  • 1. Data: 2015-07-12 20:25:11
    Temat: Płytka do przetwornicy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Chciałbym prosić o sprawdzenie poniższego projektu PCB
    do przetwornicy 13,8V/40A, którą w końcu planuję zakończyć:

    http://s9.postimg.org/gm4bgqkfz/smps.png

    Uwagi i pytania:

    1. Przedstawiony projekt zawiera tylko część wysokonapięciową
    i kluczowe elementy strony niskonapięciowej. Sterowanie zostawiam
    na koniec, bo jest stosunkowo proste w porównaniu z resztą.

    2. Konstrukcja w lewej dolnej części to zasilacze pomocnicze
    i bloki zabezpieczająco-filtrujące dla dwóch faz, z punktu
    widzenia pytania są nieistotne.

    3. Topologia 2T forward z prostowaniem synchronicznym na
    dwóch IR1166 lub IR1169. Transformator impulsowy ma wyprowadzenia
    wtórnego w postaci przewodów przechodzących przez płytkę w miejscach
    oznaczonych kółkami (tj. nie na pinach karkasu). Zostaną one
    przylutowane do prostokątnych pól znajdujących się bezpośrednio
    poniżej.

    4. Częstotliwość pracy 50kHz, czy 8*1500uF low ESR wystarczy?
    Dorzucić ile wlezie ceramicznych SMD pod elektrolitami?
    Ścieżki wysokoprądowe po stronie wtórnej planuję pogrubić
    poprzez dolutowanie drutu 1,5mm^2.

    5. Wyjście przetwornicy ma być w prawym dolnym rogu.
    Jakiego gniazda użyć do podłączenia przewodów LGY16mm^2
    z zaciśniętymi końcówkami? Jeśli wyjście jest od strony
    druku, to w tej roli świetnie się sprawdzają wnętrzności
    listwy łączeniowej 25mm^2 przylutowane bezpośrednio do
    pól na płytce, ale przy montażu przewlekanym nie mam pomysłu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2015-07-13 12:36:22
    Temat: Re: Płytka do przetwornicy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    > 5. Wyjście przetwornicy ma być w prawym dolnym rogu.
    > Jakiego gniazda użyć do podłączenia przewodów LGY16mm^2

    Tu sobie odpowiadam sam: śruba mosiężna M6x16
    wlutowana łbem w płytkę, PCB ściśnięta po drugiej
    stronie mosiężną nakrętką. Na przewód końcówkę oczkową,
    w środek śrubę i na to jeszcze jedna nakrętkę.
    Będzie pancerne.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2015-07-15 09:27:36
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-07-13 12:36, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > stronie mosiężną nakrętką. Na przewód końcówkę oczkową,
    > w środek śrubę i na to jeszcze jedna nakrętkę.

    Farnell: 1821273

    Adam

  • 4. Data: 2015-07-15 11:44:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Górski wrote:

    > Farnell: 1821273

    Świetna rzecz, dzieki!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2015-07-15 12:18:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, July 15, 2015, 11:44:34 AM, you wrote:

    > Świetna rzecz, dzieki!

    Ale cena straszliwa :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-07-15 13:16:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Ale cena straszliwa :(

    Ale też montaż - to się wciska w otwory w PCB jakąś taką prasą.
    Tego się nie lutuje.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2015-07-15 13:49:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Wednesday, July 15, 2015, 1:16:41 PM, you wrote:

    > Ale też montaż - to się wciska w otwory w PCB jakąś taką prasą.
    > Tego się nie lutuje.

    Kto mi zabroni?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-07-15 14:29:33
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Kto mi zabroni?

    No ja na pewno nie :)
    Co najwyżej możesz mieć problem z uciekającym ciepłem, co jednak nie
    musi być wielkim problemem. Pokryte to jest cyną, więc od tej strony
    jakiegoś problemu raczej nie będzie. Kwestia umiejętności i możliwości
    technologicznych.
    A kupować na szczęście nie trzeba we wspomnianej firmie, ale że siedzę w
    innych prądach, to nie znam ceny nawet przybliżonej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2015-07-15 14:38:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:8623184047$20150715134926@squadack.com...

    > Kto mi zabroni?

    A mi kto?
    Nikt nam nie zabroni! :P :))

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 10. Data: 2015-07-15 14:50:50
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.07.2015 um 13:49 schrieb RoMan Mandziejewicz:
> [...]

    Historię pewnego falownika już tutaj kiedyś opisywałem. W skrócie:
    termistor wlutowany do płytki montażowej, ma ograniczyć prąd udarowy
    prostownika ładującego kondensatory strony pierwotnej. Podłączony między
    prostownik (trójfazowy) i baterię kondensatorów (chyba 1700mikro/550V).
    Po pół roku pracy falownik nie działa. Co się okazało: dość często
    falownik był załączany na gorąco, znaczy termistor miał 20mOhm zamiast
    8Ohm. Prąd udarowy wkońcu wypluł całą cynę z otworu NTC. Na oko nie było
    nic widać, ale pod mikroskopem była szczelina jakieś 20-30mikro.
    To samo się dzieje, jak taki zacisk wlutujesz zamiast wcisnąć.

    Waldek