  • Data: 2015-06-26 17:13:39
    Temat: Re: Piec gazowy + UPS.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:558d3a21$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zdziwisz ale tak jest nawet w dość drogich, markowych piecach.

    Ja już dawno przestałem się dziwić, że znana marka oznacza wysoką jakość.

    > To jest potrzebne do prawidłowego działania kontroli płomienia - jak obok
    > pisze J.F. Płomień przewodzi prąd i na czujnik musi być podana faza a nie
    > neutralny.

    Zaoszczędzili na elektronice w środku. Czy o konieczności odpowiedniego
    położenia fazy informują w instrukcji?
    Ciekawe czy piece są produkowane w Europie czy w Chinach. W wątku obok
    dyskutujemy od niskiej jakości wyrobów chińskich i wysokiej europejskich.

    > O ile dobrze pamiętam, to są też UPS-y, wymagające odpowiedniej pozycji
    > fazy w gniazdku. Inaczej nie ruszy.

    Potwierdzam, widziałem taki.

    > U nas nie ma narzuconej normy na pozycję fazy w gniazdku, choć jest to
    > sugerowane i dobry elektryk powinien trzymac się zalecenia, bo potem
    > efekty są jak wyżej.

    A potem ktoś chce sobie prosto zabezpieczyć ogrzewanie za pomocą UPS-a i
    musi się doktoryzować z elektroniki. Jakby producenci nie szli na skróty
    podpierając się sugerowaniami, to uzytkownikom byłoby łatwiej.
    A może to jednak lepiej, że produkty nie są dopracowane? Nam
    elektronikom/elektrykom nie zabraknie pracy. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba