnieniem zapisu z rozporządzenia:

    "Znak C-13 ,,droga dla rowerów" stosuje się w celu wyeliminowania z drogi
    innych niż rowery pojazdów.
    Znak ten umieszcza się bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla rowerów."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz

  • 659. Data: 2012-05-22 22:24:04
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4fbbc74e$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    > trollują zaśmiecając swoją osobą grupę.
    > Jako że widzę, że nie zamierzasz skończyć i sam się prosisz, to idę za radą

    O, to fajnie, bo dyskusja z botem byla juz dla mnie meczaca...

    --
    TA

  • 660. Data: 2012-05-22 22:45:19
    Od: "c...@g...com" <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2012 17:49:45 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
> [...]
    struktura-rowerowa_3000/zdarzenia_rowerowe_2008_2011
    .pdf

    sami powodują dla innych uczestników ruchu. Jeśli rowerzysta popełni błąd czy złamie
    przepis, w zdecydowanej większości wypadków obrażenia odnosi wyłącznie on sam. Liczba
    innych uczestników ruchu rannych w wypadkach spo-wodowanych przez rowerzystów wynosi
    zaledwie 50-60 rocznie, a zabitych 1-2. Stanowi to odpowiednio 1,1-1,3 promila ogółu
    rannych i ułamek promila ogółu zabitych na polskich drogach."

    > Jakiej powagi? To są fakty. To, że sprawca ginie w wypadku spowodowanym
    > przez samego siebie, w żadnym wypadku nie zdejmuje z niego
    > odpowiedzialności.

    Ale odróżniasz samobójcę od mordercy? I poziom odpowiedzialności obydwu?

    Nie neguję odpowiedzialności za spowodowanie wypadku. Pokazuję poziomy
    odpowiedzialności za życie i zdrowie innych. To chyba jest wyznacznik
    niebezpieczeństwa.