  • Data: 2017-06-14 15:20:01
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: Maciek <n...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Opisywano w mediach przypadki wybuchających baterii Li-Ion w telefonach,
    > ale to było spowodowane głównie padem elektroniki i przeładowaniem, a
    > nie rozszczelnieniem. Piszą w źródłach, że w takich akumulatorach muszą
    > być odpowiednie zabezpieczenia, dzięki którym unika się przeładowania.

    Tak jest ale właśnie chodzi o zachowanie podczas rozszczelnienia.
    W samochodzie przy tak dużej powierzchni akumulatora przy wypadku może
    to następować dość często.

    > W przypadku tego auta po wypadku nie napisano o przyczynach. Może
    > zadziałał jak spawarka po uszkodzeniu i zapaliła się tapicerka?

    Może. No i tak naprawdę kolejna kwestia do rozwiązania, już jedno ogniwo
    potrafi mieć niezły power.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Rimac_Concept_One

    Piszą, że siedzi tam LiFePO4. No i to jest jakiś trop, poglądowo:

    https://youtu.be/XZf2pKzBErk?t=2m16s

    Nie tak źle ;-)

    Fajnie byłoby zobaczyć test przekoszonego akumulatora z takiego samochodu.