  • 61. Data: 2014-10-04 12:47:38
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410041159200.324@quad...

    > Ale to już w innym miejscu komentowałem - jeśli pojazdy, to po prostu
    > NIE TRZEBA PRZEJŚĆ.

    Dokładnie.

    >Szkoda farby, wystarczają istniejące zasady
    > ogólne PoRD.

    Nie wystarczą - zebra pokazuje pieszym gdzie W OGÓLE NIE WOLNO przechodzić.
    PIESZYM !!!!!!

  • 62. Data: 2014-10-04 12:52:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410041208470.324@quad...

    > No to podobnoż któraś telewizja chwaliła się posiadaniem
    > nagrania 8 minut (dziecko czekające przed przejściem).
    > I raczej nie jest to rekord Polski.

    > Taką "wygodę", to można sobie wsadzić.

    No i wsadzam, buty w nią gdy przechodzę przez jezdnię po której non stop
    jeżdżą pojazdy.
    A nie jestem debilem, żeby wymagać żeby się zatrzymały, bo MNIE SIĘ NIE CHCE
    zejść po kilku schodach.

    > Najlepiej, jak będziesz musiał przełazić takim wynalazkiem
    > będąc niesprawnym, to może zajarzysz co mam na myśli.

    Są windy w tym celu.
    Zresztą posługiwanie się argumentem niesprawnych to czysty populizm, a
    najbardziej leniwi i najgłośniej wrzeszczący są ci najbardziej sprawni i
    nazdrowsi.
    Czyli grupa walczących pedalarzy z poznańską GW i Kompowskim na czele, dla
    których jedyną przyjemnością w życiu jest zrobienie na złość kierowcom
    samochodów.

    > Nie ma to jak komuś *utrudnić* życie

    Przejście podziemne (w zdecydowanej większości_ utrudnia życie tylko tym,
    którzy mają nierówno pod sufitem i chcieliby miast bez samochodów,
    Oczywiści osiedlając się TYLKO tam, gdzie jest dobry dojazd drogami
    zrobionymi właśnie dla tych samochodów których ma nie być.

  • 63. Data: 2014-10-04 12:54:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410041216110.324@quad...

    > [...]
    >
    > Jeszcze znaki pierwszeństwa trzeba znieść,

    Ale dlaczego?
    Ten z podporządkowanej ma wiedzieć, że ma stać i czekać na swoją kolej, więc
    znaki pierwszeństwa są potrzebne.

    razem ze (stanowiącymi
    > owo "zło") światłami.

    Oczywiście w tym przypadku się zgadzam.
    Wywaliłbym tak 9 na 10 świateł, zamiast tego przejścia podziemne, kładki i
    wjazdy bezkolizyjne.

    Ruch powinien się krzyżować tylko w ostateczności, może w ścisłym centrum
    miasta, gdzie tranzyt nie dociera.

    > Skądinąd... podobnoż działa.

    Otóż to.

  • 64. Data: 2014-10-04 12:55:41
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    > wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410041001570.324@quad...

    > Dokładnie.
    > Spór idzie o to która.
    > I dopóki pociągi zgodnie z logiką nie zatrzymują się przed przejazdami
    > kolejowymi, jest jasne która to powinna być - ta, do której należy jezdnia.

    Co zrobić, aby oczekujący pieszy bezpiecznie mógł wejść na przejście dla pieszych
    bez nadmiernego oczekiwania ? Chodzi o rozwiązania prawne.
    Zakladam, że nierealne jest postawienie policjanta lub sygnalizacji na każdym
    przejściu.

  • 65. Data: 2014-10-04 12:56:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Co zrobić, aby oczekujący pieszy bezpiecznie mógł wejść na przejście dla
    > pieszych
    > bez nadmiernego oczekiwania ?

    Proste - nie robić przejścia dla pieszych w tym samym poziomie co jezdnia na
    której odbywa się nieprzerwany ruch pojazdów.

  • 66. Data: 2014-10-04 13:00:46
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 października 2014 10:33:00 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jest to jakieś rozwiązanie, można też oddać prawo jazdy, skoro
    >
    > bezpieczna jazda robi takie trudności.
    >

    > --
    >
    > Liwiusz

    Co Ty pierdolisz? Akurat w kwestii przejść dla pieszych nie widzę żeby coś
    niekorzystnego się działo. Wręcz przeciwnie. Większość kierowców stara się uważać.
    Ale nie może być patologicznych sytuacji że ktoś pieszym wmówi ze mają pierwszeństwo
    zawsze. Wczoraj skręcam w prawo. Skrzyżowanie nie regulowane. Facet ok czterdziestki
    wszedł na pasy z marszu. Bez patrzenia. Jak szedł tak wlazł na pasy. Nie stanowił dla
    mnie żadnego zagrożenia bo przepuszczałem te samochody co pierwszeństwo miały. Ale
    stanowił dla tych co przepuszczałem. Jak mu ktoś rzucił parę chujów to ryja wydarł że
    on na przejściu jest.

  • 67. Data: 2014-10-04 13:07:33
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    > Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Proste - nie robić przejścia dla pieszych w tym samym poziomie co jezdnia na
    > której odbywa się nieprzerwany ruch pojazdów.

    Nie "ślizgaj się" !! Nie wycinaj niewygodnego tekstu !!
    Całość jeszcze raz :
[...]
    Realna jest tylko "zebra" i sznur jadących pojazdow na drodze.

  • 68. Data: 2014-10-04 13:30:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie "ślizgaj się" !! Nie wycinaj niewygodnego tekstu !!

    On nie był niewygodny, tylko bzdurny - a bzdury wycinam z założenia.
    Ale jak chcesz, to pojadę po nich wprost:

> [...]
    > każdym przejściu.
    > Realna jest tylko "zebra" i sznur jadących pojazdow na drodze.

    Nie - w 99% przypadków zebr w tym kraju, realny jest jeden pieszy przed
    każdym z kilkunastu zebr na odcinku 1 kilometra, wiele samochodów i
    wszystkie musiałyby co kilkadziesiąt metrów stawać, bo ktoś sobie chce OD
    RAZU przejść przez zebrę.
    W efekcie każdy z samochodów straciłby przez tymi przejściami więcej czasu
    niż pieszy który sobie poczeka kilkanaście sekund na swoją kolej.
    To jest właśnie piramidalna bzdura.

    HINT: świat nie składa się z Warszawy, gdzie nikt nie przepuszcza pieszych
    jak już nie ma sygnalizacji przy przejściu.
    Warszawa to margines, mieszka w niej koło 5% ludności w Polsce - więc proszę
    nie unieszczęśliwiać całego kraju swoimi warszawskimi problemami.

    Jakoś będąc pieszym NIE MAM PROBLEMU z przechodzeniem przez jezdnię, ale też
    nie oczekuję iż muszę przez nią przejść w ciągu 5 sekund od momentu w którym
    do niej dotarłem.
    W Poznaniu, na tych wyjątkowych zebrach bez świateł i dużym ruchu, jak nie
    5, to 10 samochód zwalnia i pozwala spokojnie przejść.

  • 69. Data: 2014-10-04 13:39:19
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 października 2014 13:07:33 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:

> [...]
    przejściu.

    > Realna jest tylko "zebra" i sznur jadących pojazdow na drodze.

    W przypadku pieszych na jezdni bezpieczeństwo mogą zapewnić tylko rozwiązania
    techniczne typu światła na żądanie, kładki i przejścia podziemne. Najtańsze są
    światła na żądanie. Przy dzisiejszych źródłach światła nie trzeba ich zasilać z sieci
    jeśli miało by to się wiązać z dużymi kosztami. Można od razu z akumulatorów a jak
    znajdzie się kasa to wtedy podłączyć do sieci. Oczywiście naiwnie zakładam uczciwość
    tych co by mieli kupować takie światła. Bo znając polskie realia może się okazać że
    dwa zsynchronizowane sygnalizatory + 2 akumulatory będą droższe od przejścia
    podziemnego.

  • 70. Data: 2014-10-04 13:53:16
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

> [...]
    > każdym z kilkunastu zebr na odcinku 1 kilometra, wiele samochodów i
    > wszystkie musiałyby co kilkadziesiąt metrów stawać, bo ktoś sobie chce OD

    On nie chce od razu przejść. On chce przejść bezpiecznie przy rozsądnym czasie
    oczekiwania. Tylko jak to prawnie rozwiązać ? Właśnie nad tym pracuje komisja
    sejmowa. Wiadomo co wymyślili. Jak masz lepszy pomysł to im podpowiedz.

> [...]
    > Warszawa to margines, mieszka w niej koło 5% ludności w Polsce - więc proszę
    > nie unieszczęśliwiać całego kraju swoimi warszawskimi problemami.

    Posłuchaj transmisji z posiedzeń komisji. Dowiesz się, że to nie jest tylko
    "warszawski
    problem"

    > Jakoś będąc pieszym NIE MAM PROBLEMU z przechodzeniem przez jezdnię, ale też
    > nie oczekuję iż muszę przez nią przejść w ciągu 5 sekund od momentu w którym
    > do niej dotarłem.

    Weź pod uwagę pieszych, którzy nie są tak sprawni w ocenie sytuacji, np. dziecko,
    wielu dorosłych.

    > W Poznaniu, na tych wyjątkowych zebrach bez świateł i dużym ruchu, jak nie
    > 5, to 10 samochód zwalnia i pozwala spokojnie przejść.

    Chodzi o całą Polskę, zarówno miasta jak i wsie.
    Czy tam też tak jest ?