    From: Edek <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Date: Sun, 14 Apr 2013 23:14:17 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 11:57:34 -0700 po głębokim namyśle M.M. rzekł:

    > Dobre umiejętności implementacyjne też są ważne. Oczywiście jeśli danych
    > jest dużo, a algorytm ma mniejszą złożoność, to nawet najlepsza
    > implementacja gorszego algorytmu niewiele pomoże. Jednak gdy zostały już
    > użyte dobre algorytmy, albo gdy ilość danych jest malutka, to nie można
    > zmienić nic poza poprawą implementacji. Szkoda, że umiejętności
    > implementacyjne szybko się dewaluują, co procesor, co kompilator, to
    > trzeba kombinować od nowa.

    Właśnie nie, dobrze napisany w C++ kod będzie odporny na działanie
    czasu. Jedynie trzeba założyć jakiś margines fluktuacji.

    Dochodzi też margines opłacalności - programista często kosztuje
    więcej niż sprzęt (heh, powiedziałem co wiedziałem ;). Poza HPC i
    paroma niszami nikomu nie zależy na +-10% jeżeli jest to kosztem
    funkcjonalności. Jeszcze jeden wyjątek: kod działający na
    milionach maszyn.

    > W asemblera mnie się już nie chce bawić, ale zawsze chciałem mieć
    > wyczucie dobrej implementacji w niskopoziomowym C/C++. Kiedyś pisałem
    > dużo małych procedur i mierzyłem czasy. Niestety zawsze gdy wchodziły
    > nowe wersje kompilatorów, to moje wyczucie najczęściej można było o kant
    > rozbić.

    To jest sztuka. Nie jest sztuką próbować do skutku aż się znajdzie
    optymalny przy tych a nie innych opcjach i wersji, tylko napisać tak,
    żeby trzymał się w najlepszych 10%.

    --
    Edek