  • 1. Data: 2009-09-21 19:28:37
    Temat: Początki internetu optycznego w PL
    Od: Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl>

    http://media2.pl/telekomunikacja/56378-upc:-bardzo-s
    zybki-internet-do-120-mbs.html

    Czy ktokolwiek już zamówił tą usługę? Ciekaw jestem czy to zwykłe łącze
    pare Mbit a reszta marketing, czy też faktycznie dają coś więcej. No i
    ciekaw jestem czy realnie gdziekolwiek mają obecnie "możliwości
    techniczne", czy tez nigdzie lub np tylko w centrum W-wy. Nie jestem
    abonentem UPC, więc jakby ktoś z obecnych miał kontakt z ichnim BOK, to
    jestem ciekaw komentarzy. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że nie tylko ja
    ;) Bo przecież wiemy jak wygląda temat ostatniej mili na światłowodach
    w PL i ile jest takich podejść...Oferta wydaje się więc mocno teoretyczna.

    pozdr.,
    Paweł

  • 2. Data: 2009-09-21 19:59:05
    Temat: Re: Początki internetu optycznego w PL
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Paweł Damian wrote:

    > ;) Bo przecież wiemy jak wygląda temat ostatniej mili na światłowodach
    > w PL i ile jest takich podejść...Oferta wydaje się więc mocno teoretyczna.

    AKurat oferta UPC nie polega na światełku na *ostatniej* mili. Raczej
    na przedostatniej :-)

    M.

  • 3. Data: 2009-09-21 20:53:58
    Od: Lukasz <l...@n...spam>

    Dnia 21.09.2009 Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl> napisał/a:
> [...]
    > ;) Bo przecież wiemy jak wygląda temat ostatniej mili na światłowodach
    > w PL i ile jest takich podejść...Oferta wydaje się więc mocno teoretyczna.

    Ściema i marketing. Pomijając już aspekt techniczny i możliwości jego
    realizacji przez UPC, pewnie dalej niż do pierwszego urządzenie aktywne
    takiej prędkości nie da rady osiągnąć, jeżęli jeszcze kilka osób będzie
    tego używać. To zawsze pozostaje nieśmiertelny pkt regulaminu:
    "IV. Nadmierne obciążenie Sieci", który wręcz rozbawia mnie zawsze do
    łez w momencie kiedy to UPC chwali się szybkim łączem.

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2009-09-21 21:05:59
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 22:53:58 +0200, Lukasz napisał(a):
    /..../
> [...]
    > Nadmierne obciążenie Sieci", który wręcz rozbawia mnie zawsze do łez w
    > momencie kiedy to UPC chwali się szybkim łączem.

    Jak na nas to działająca 10-tka to sukces.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 5. Data: 2009-09-21 22:48:20
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Mon, 21 Sep 2009 22:53:58 +0200, Lukasz napisał(a):
    > /..../
    >
    > Jak na nas to działająca 10-tka to sukces.

    Jeżeli zmodernizowali sieć, jeżeli uruchomili docsis 3.0 to teoretycznie ma
    szansę działać.... z działającej 10-tki robi się działające 4x, 6x, 8x 10Mbit i
    już klient jest zadowolony.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 6. Data: 2009-09-22 05:17:04
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > AKurat oferta UPC nie polega na światełku na *ostatniej* mili. Raczej
    > na przedostatniej :-)

    Raczej "Swiatelko do kraweznika" bo chyba tak sie nazywa ta technologia
    ewenatulanie swiatelko do "piwnicy"

  • 7. Data: 2009-09-22 05:41:55
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Mon, 21 Sep 2009 22:53:58 +0200 (CEST), Lukasz <l...@n...spam>
    wrote:

    > Ściema i marketing. Pomijając już aspekt techniczny i możliwości jego
    > realizacji przez UPC, pewnie dalej niż do pierwszego urządzenie aktywne
    > takiej prędkości nie da rady osiągnąć,

    masz racje, nowobudowane sieci kablowe składają się z jednego
    urządzenia aktywnego po drodze ze stacji czołowej do abinenta i jest
    nim węzeł opto-elektryczny który jest urządzeniem jak najbardziej
    analogowym

    dzieciom neostrady wyjaśniam, że urządzenie analogowe nie zamienia
    otrzymanego sygnału na zera i jedynki po to,żeby za chwile go zamienić
    na sygnał wyjściowy

    > jeżęli jeszcze kilka osób będzie
    > tego używać.

    ile czasu będziesz generował taki ruch ?
    filmy będziesz nonstop ściągał ?

    ja mam 10 mega na biurku i przestałem ściągać filmy w momencie jak
    sobie uświadomiłem że mogę oglądać online

    po co zaśmiecać dysk ?

