  • 1. Data: 2017-06-13 20:44:49
    Temat: Płonący elektryk
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    A miało być tak bezpiecznie. :(
    http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2017/06/gw
    iazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-06-13 22:21:27
    Temat: Re: Płonący elektryk
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 20:44, RadoslawF pisze:
    > A miało być tak bezpiecznie. :(
    > http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2017/06/gw
    iazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1

    > Pozdrawiam

    Ja widziałem u mechanika nadpalony samochód Ford Mondeo Hybrid (bez
    żadnego wypadku). Zapłonął od ogrzewania przedniej szyby. Szkoda, że
    zdjęcia nie zrobiłem...
    T.

  • 3. Data: 2017-06-13 22:34:12
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
    iazda-top-geara-miala-powazny-wypadek-1

    > Ja widziałem u mechanika nadpalony samochód Ford Mondeo Hybrid (bez
    > żadnego wypadku). Zapłonął od ogrzewania przedniej szyby. Szkoda, że
    > zdjęcia nie zrobiłem...

    No ale gdzie tu jakaś sensacja? Auta wszystkich typów się dobrze palą.
    Benzyniaki się tak często i tak dobrze palą że nawet w Teleekspresie już o
    tym nie mówią bo nieciekawe wcale...

  • 4. Data: 2017-06-13 23:40:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    odbierz tesle bo meczacy sie robisz.

  • 5. Data: 2017-06-14 00:03:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > odbierz tesle bo meczacy sie robisz.

    Męczący to jest Twój ból dupy o którym się tu ciągle skarżysz.

  • 6. Data: 2017-06-14 08:08:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Jun 2017 20:34:12 -0000 (UTC), Pszemol

    > No ale gdzie tu jakaś sensacja?

    No po prostu sensacja. Każdy argument dobry do kompletu aby udowodnić że
    elektryki to zło. Jak mojej matce się ZAZ zapalił, ot, stojąc na
    skrzyżowaniu, to nikt krwa o tym w gazetach nie napisał. ;(

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-06-14 08:37:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > elektryki to zło. Jak mojej matce się ZAZ zapalił, ot, stojąc na
    > skrzyżowaniu, to nikt krwa o tym w gazetach nie napisał. ;(

    Bo nie ma na nazwisko Hammond:)

  • 8. Data: 2017-06-14 09:58:21
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 22:34, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > No ale gdzie tu jakaś sensacja? Auta wszystkich typów się dobrze palą.
    > Benzyniaki się tak często i tak dobrze palą że nawet w Teleekspresie już o

    W sumie racja. Widziałem na własne oczy kilka takich przypadków, w tym
    jeden autokar. Sam wyskakiwałem w trybie natychmiastowym z auta, jak dym
    poszedł mi spod maski, ale okazało sie, że to wężyk od chłodnicy puścił
    i płyn poleciał na gorący silnik. Była to raczej para, ale w pierwszym
    momencie człowiek nie myśli (ani nie wącha), tylko reaguje odruchowo. :-)
    T.

  • 9. Data: 2017-06-14 11:07:48
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > No ale gdzie tu jakaś sensacja? Auta wszystkich typów się dobrze palą.
    > Benzyniaki się tak często i tak dobrze palą że nawet w Teleekspresie już o
    > tym nie mówią bo nieciekawe wcale...

    Pomijając instalacje elektryczną samochodu, która często jest problemem...
    Przy wycieku benzyny do pożaru potrzeba jeszcze zapłonu.
    Przy akumulatorach litowych wystarczy praktycznie rozszczelnienie.

    Cytując wiki:
    "Lit jest palny i jest potencjalnie wybuchowy w przypadku wystawienia na
    działanie powietrza a zwłaszcza wody. Reakcja litu z wodą w temperaturze
    pokojowej jest intensywna, ale nie gwałtowna a wodór wytworzony w jej
    wyniku samoczynnie nie powinien się zapalić (póki woda lub jej para nie
    przegrzeje się miejscowo do temperatury zapłonu wodoru). Jak w przypadku
    wszystkich litowców, pożar litu jest wyjątkowo trudny do ugaszenia i
    wymaga do tego użycia gaśnic proszkowych, konkretnie grupy D (patrz
    proszki gaśnicze). Lit jest jedynym metalem, który reaguje z azotem w
    warunkach normalnych[20][21]."

    Zakładając, że akumulatory w takim samochodzie są gabarytowo duże:

    http://tnij.at/140061

    zapewne dość łatwo je uszkodzić. Obstawiam, że tak właśnie było w
    przypadku Hammonda... a zaliczył tylko parę kozłów.
    Sensacje dopiero pewnie będą jak zacznie się produkcja na większą skalę
    a ludzie będą tracić samochody po stłuczkach.

    Sam jestem ciekaw czy producenci w kwestii zapłonu takich ogniw podejmą
    dodatkowe kroki.
    Ta technologia na chwilę obecną wydaje mi się bardziej niebezpieczna od
    zbiornika z benzyną.

  • 10. Data: 2017-06-14 12:02:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-14 o 11:07, Maciek pisze:
> [...]
    > pokojowej jest intensywna, ale nie gwałtowna a wodór wytworzony w jej
    > wyniku samoczynnie nie powinien się zapalić (póki woda lub jej para nie

    To powinno być jasne i empirycznie sprawdzone na lekcjach chemii w
    szkole podstawowej.

    Teraz w szkołach nie robi się już doświadczeń?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam