    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Date: Wed, 06 Nov 2013 20:57:36 +0100

    W dniu 06.11.2013 o 10:35 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > On nie jest idealny, ale twierdzenie że jest zły jest na tyle dalekie od
    > prawdy, że nazwałem je dyrdymałami.
    >
    > Skąd wziąłeś 3V.
    > W pierwszym poście pytający podał, że spadek na tyrystorze ma 0,6V gdy
    > użył tylko tyrystora do zasilania dysku.
    Ok, 2V spadku wziąłem z triaka, zapomniałem że tu jest tyrystor.
    Masz rację będzie się mosfet wystarczająco włączał ale to nie zmienia
    faktu że wyłącza mu minus a chciał plus :(
    Rozwiązanie jest jak piszesz dać jakiś mocniejszy pnp albp p-mos
    ale jak ich w szufladzie nie ma to i tak go czeka wizyta
    w sklepie, wtedy może kupić odpowiedni przekaźnik który w tym
    zastosowaniu jest prawie niezniszczalny :)

    --

    Pozdr
    Janusz