    >To zawsze pozostaje nieśmiertelny pkt regulaminu:
    > "IV. Nadmierne obciążenie Sieci", który wręcz rozbawia mnie zawsze do
    > łez w momencie kiedy to UPC chwali się szybkim łączem.

    zadaniem chwalenia się jest sprzedaż

    --
    Tomek Kruk CZARNET
    http://zdrowepanstwo.pl/ Demokracja jest wtedy,kiedy 2 wilki

  • 8. Data: 2009-09-22 06:11:21
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 21 Sep 2009 21:28:37 +0200, Paweł Damian
    <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl> wrote:

> [...]
    >ciekaw jestem czy realnie gdziekolwiek mają obecnie "możliwości
    >techniczne", czy tez nigdzie lub np tylko w centrum W-wy

    Taaa.... Centrum Warszawy to takie słowo-wytrych. Magiczna strefa
    gdzie wszytko jest. Tylko ja od ~8 lat w jednej lokalizacji (w
    promieniu ~300-400 metrow od centrali Tepsy) nie mam "mozliowosci
    technicznych" na lacze od jakiegokolwiek operatora. Efekt taki ze stoi
    tam link radiowy bo zaden operator nie jest w stanie polozyc
    kilkudzisieciu metrow kabla czy swiatelka. ;-)

    Zdrowko

  • 9. Data: 2009-09-22 08:09:16
    Temat: Re: Pocz?tki internetu optycznego w PL
    Od: Lukasz <l...@n...spam>

    Dnia 22.09.2009 Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com> napisał/a:

> [...]
    >
    > dzieciom neostrady wyjaśniam, że urządzenie analogowe nie zamienia
    > otrzymanego sygnału na zera i jedynki po to,żeby za chwile go zamienić

    No i ? Prędzej czy później to połączenie od abonamenta musi trafić na
    jakiś router, który prędzej czy później będzie miał mniejszą wydajność
    niż suma abonamentów podpiętych, bo nie słyszałem żeby UPC ostatnio
    sobie szkielet na 100Gbit wymieniała. Myślę, że jeżeli będzie 1gbit
    gdzieś dalej to będzie nieźle. Czyli co 10 abonamentów per urządzenie
    ?!? No jak by nie liczyć ściema.

> [...]
    > filmy będziesz nonstop ściągał ?
    >
    > ja mam 10 mega na biurku i przestałem ściągać filmy w momencie jak
    > sobie uświadomiłem że mogę oglądać online

    A co to kogo interesuje jaki i kiedy będę generował ruch. To nie ma nic
    do rzeczy. Jeżeli się sprzedaje łącze 120/10 Mbit to powinno ono
    odpowiadać podanym parametrom, a nie sto różnych warunków i ograniczeń.
    Równie dobrze można napisać, że oferują 1Gbit czy 10Gbit, bo miało by to
    tyle samo wspólnego z rzeczywistością. Nie twierdzę, że inni operatorzy
    takich rzeczy nie robią, ale nie powinno być przyzwolenia na oszukiwanie
    klienta, bo to jest oszustwo.

    ps. Odpisywanie o dzieciach neostrady jest dojść niskich lotów i raczej
    jedynie nakreśla twój poziom.

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2009-09-22 08:18:51
    Temat: Re: Pocz^(1)tki internetu optycznego w PL
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > sobie szkielet na 100Gbit wymieniała. Myślę, że jeżeli będzie 1gbit
    > gdzieś dalej to będzie nieźle. Czyli co 10 abonamentów per urządzenie

    Czy to znaczy, że każda inna sieć ma taką przepustowość szkieletu, że
    pozwoli każdemu dołączonemu abonentowi na pracę z maksymalną prędkością?
    Chyba raczysz żartować, poczytaj sobie może, jaką prędkość łącza ADSL
    zakłada tepsa już na poziomie łącza DSLAM-owego...

    M.