  • 1. Data: 2011-11-22 18:33:17
    Temat: drożejąca ropa
    Od: "PaweL" <l...@p...onet.pl>

    Niedawno czytałem wywiad z "ekspertem" który wyjaśnił że ropa drożeje bo
    wprawdzie w związku z kryzysem zakupy ropy spadają, ale giełdowi specjaliści
    przewidują że za kilka lat kryzys się skończy i wzrośnie zapotrzebowanie
    świata na ropę...
    Kilka(naście) lat temu ogłoszono że zasoby ropy starczą na 50 lat i ropa
    zaczęła drożeć (z ~15$/baryłka). W międzyczasie odkryto tyle złóż ropy że
    starczy jej przynajmniej na 300lat, a co chwila znajdowane są nowe złoża.
    I to nie Arabowie podbijają cenę, to spekulacje na giełdach doprowadziły do
    tej drożyzny.

    Śp. Kaczyński kombinował dla Polski ropę z Gruzji, mieli byśmy ją z 2x
    taniej niż giełdowa cena (jak dziś ropę od Rosji kupuje Ukraina czy
    Białoruś). Czy coś jeszcze się dzieje w sprawie rurociągu z Gruzji? Czy
    Donald wszystko rozwalił?

  • 2. Data: 2011-11-22 18:37:31
    Temat: Re: drożejąca ropa
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-22, PaweL <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > taniej niż giełdowa cena (jak dziś ropę od Rosji kupuje Ukraina czy
    > Białoruś). Czy coś jeszcze się dzieje w sprawie rurociągu z Gruzji? Czy

    Myslisz, ze wtedy bys mial paliwo 2x taniej? To naiwny jestes. Inny by
    byl tylko rozklad zyskow, Ty bys tego nie odczul.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2011-11-22 18:44:49
    Od: wiesiaczek <c...@v...pl>

    AZ wrote:

    > Myslisz, ze wtedy bys mial paliwo 2x taniej? To naiwny jestes. Inny by
    > byl tylko rozklad zyskow, Ty bys tego nie odczul.

    Proszę, uświadomcie mnie, ile to jest 2x taniej?

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

  • 4. Data: 2011-11-22 18:54:07
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "wiesiaczek"

    > Proszę, uświadomcie mnie, ile to jest 2x taniej?

    Dziś ON kosztuje 5.54zł dwa razy taniej to jest 11,80zł minus 5.54zł =
    5.54zł sprzedawca musi oddać za każdy litr i musi w/g zasad ekstradycji
    oddać nam samolot.

  • 5. Data: 2011-11-22 18:55:53
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/22/2011 06:54 PM, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "wiesiaczek"

    > Dziś ON kosztuje 5.54zł dwa razy taniej to jest 11,80zł minus 5.54zł =
    > 5.54zł sprzedawca musi oddać za każdy litr i musi w/g zasad ekstradycji
    > oddać nam samolot.

    O! tak właśnie jest.

  • 6. Data: 2011-11-22 18:58:40
    Temat: Re: dro?ej?ca ropa
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-22, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:

    > Dziś ON kosztuje 5.54zł dwa razy taniej to jest 11,80zł minus 5.54zł =
    > 5.54zł sprzedawca musi oddać za każdy litr i musi w/g zasad ekstradycji
    > oddać nam samolot.

    Autorowi watku chodzilo o rope w sensie rope a nie olej napedowy, ale to
    i tak nic nie zmienia :-)

    Co do ON:
    http://www.pb.pl/2521437,48072,rzad-o-podwyzce-akcyz
    y-na-on-papierosy-i-likwidacje-lokat-antybelkowych

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-11-22 19:06:05
    Od: "PaweL" <l...@p...onet.pl>

    >...Inny by byl tylko rozklad zyskow, Ty bys tego nie odczul.

