  • Data: 2015-06-26 16:53:13
    Temat: Re: Piec gazowy + UPS.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:558d642f$0$8378$6...@n...neostrada
    .pl...
    Użytkownik J.F. napisał:

    >Nie ma na to normy w Polsce ale w każdym podręczniku dla elektryków
    >jest tego typu ilustracja:
    >http://obrazki.elektroda.net/76_1242307873.jpg W

    tego typu, czy dokladnie taka - z faza po lewej ?
    Innymi slowy - z dopiskiem "dokladnie tak" i sprawdzeniem na
    egzamininie, czy w innych podrecznikach po prawej ?

    >podwójnych, górne przestaje być zgodne z zaleceniem ale tak się
    >podłącza.
    >Mimo że u Niemców gniazdka są symetryczne, to chyba u nich ten wymóg
    >obowiązuje i podłącza się jak tu:
    >http://forum.karawaning.pl/uploads/monthly_01_2013/
    post-8228-0-34483600-1359362904.jpg

    ale to radosna tworczosc czy niemiecki wymog ?

    >Sytuację zapewne ratuje montowanie wtyczki kątowej, utrudniającej
    >nieprawidłowe włożenie do gniazdka.

    Tak nawiasem mowiac - to za PRL bylo odwrotnie - bolec u dolu i dziura
    we wtyczce po stronie kabla ..

    >Spotkałem sie też z teorią, że są urządzenia z filtrami o
    >niesymetrycznej konstrukcji, czyli elementy są tylko między "L" i
    >"PE". Przy odwrotnym podłączeniu praktycznie nie będzie filtrowania.
    >Takiego rozwiązania na własne oczy nie widziałem.

    Te filtry to sie i tak troche kloca z roznicowka ..

    J.