  • Data: 2014-11-02 19:28:18
    Temat: Re: Płatność iPhone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 2 Nov 2014 17:36:21 +0100, Pszemol napisał(a):
    > Jak najbardziej prawda...

    Tak swoja droga - miliony nabywcow iphone stac na nowy
    czytnik/nadajnik, a sklepu nie stac ?

    > A największe zdziwienie jak taką kartą amerykańską płacę
    > w polskim sklepie... Facio wkłada ją do terminala jak czipową
    > i nie działa - mówię mu, że to magnetyczna a on nie kuma...\

    No nie wiem, magnetyczne byly przeciez u nas znane. Ba - one wszystkie
    nadal sa magnetyczne (choc lada moment maja skasowac) a chipy to
    raptem od kilku lat. Mlody jakis sprzedawca, z niewielkim
    doswiadczeniem ?

    > Potem paragon sobie wkłada (bez podpisu) do pliku innych
    > a ja mu na to, że chyba trzeba podpisać... A on - oh, jasne-

    A po co - dane juz odczytane, przelew pojdzie i tak, dopiero jakbys
    reklamowal, to sie przyda.

    > nie mam długopisu... Proszę poczekać :-) No i kolejka czeka :-)

    Hm, mam karte bez chipa, wydana w 2012, i jakos nie budzi watpliwosci.
    Od pewnego czasu platnosci nie sa autoryzowane pin tylko podpisem, i
    dlugopis zawsze jest pod reka.
    A to najwiekszy polski bank wydal. Moze dlatego dlugopis jest pod reka
    :-)

    Ale waznosc sie wlasnie skonczyla, nowa ma chipa, ma NFC i ma 4 lata
    waznosci ...

    P.S. A kiedys czytalem wspomnienia Amerykanina w Europie.
    U nas kradna, wiec mu bank dal prestizowa karte o podwyzszonym
    bezpieczenstwie.

    Wyladowal w Paryzu ... zaden bankomat na lotnisku nie obsluguje
    magnetycznych, tylko chipowe (Francuzi byli przodujacy w elektronice).
    W koncu znalazl jakis ... nie dziala. Podwyzszone bezpieczenstwo
    okazalo sie byc 6-cyfrowym pin, ktorego europeskie bankomaty nie
    obsluguja. Przez telefon udalo sie ten "ficzer" wylaczyc.

    W Warszawie bylo juz lepiej, duzo sklepow karty akceptowalo (dzis to
    pewnie prawie wszystkie). Tylko ten drobny niesmak w supermarkecie,
    gdy na widok eksluzywno-prestizowe karty, kasjerka krzyczy do drugiej
    "Kaska, a takie karty to my przyjmujemy" ?

    > Generalnie Amerykanie to bardzo praktyczny naród i nie
    > zmieniają niczego co działa tylko dla zabawy... Każde
    > wydanie kasy na zmianę musi być poparte jakąś korzyścią
    > dla banku czy klienta i ta korzyść większa od kosztów...

    Jedna jest - pasek sie nie zuzywa, dzieki czemu karta moze starczyc na
    dluzej. Ale pewnie jest tania, wiec na jedno wychodzi.
    Drugie to szybka platnosc karta bezprzewodowa - przykladasz, pik pik
    pik i zaplacone. Ale u nas tylko do 50 zl, wiec rzadko przydatne.

    > Jak widać karty chipowe czy zbliżeniowe nie dają dużych
    > korzyści bo mimo prób ich wprowadzania w USA (miałem
    > takie karty w programach pilotażowych jakieś 6-7 lat temu
    > w USA) wrócono do tych z paskiem magnetycznym i takie
    > już zostały.

    Najwyrazniej macie malo zlodziei. U nas magnetyczne wykonczyl imo
    skimming. Ci co nakladki montowali, odczytywali dane z paska i pin, a
    potem mogli wyplacac z cudzej karty.
    Ciekawe ze nie ma tego problemu w USA. A moze jest, tylko straty
    mniejsze niz koszt zabezpieczen ?

    J.