    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pokaz mocy iPhona - Terminator Salvation
    Date: Mon, 11 May 2009 23:27:03 +0200

    Atlantis pisze:

    > A "prawdziwe" aparaty cyfrowe były wtedy niby dużo lepsze?
    Były. Tu chodzi o fizyczny rozmiar matrycy, a nie ilość punktów.
    siemens s55 jest równolatkiem canona A200. różnica w jakości - przepaść.

    > W przypadku takiej Nokii 5510, gdy jeszcze miało się w pamięci zwykłe
    > kasetowe Walkmany? Jak najbardziej miało. ;)
    tu się zgodze. jeden z niewielu.... 64mega miał czy sie myle? ale który
    to był rok...

    > ale w w.w. przypadkach tamci ludzie musieli zapłacić "
    >
    > Ale przecież nie byłoby tego o czym piszesz, gdyby swego czasu ktoś nie
    > przetestował określonych rozwiązań na małym ekraniku, aparacie VGA i
    > pamięci 10 MB. ;) A to, że ktoś już wtedy fascynował się takimi
    > nowinkami? Czy to coś złego?
    nie. Fascynacja to nic złego, wręcz przeciwnie. Ale fascynacja mnie
    ogarnęła jak zobaczyłem ZX Spectrum. JAk ja pisałem prace dyplomową na
    Amidze za 500mln, mój kumpel kupował PECETA za 32mln. Do dziś sie z
    niego śmieje ze napisał na nim taka samą prace dyplomową jak ja na 6razy
    tańszym komputerze, a on uparcie twierdzi ze jego był lepszy bo miał
    monitor. Porównanie nie w 100% trafne, ale to właśnie jest to technofrycowe.
    wracjąc do naszego wątku, ja jestem rękami i nogami za postępem, i
    nawet minimalnymi nowinkami. Jednak śmieszy mnie to "podjaranie" ludzi
    którzy z ekscytacji mają ograniczony kontakt z własnym mózgiem.
    wyjaśnienie nizej

    > Zgadzam się, ale tylko po części. Ogólnie sterowanie strzelankami w
    > przypadku mobilnych konsolek bywa dosyć męczące nawet gdy masz fizyczne
    > klawisze i analoga (patrz: Sony PSP). W przypadku iPhone/iPod Touch z
    > tego co widziałem i słyszałem całkiem fajnie steruje się wyścigówkami za
    > pomocą akcelerometru (trzeba się tylko przyzwyczaić).
    > Uważam, że granie na poważnie na iPhone miałoby sens, gdyby wypuszczone
    > zostały specjalne akcesoria. Coś a'la grip do PSP, tyle tylko, że
    > wyposażony w zestaw przycisków i joystick analogowy.

    sam piszesz ze sterownie jest troche nieteges. niemniej jednak autor
    zatytuował wątek: "pokaz mocy". (Teraz sie troche czepiam, bo
    "chwytliwy" tytuł przyciaga uwage, ale) poza "pokazem" niczego to nie
    zmiania. PRzebojem gra chyba nie będzie, sterowanie (specyficzne) nie
    spowoduje "bumu" gier na iPhona.(chyba) Niemniej mamy hicior na miarę Ponga.

    > Tu znowu chodzi o to, że iPhone pokazuje pewien trend, który pewnie
    > będzie coraz bardziej widoczny w przyszłości. Urządzenie sprzedawane
    > jako telefon, o bardzo rozbudowanych możliwościach internetowych i
    > multimedialnych, w dodatku z niesamowitą grafiką w grach. Może dziś
    > jeszcze w tym ostatnim przypadku nie gra się idealnie, ale to jak z tymi
    > telefonami z MP3 bez kart pamięci o których wspominałeś. ;) Kolejne
    > generacje urządzeń to zmienią.
    może tak, moze nie. PRoblemem nie jest co wpakujemy w PDA, tylko jak to
    zadziała, i jak to zasilić. im wiekszy ekran, im wieksze możliwości tym
    zapotrzebowanie na energie wieksze. Zachowanie równowagi powoduje jakies
    takie zrywy...

    > BTW rzecz jasna iPhone nie jest jakoś specjalnie innowacyjny - były PDA
    > z większymi możliwościami graficznymi i obliczeniowymi, ale co z tego,
    > skoro nikt ich w ten sposób nie wykorzystał? Bo po co, skoro profil
    > użytkownika inny?
    100% tak. Plus reklama - i efekt rewelacyjny mamy....

    ToMasz