    Nie ma Kaczyńskiego, nie ma rurociągu, jest PO. Wszystko się zmieniło.
    Działanie w interesie narodowym jest takie nieeuropejskie. Donald zrobi
    wszystko żeby go Merkel poklepała po plecach. Jak Unia każe podnieść akcyzę
    na ON to co zrobi nasz rząd? Podniesie! Przecież jesteśmy Europejczykami!

  • 8. Data: 2011-11-22 19:10:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    < 2x
    > taniej niż giełdowa cena (jak dziś ropę od Rosji kupuje Ukraina czy
    > Białoruś).
    jak sobie to wyobrażasz? w ciągu roku paliwo tanieje do 2.5zł Co dalej?
    Kompletny paraliż na drogach? Kolejki w przygranicznych stacjach
    benzynowych - bo cała europa kupuje w polsce? Krach przemysłu węglowego
    i gazowego, bo olej opałowy jest najtańszym źródłem ciepła w naszych
    domach?
    Takie pytania jakie zadajesz, mogą paść z ust trola lub kompletnego
    oszołoma. Za wszystko zapłacimy tyle ile jest w stanie zapłacić
    przeciętny polak. Pracujesz? Zarabiasz? idź do pracodawcy, i powiedz ze
    chcesz żeby dawał Ci połowę wypłaty. co ty nato? Gadam jak porąbany? To
    nie ja napisałem ze "mielibyśmy" dwa razy tańsze. nawet gdyby istotnie
    ktoś zapłacił za cokolwiek dwa razy taniej, to cene by obniżył o parę
    procent. tak chyba jest dzisiaj na lukoilu?

    ToMasz

  • 9. Data: 2011-11-22 19:16:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 22 Nov 2011 18:33:17 +0100 osobnik zwany PaweL
    wystukał:

> [...]
    > taniej niż giełdowa cena (jak dziś ropę od Rosji kupuje Ukraina czy
    > Białoruś). Czy coś jeszcze się dzieje w sprawie rurociągu z Gruzji? Czy

    słusznie napisałeś "kombinował". A jak ta ropa miałaby się do nas dostać?
    Samolotem?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2011-11-22 19:19:15
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > taniej niż giełdowa cena (jak dziś ropę od Rosji kupuje Ukraina czy
    > Białoruś). Czy coś jeszcze się dzieje w sprawie rurociągu z Gruzji? Czy

    Nigdy nie byłem wrogiem Kaczyńskiego (a przynajmniej nie bardziej niż Tuska
    i reszty ekipy :P), ale nie jestem aż takim nierealistą, żeby wierzyć, że
    Gruzja sprzedałaby nam 2x taniej. Bo niby po co?
    1. Giełda działa tak, że ceny ustala generalnie rynek. Więc jeśli kosztuje
    $100, to znaczy, że wszyscy są gotowi tyle płacić. W takim wypadku każdy
    chętnie kupiłby ropę od Gruzji po $90. Więc po co miałaby sprzedawać Polsce
    za 1/2 ceny?
    2. Chyba Ci się pomyliło coś z tym że ropy starczy na 300 lat. Może Kanadzie
    starczy. Istniejące odkryte złoża ropy wystarczą przy obecnym zużyciu na 44
    lata. Zużycie na świecie wzrasta szybciej niż odkrywane są złoża.
    3. Na pewno masz na myśli Gruzję z tą ropą? Zasoby ropy w Gruzji oceniane są
    na 35 milionów baryłek. Polska rocznie zużywa prawie 200 milionów baryłek.
    4. Czytasz w ogóle te wiadomości o nowo odkrytych złożach ropy? Na przykład
    we wrześniu przez 3 dni trąbili o ogromnych nowych złożach odkrytych w
    Norwegii. Na Onecie wiadomość pogrubionym tekstem. Nowe złoża mają zawierać
    1-2,5 miliarda baryłek ropy. Czyli zwiększają zasoby Norwegii o 15-40%. Niby
    dużo, ale co z tego, jeśli 2,5 miliarda baryłek to 25 dni światowego zużycia
    ropy. Hurra.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl