  • 1. Data: 2013-04-14 10:52:43
    Temat: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Jaki jest schemat podpisywania cyfrowego dokumentu przez większą ilość
    osób/programów?
    Nie można tego znależć w Google.

  • 2. Data: 2013-04-14 11:45:10
    Temat: Re: Podpis cyfrowy większej ilości podmiotów
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-14 10:52, Borneq pisze:
    > Jaki jest schemat podpisywania cyfrowego dokumentu przez większą ilość
    > osób/programów?

    Dlaczego nie wystarczy, aby każdy podpisał swoją
    kopię, albo aby wszyscy podpisali po kolei -
    wtedy pierwszy podpisuje dukument, drugi podpisuje
    dokument z podpisem pierwszego...

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2013-04-14 15:38:59
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 11:45:10 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > Dlaczego nie wystarczy, aby każdy podpisał swoją
    > kopię, albo aby wszyscy podpisali po kolei -
    > wtedy pierwszy podpisuje dukument, drugi podpisuje
    > dokument z podpisem pierwszego...
    Jak ktos kiedys znajdzie szybki algorytm rozkladu na czynniki
    pierwsze to bedzie jazda :D
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-04-14 15:46:38
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Jak ktos kiedys znajdzie szybki algorytm rozkladu na czynniki
    > pierwsze to bedzie jazda :D

    Uj bedzie :) (npo kilku z FSB czy innego CIA czy Mi6) powiesi sie
    na wlasncyh paskach ;)

    Przypomnialy mi sie czasy przed algorytmem Cooleya-Tukeya i po.

    PS: to tak odniosnie |"przewagi" optymalizacji w assemblerze/C/C++
    (vide pojeb kenobi) nad "optymalizacja algorytmiczna" :))

    AK

  • 5. Data: 2013-04-14 16:09:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-14 15:46, AK pisze:

    > Przypomnialy mi sie czasy przed algorytmem Cooleya-Tukeya i po.

    Czyli... czym jedne od drugich czasów się różniły?

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2013-04-14 16:27:01
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > Czyli... czym jedne od drugich czasów się różniły?

    Przed Cooleyem-Tukeyem roslo wykladniczo, a potem liniowo.

    AK

  • 7. Data: 2013-04-14 16:39:41
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał:

    > Przed Cooleyem-Tukeyem roslo wykladniczo, a potem liniowo.

    "Znaczy sie" FT oczywiscie.

    bylo => stalo sie
    FT => FFT

    AK

  • 8. Data: 2013-04-14 20:57:34
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 15:46:38 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > PS: to tak odniosnie |"przewagi" optymalizacji w assemblerze/C/C++
    > nad "optymalizacja algorytmiczna" :))

    Dobre umiejętności implementacyjne też są ważne. Oczywiście jeśli
    danych jest dużo, a algorytm ma mniejszą złożoność, to nawet
    najlepsza implementacja gorszego algorytmu niewiele pomoże. Jednak
    gdy zostały już użyte dobre algorytmy, albo gdy ilość danych jest
    malutka, to nie można zmienić nic poza poprawą implementacji. Szkoda, że
    umiejętności implementacyjne szybko się dewaluują, co procesor, co
    kompilator, to trzeba kombinować od nowa.

    W asemblera mnie się już nie chce bawić, ale zawsze chciałem mieć
    wyczucie dobrej implementacji w niskopoziomowym C/C++. Kiedyś pisałem
    dużo małych procedur i mierzyłem czasy. Niestety zawsze gdy wchodziły
    nowe wersje kompilatorów, to moje wyczucie najczęściej można było o
    kant rozbić.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-04-15 01:14:17
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sun, 14 Apr 2013 11:57:34 -0700 po głębokim namyśle M.M. rzekł:

> [...]
    > zmienić nic poza poprawą implementacji. Szkoda, że umiejętności
    > implementacyjne szybko się dewaluują, co procesor, co kompilator, to

    Właśnie nie, dobrze napisany w C++ kod będzie odporny na działanie
    czasu. Jedynie trzeba założyć jakiś margines fluktuacji.

    Dochodzi też margines opłacalności - programista często kosztuje
    więcej niż sprzęt (heh, powiedziałem co wiedziałem ;). Poza HPC i
    paroma niszami nikomu nie zależy na +-10% jeżeli jest to kosztem
    funkcjonalności. Jeszcze jeden wyjątek: kod działający na
    milionach maszyn.

> [...]
    > dużo małych procedur i mierzyłem czasy. Niestety zawsze gdy wchodziły
    > nowe wersje kompilatorów, to moje wyczucie najczęściej można było o kant

    To jest sztuka. Nie jest sztuką próbować do skutku aż się znajdzie
    optymalny przy tych a nie innych opcjach i wersji, tylko napisać tak,
    żeby trzymał się w najlepszych 10%.

    --
    Edek

  • 10. Data: 2013-04-15 01:21:41
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-14 16:27, AK pisze:

    > Przed Cooleyem-Tukeyem roslo wykladniczo, a potem liniowo.

    Ale co rosło wykładniczo? Przecież nie liczenie dyskretnej
    transformaty fouriera:) Bo ta zaimplementowana przez pijanego
    studenta wprost z definicji DFT jest kwadratowa względem
    liczby próbek.

    Oczywisćei zgadzam się, że przejście do wersji (prawie)
    zawsze prawie liniowej (z kwadratowej) dużo daje.

    pzdr
    bartekltg