    From: Lukasz <l...@n...spam>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Date: Tue, 22 Sep 2009 10:09:16 +0200 (CEST)

    Dnia 22.09.2009 Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com> napisał/a:

    > masz racje, nowobudowane sieci kablowe składają się z jednego
    > urządzenia aktywnego po drodze ze stacji czołowej do abinenta i jest
    > nim węzeł opto-elektryczny który jest urządzeniem jak najbardziej
    > analogowym
    >
    > dzieciom neostrady wyjaśniam, że urządzenie analogowe nie zamienia
    > otrzymanego sygnału na zera i jedynki po to,żeby za chwile go zamienić
    > na sygnał wyjściowy

    No i ? Prędzej czy później to połączenie od abonamenta musi trafić na
    jakiś router, który prędzej czy później będzie miał mniejszą wydajność
    niż suma abonamentów podpiętych, bo nie słyszałem żeby UPC ostatnio
    sobie szkielet na 100Gbit wymieniała. Myślę, że jeżeli będzie 1gbit
    gdzieś dalej to będzie nieźle. Czyli co 10 abonamentów per urządzenie
    ?!? No jak by nie liczyć ściema.

    > ile czasu będziesz generował taki ruch ?
    > filmy będziesz nonstop ściągał ?
    >
    > ja mam 10 mega na biurku i przestałem ściągać filmy w momencie jak
    > sobie uświadomiłem że mogę oglądać online
    >
    > po co zaśmiecać dysk ?

    A co to kogo interesuje jaki i kiedy będę generował ruch. To nie ma nic
    do rzeczy. Jeżeli się sprzedaje łącze 120/10 Mbit to powinno ono
    odpowiadać podanym parametrom, a nie sto różnych warunków i ograniczeń.
    Równie dobrze można napisać, że oferują 1Gbit czy 10Gbit, bo miało by to
    tyle samo wspólnego z rzeczywistością. Nie twierdzę, że inni operatorzy
    takich rzeczy nie robią, ale nie powinno być przyzwolenia na oszukiwanie
    klienta, bo to jest oszustwo.

    ps. Odpisywanie o dzieciach neostrady jest dojść niskich lotów i raczej
    jedynie nakreśla twój poziom.

    --
    Lukasz