  • 11. Data: 2019-07-26 13:20:08
    Temat: Re: Pierwszenstwo na przejsciu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-07-26 o 01:59, J.F. pisze:

    >Cmentarze są pełne tych, co mieli pierwszenstwo... A zwłaszcza
    >rowerzystów i pieszych.

    Ale jakby samochod jechal 50, to by rowerzysta przezyl :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-07-26 13:22:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kosmos" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-07-26 o 09:25, J.F. pisze:

    >Przecież znak pionowy oznacza "przejście dla pieszych", a nie
    >"przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów". W tym miejscu i przy
    >tym oznakowaniu rower należy przez jezdnię przeprowadzić.

    Tylko co ma sobie rowerzysta pomyslec, jak widzi taki ladny rower
    wymalowany na krawezniku ?

    I jeszcze jedzie z przeciwnej strony, wiec nie rzuca mu sie znak
    pionowy w oczy ...

    J.

  • 13. Data: 2019-07-26 13:25:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    >IMO rower na przejeździe powinien mieć takie same prawa jak pieszy na
    >przejściu

    IMO tez, ale o ile mowie, ze pieszemu zatrzymanie i ruszenie nie
    sprawia zadnego klopotu, to z przykroscia musze przyznac, ze
    rowerzyscie sprawia.

    >natomiast jeśli droga krzyżuje się z "prawdziwą" drogą dla rowerów i
    >rowery miały by tam mieć pierwszeństwo to powinien być po prostu znak
    >ustąp pierwszeństwa (i zapewniona odpowiednia widoczność).

    Znak jak najbardziej, ale widocznosc ?
    Jest skrzyzowanie z droga samochodową, jest znak "ustęp", widocznosc
    juz nie jest potrzebna :-)

    J.

  • 14. Data: 2019-07-26 13:31:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >To akurat nie jest przejazd. Przejazd jes toznakowany po prostu
    >oznakowaniem drogowym.

    Choroba, nie zwrocilem uwagi na znak, nie spisalem kontaktow
    ... albo dzis jest to jednak przejazd dla rowerow ... albo ciekaw
    jestem wyniku.
    Bo jesli rowerzysta przejezdzal po przejsciu ...

    A, jeden z rowerzystow dostal od policjantow nr sprawy i nr polisy
    samochodu ... ale on byl z innego przejazdu/przejscia.

    >A co do meritum - na przejazdach dla rowerzystów należy się
    >spodziewać... rowerzystów. I stosować zasadę "widzę, że nie ma
    >przeszkód to jadę" (nie mylic z "nie widzę przeszkód to jadę").

    Tylko zeby sie te przejazdy jakos rzucaly w oczy, a nie trzeba
    wypatrywac tego malego rowerka na znaku ...

    >Zachowanie rowerzystów to oddzielny temat (zwłaszcza tych
    >wojujących), ale na to nie masz wpływu - kto mądry to uważa. Ty też
    >bądź mądry;)

    Po konfrontacji on przestanie wojowac :-P

    J.

  • 15. Data: 2019-07-26 13:34:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 13:22, J.F. pisze:

    > Tylko co ma sobie rowerzysta pomyslec, jak widzi taki ladny rower
    > wymalowany na krawezniku ?

    Jak nie ma wymalowanego oznakowania poziomego, to ma sobie pomyśleć, że
    to przejście dla pieszych - znaczy można przejeżdzać, ale nie wolno (a w
    zasadzie właśnie wolno - w sensie "nie szybko").

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-07-26 13:35:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 13:25, J.F. pisze:

    > Znak jak najbardziej, ale widocznosc ?
    > Jest skrzyzowanie z droga samochodową, jest znak "ustęp", widocznosc juz
    > nie jest potrzebna :-)

    Jest - przecież rowerant też powinien wiedzieć, czy już ustąpił.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2019-07-26 13:37:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 13:31, J.F. pisze:

    > Tylko zeby sie te przejazdy jakos rzucaly w oczy, a nie trzeba
    > wypatrywac tego malego rowerka na znaku ...

    Znak jak znak. Właśnie w tym problem, że jest ich za dużo i nawet jakbyś
    chciał to czasem wszystkich nie ogarniesz, a kierowcy są przyzwyczajeni,
    że jezdnia to taka autostrada i nie ma prawa się im przed maską nic
    pojawić, bo przecież miejsce wszelkie stonki drogowej jest poza jezdnią.

    > Po konfrontacji on przestanie wojowac :-P

    Raz, że nie wiadomo, dwa że to średnio dobre rozwiązanie.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2019-07-26 13:53:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >przyzwyczajeni, że jezdnia to taka autostrada i nie ma prawa się im
    >przed maską nic pojawić, bo przecież miejsce wszelkie stonki drogowej

    I tylko utrzymac ten stan, i nie wmawiac pieszym, ze maja
    pierwszenstwo :-)

    >Raz, że nie wiadomo,

    No to drugiej czy trzeciej przestanie, kiedys trafi na ciezszy/szybszy
    samochod :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-07-26 13:54:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jest - przecież rowerant też powinien wiedzieć, czy już ustąpił.

    A jak zamiast roweru bedzie tir na glownej drodze, to myslisz, ze
    bedzie zwalnial i sie upewnial ? :)

    J.

  • 20. Data: 2019-07-26 14:02:18
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-07-26 o 11:00, Shrek pisze:
    > Ale jeszcze ci mało znaków? Pierwszeństwo rowerów wynika z zasad
    > ogólnych i znaku przejazd dla rowerów.
    A nie powinno.

    > Jak się nie da zrobic
    > odpowiedniej widoczności, to należy dodać usąp pierwszeństwa dla rowerów
    > i pierwszeństwo na jezdni
    A w jaki sposób skoro znak przejazd dla rowerów oznacza pierwszeństwo
    rowerów?

    --
    SW3
    ----