  • 11. Data: 2011-11-23 09:36:19
    Temat: Re: Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > pompa wody albo zamkniety termostat.

    Albo letni plyn w chlodnicy, kiedys jechalem golfem, ktory w mrozne poranki
    bardzo sie przegrzewal przy predkosci pow. 100kmph,
    poniewaz lodowaty ped powietrza przyspiszal zamarzanie plynu w chlodnicy.
    Na wolnych obrotach bylo ok.

    Pzdr
    Adam

  • 12. Data: 2011-11-23 09:46:07
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-11-22 23:01, Wmak pisze:
    > s2k<s...@d...pl> napisał(a):
    >
    > Istotne pytanie:
    > Temperatura rośnie ponad normę w czasie jazdy>120km/h czy zaczyna kipieć
    > dopiero po zatrzymaniu auta z takiej prędkości?

    Zaczyna rosnąć ponad normę.Po zmniejszeniu prędkości spada w dół, po
    zatrzymaniu ale bez wyłączania silnika spada do normy

  • 13. Data: 2011-11-23 11:53:44
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2k"

    > Zaczyna rosnąć ponad normę.Po zmniejszeniu prędkości spada w dół, po
    > zatrzymaniu ale bez wyłączania silnika spada do normy

    Czyli raczej nie brak ciśnienia - bo w tym przypadku gotuje się zawsze,
    nawet na jałowym biegu

  • 14. Data: 2011-11-23 12:10:28
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    hmmm nie slyszalem nawet o letnim plynie do chlodnic
    chyba ze mowimy o wodzie:P

  • 15. Data: 2011-11-23 12:18:07
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czyli raczej nie brak ciśnienia - bo w tym przypadku gotuje się zawsze,
    > nawet na jałowym biegu

    Na jałowym biegu nie am takiego oddawania ciepła w oklicach zaworów
    wydechowych i komów spalania, nie ma generowania mocy - nie ma strat.
    Trzeba zobaczyć czy węże twardnieją albo czy nie zwiększa się poziom płynu
    chłodniczego za bardzo

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 16. Data: 2011-11-23 13:57:24
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    hmmm nie slyszalem nawet o letnim plynie do chlodnic
    > chyba ze mowimy o wodzie:P

    Tak:) Chodzilo mi o zamarzajace cos, pewnie to byla woda:)

  • 17. Data: 2011-11-23 19:40:25
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie.

    > Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h. Poniżej temperatura 90
    > stopni, co może być przyczyną?
    Pompa nie wyrabia. Ewentualnie za słaby przepływ czynnika z innych powodów.
    Załamanie, zatkanie przewodu?
    Gdyby termostat nie otwierał to nagrzewałoby się przy znacznie mniejszych
    prędkościach.
    Wiatrak też nie, bo przy tej prędkości nie ma już znaczenia.
    Przy braku ciśnienia też znacznie wcześniej, już przy średnich obrotach i
    prędkościach powinno się gotować.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 18. Data: 2011-11-24 03:41:16
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    s2k <s...@d...pl> napisał(a):

    > Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h. Poniżej temperatura 90
    > stopni, co może być przyczyną?

    Woda zamarza w chłodnicy,
    rozwiązanie: Dolać koncentratu :)

  • 19. Data: 2011-11-24 09:57:05
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Nov 23, 9:46 am, s2k <s...@d...pl> wrote:

    > Zaczyna rosnąć ponad normę.Po zmniejszeniu prędkości spada w dół, po
    > zatrzymaniu ale bez wyłączania silnika spada do normy

    W Corolli kiedyś tak się działo jak było za mało cieczy w zbiorniczku
    wyrównawczym ;)
    Powyżej 160 na liczniku zaczynała podchodzić pod czerwone pole, po
    zdjęciu nogi z gazu schodziła do połowy skali ;)

    Pozdrawiam !

  • 20. Data: 2011-11-24 10:54:03
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Agent wrote: