  • 21. Data: 2010-06-25 17:42:44
    Temat: Re: [Plotki] Canon 60D
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i02p8k$enm$...@n...onet.pl...

    > Jak trwoga to do analoga :)

    nie wtedy używam 5D :)

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 22. Data: 2010-06-26 15:33:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > nie wtedy używam 5D :)

    Oj, żebym znowu nie zrobił heliosowego testu z okna :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2010-06-26 15:34:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > nie można, tego mi najbardziej brakuje w 550D - sRAWa :( nie wiem po jaka
    > cholere mi te 18 Mpix... przegięcie i tyle.

    No, sraw przydałby się dla tych, co chcą szybciej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Polsko, ojczyzno moja, gdzie Quinlan Private Golub buduje Enterprise
    Park.../

  • 24. Data: 2010-06-26 20:57:36
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-25 10:01, John Smith pisze:
    > Features:
    > - Movie focused
    > - Swivel LCD

    Omatko. :D

    > - Between the T2i & 7D

    Tutaj mam dylemat. Grupowicze, poradzcie prosze! :) Z doswiadczenia -
    bardziej obserwujecie rynek niz ja (zeby nie rzec, ze ja go praktycznie
    wcale nie obserwuje).

    Moj 350D jest juz dziadek. Sluzyl mi wiernie 5 latek, chce zostawic go
    na backup i zanabyc 7'ke. W pelna klatke na razie jeszcze nie chce
    wchodzic z roznych powodow.

    Spodziewam sie, ze pojawienie sie 60D, czy cokolwiek to bedzie, moze
    ruszyc ceny 7D. Tylko pytanie: w ktora strone?

    Mam pewne obawy, ze Canon majac silny srodek segmentu moze podniesc cene
    7-ki, zeby roznica w cenie miedzy 60 a 7 nie byla zbyt mala. Ale moze
    kompletnie niesluszne i moze stanie sie wrecz odwrotnie, albo cena 7'ki
    sie w ogole nie zmieni?

    Liczylem na cos ekstra i wysyp uzywanych mlodych 7-demek, ale na to sie
    nie zanosi.

    Pytanie z cyklu: brac body teraz, czy jeszcze troche poczekac? ;-) Mam
    czym focic, wiec sprawa nie jest pilna.

    Dzieki!

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 25. Data: 2010-06-26 21:07:46
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Omatko. :D

    Do video jak znalazł.

    > Moj 350D jest juz dziadek. Sluzyl mi wiernie 5 latek, chce zostawic go
    > na backup i zanabyc 7'ke. W pelna klatke na razie jeszcze nie chce
    > wchodzic z roznych powodow.

    A może 60D bardziej Ci przypasuje niż 7D?
    Po co Ci 7D jeśli tak długo wytrzymujesz z 350D (zupełnie jak ja :-) )

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2010-06-26 21:20:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-26 23:07:46 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Po co Ci 7D jeśli tak długo wytrzymujesz z 350D (zupełnie jak ja :-) )

    Wyście są nienormalni i aspołeczni. Do ukarania.
    Przez takich jak Wy to kryzys jest.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-06-26 21:29:56
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-26 23:07, John Smith pisze:
    > Do video jak znalazł.

    Wiem, wiem. Ale przypominają mi się te dawne dyskusje o odchylanych
    ekranikach w lustrzankach, że to nigdy nie nastąpi. ;-)

    > A może 60D bardziej Ci przypasuje niż 7D?

    Jest to potencjalnie możliwe :) Ale specyfikację tegoż poznamy pewnie w
    ciągu najbliższych 3 tygodni, to się wstępnie okaże.

    Plotką powtarzaną z różnych źródeł od dawna jest, że Canon chce ciut
    zmniejszyć dwucyfrowe serie - nie byłaby to wyjątkowo szczęśliwa wiadomość.

    > Po co Ci 7D jeśli tak długo wytrzymujesz z 350D (zupełnie jak ja :-) )

    Urzeka mnie w 7 waga, jakość wykonania i to jak leży w dłoni, wizjer z
    pełnym 1.0x, uszczelnienia, AF i całkiem niezła szybkostrzelność. To
    byłaby faktycznie przesiadka o klasę z kawałkiem wyżej - i w moim
    przypadku pewnie znowu na lata.

    Spodziewam się, że wiele z tego - jak nie większość - będzie i w 60D -
    tak naprawdę to 550D technicznie niewiele ustępuje siódemce wszak - ale
    jakości wykonania bym się jednak nie spodziewał.

    W sumie to jestem bardzo ciekaw, w czym 60'tka będzie słabsza. 550 nie
    jest zagrożeniem dla 7, bo to zupełnie inny segment. Ale coś muszą
    zrobić, żeby 60 im nie wygryzło siódemki zbyt łatwo :)

    Trzycyfrowej serii więcej na pewno nie chcę - a dwucyfrową musieliby
    pokazać w bardzo atrakcyjnej cenie i bardzo niewiele obkastrowaną
    względem 7. Ta pucha mi się po prostu podoba - miałem w łapkach i
    "kliknęło". Chemia, rozumiesz. ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 28. Data: 2010-06-26 22:00:41
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Papiernik napisał(a):
    > Plotką powtarzaną z różnych źródeł od dawna jest, że Canon chce ciut
    > zmniejszyć dwucyfrowe serie - nie byłaby to wyjątkowo szczęśliwa wiadomość.

    Wiem, sam tę plotkę podsycałem w listopadzie, jak się pojawił 7D. :-)

    > Urzeka mnie w 7 waga, jakość wykonania i to jak leży w dłoni, wizjer z
    > pełnym 1.0x, uszczelnienia, AF i całkiem niezła szybkostrzelność.

    Leży faktycznie fajnie, wizjer, wykonanie - zgoda. Ale jeśli chodzi o
    wagę, to ja wolę mniejszą, np. jak Nikon D90 albo stary F60, to jest dla
    mnie optimum (Fuji wiedziało co robi, bazując na F60 swoje S1 Pro). AF i
    szybkostrzelność 7D mnie już przytłacza, nie zamierzam za to płacić.

    > W sumie to jestem bardzo ciekaw, w czym 60'tka będzie słabsza. 550 nie
    > jest zagrożeniem dla 7, bo to zupełnie inny segment. Ale coś muszą
    > zrobić, żeby 60 im nie wygryzło siódemki zbyt łatwo :)

    Pewnie wywalą uszczelnienia, bezprzewodowe wyzwalanie lamp i zostawią
    wizjer i szybkostrzelność 50D. I to wystarczy żeby zróżnicować 60D od 7D.

    Czuję. ;-)

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2010-06-26 22:12:04
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-27 00:00, John Smith pisze:
    > Leży faktycznie fajnie, wizjer, wykonanie - zgoda. Ale jeśli chodzi o
    > wagę, to ja wolę mniejszą, np. jak Nikon D90 albo stary F60, to jest dla
    > mnie optimum (Fuji wiedziało co robi, bazując na F60 swoje S1 Pro).

    Może ciut masz rację. Takie rzeczy jak waga się ocenia po kilku dniach
    łażenia ze sprzętem - nie miałem przyjemności zaliczyć takiej przygody z
    siódemką. Generalnie lubię, jak czuję sprzęt w ręce - jakoś stabilniej
    mi się trzyma ;)

    > AF i szybkostrzelność 7D mnie już przytłacza, nie zamierzam za to płacić.

    Szybkostrzelność jest fajna - ale 50'tka jest (chyba?) równie
    szybkostrzelna, wiec to powinno być i w dwucyfrowej serii. Nie to, co
    moja 350... ostatnio na konwencie kumpel ze swoją 50D rozjechał mnie na
    miazgę robiąc fotki ze sceny przy dynamiczniejszych kawałkach, gdzie nie
    wiedziałem na co się czaić i dużo przegapiłem, a on ciągnął serią. ;-)

    2.8 fps i bufor na 4 RAW wypadlo blado przy 6.3 fps i 14 RAWach.

    Aczkolwiek czy ja zamierzam za to płacić to też jeszcze nie jestem
    pewien - jeżeli 60 będzie zauważalnie tańsza, a niewiele będzie jej
    brakować, to nie sądzę, że uszczuplę portfel dla jednej cyferki mniej na
    korpusie. Potrzebuję do zdjęć, a nie do lanserki ;)

    > Pewnie wywalą uszczelnienia, bezprzewodowe wyzwalanie lamp i zostawią
    > wizjer i szybkostrzelność 50D. I to wystarczy żeby zróżnicować 60D od 7D.

    Wyzwalania lamp i tak nie potrzebuję. Mam tylko malutkie "studyjko" z
    trzema lampami, wyzwalam toto podczerwienią i niczego więcej mi do
    szczęścia nie potrzeba. Szybkostrzelność 50D jest taka sama jak w 7D.
    Pozostaną uszczelnienia... których w gruncie rzeczy nie potrzebuję,
    skoro moja 350 jest w stanie idealnym po 5 latach.

    Będę musiał wziąć w łapki oba korpusy pewnie, nim zdecyduje, bo na sam
    papier będzie ciężko.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 30. Data: 2010-06-26 22:20:43
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-27 00:12, Mateusz Papiernik pisze:
    > szczęścia nie potrzeba. Szybkostrzelność 50D jest taka sama jak w 7D.

    Oh, nie! Akurat mialem otwarta jakas aukcje na allegro i ktos sie w
    speku rypnal. 8fps jest jednak.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net