  • Data: 2018-06-17 22:49:16
    Temat: Re: Planowanie egzaminów jako problem kolorowania grafu
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.06.2018 22:00, s...@g...com wrote:
    > Witam
    > Czytam sobie o grafach i próbuję coś z tego zrozumieć...
    > Pierwszy przykład zastosowania grafu jest oczywisty: pokolorować mapę polityczną.
    > Ok.
    > Drugi przykład daje już mi więcej do myślenia - dotyczy on sprowadzenia planowania
    egzaminów studentom do kolorowania grafu. W tym zagadnieniu węzłami są egzaminy, a
    krawędzie między nimi rysujemy tylko wtedy gdy jakiemuś studentowi wypadną 2
    nakładające się na siebie egzaminy.
    > Ok.
    > Autor twierdzi, że to jest również problem kolorowania grafu.
    > Teraz moje pytanie jest takie:
    > Czy aby nie jest tak, że w tym grafie będziemy brać pod uwagę tylko sytuacje
    konfilktowe?!?

    Nie, Wpisujesz wszystkie potencjalne konflikty,
    Egzaminy A i B są połączone krawędzią, jeśli istnieje studfent S, taki,
    że S ma egzamin A i S ma egzamin B.

    > Czy znajdując rozwiązanie (pokolorowanie grafu) - czyli rozdzielenie sytuacji
    konfliktowych - nie napotkamy nowych sytuacji konfliktowych?!? Które wymagałyby od
    nas nowych krawędzi?!? Przecież tak może się dziać bez końca!!!

    > Proszę o odpowiedź na moje wątpliwości.

    A czemu mamy napotkać? Przecież wszytskie potencjalne konflikty
    już są w grafie.

    pzdr
    bartekltg