    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pokaz mocy iPhona - Terminator Salvation
    Date: Mon, 11 May 2009 15:24:33 +0200

    Olgierd pisze:

    > Nie wiem o co chodzi, ale dla mnie to jest antyreklama "telefonu". Coraz
    > częściej myślę sobie, że po dodaniu BT do Nokii serii 1 to będzie mój
    > podstawowy telefon.

    Nikt Ci nie zabrania. Niemniej śmieszą mnie opinie w stylu: "telefon to
    jest do dzwonienia i pisania SMSów, wszystko inne to zbytek i
    szpanerstwo". Ileż to ja już razy słyszałem takie gadki, często za moimi
    plecami, bo zamiast jakiegoś Sagema mam Palmfona z Windowsem Mobile.
    Bynajmniej nie dla "szpanu", ale co kogo obchodzi, że dużo piszę, często
    sprawdzam pocztę i zarządzam czasem za pomocą tego urządzenia. Dla
    sporej części przedstawicieli tego narodu samo posiadanie lepszego
    sprzętu jest czymś nie na miejscu. Jakiś relikt komuny?

    A najśmieszniejsze jest to, że tacy ludzie:
    1) Jakieś piętnaście lat temu zastanawiali się po co komukolwiek telefon
    komórkowy. "Przecież to tylko dla biznesmenów".
    2) Po paru latach samo sobie jakiś kupili, wtedy część z nich mówiła, że
    SMS to niepotrzebny bajer. Narzekali również na upadek obyczajów
    polegający na tym, że telefony mają już licealiści-szpanerzy, "którym
    tak naprawdę wcale to nie jest potrzebne, ale w ten sposób udają
    dorosłych". Dziś niejeden z nich kupuje komórkę swojemu ośmiolatkowi,
    żeby mieć go na krótszej smyczy. ;)
    3) Jakieś hmm... Siedem czy osiem lat temu spora grupa ludzi wyśmiewała
    się ze "szpanerów" kupujących nikomu niepotrzebne telefony a aparatami
    fotograficznymi. Dziś sami pstrykają zdjęcia i kręcą filmiki bez
    opamiętania. ;)
    4) To samo z funkcją odtwarzacza MP3 - kiedyś fajnie najeżdżało się na
    "szpanerów", dziś każdy ma kabel łączący jego uszy z komórką trzymaną w
    kieszeni. ;)

    Wniosek: telefon komórkowy sukcesywnie zastępuje funkcje kolejnych
    urządzeń, czy to się komuś podoba czy nie. W dzisiejszych czasach
    mówienie, że komórka służy do dzwonienia i SMSowania to ogromne
    nieporozumienie. Już jakiś czas temu telefon komórkowy stał się prostą
    konsolką do gier, wchłonięcie funkcjonalności urządzeń w rodzaju Sony
    PSP jest tylko kwestią czasu. To samo z tabletami Internetowymi.
    Komórkowi purytanie i tym razem mogą narzekać na "szpanerów" i
    "przeładowane bajerami" urządzenia. Ja będę miał ubaw, gdy za parę lat
    sami będą z nich korzystać, gdy tylko te staną się standardem. ;)