    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pokaz mocy iPhona - Terminator Salvation
    Date: Tue, 12 May 2009 00:21:25 +0200

    ToMasz pisze:

    > Były. Tu chodzi o fizyczny rozmiar matrycy, a nie ilość punktów.
    > siemens s55 jest równolatkiem canona A200. różnica w jakości - przepaść.

    Tylko wtedy nikt nie rozpatrywał telefonu komórkowego w kategorii
    konkurenta kompaktowej cyfrówki, jak to ma miejsce dzisiaj - ot, takie
    proste narzędzie do utrwalenia jakiejś sytuacji na prostej, niewyraźnej,
    ziarnistej fotce. Miałem na myśli jedynie to, że w tamtych czasach te
    "normalne" cyfrówki też z naszego punktu widzenia były daleko w tyle. A
    jeśli cofniesz się odpowiednio daleko, to też trafisz na punkt, kiedy
    aparat cyfrowy był drogą, bezużyteczną zabawką, do pięt nie dorastającą
    analogowemu. ;)

    > tu się zgodze. jeden z niewielu.... 64mega miał czy sie myle? ale który
    > to był rok...

    Hmm... 2001, podobnie jak SL45 - to najstarsze telefony z MP3 jakie
    pamiętam. Może cudów nie oferowały, ale na jakąś funkcjonalność już
    można było sobie pozwolić. ;)

    > nie. Fascynacja to nic złego, wręcz przeciwnie. Ale fascynacja mnie
    > ogarnęła jak zobaczyłem ZX Spectrum. JAk ja pisałem prace dyplomową na
    > Amidze za 500mln, mój kumpel kupował PECETA za 32mln. Do dziś sie z
    > niego śmieje ze napisał na nim taka samą prace dyplomową jak ja na 6razy
    > tańszym komputerze, a on uparcie twierdzi ze jego był lepszy bo miał
    > monitor.

    Hmm... Trochę racji mógł mieć - monitor jednak jest wygodniejszy jeśli
    chodzi o prace biurowe od ekranu telewizora. ;)

    > Porównanie nie w 100% trafne, ale to właśnie jest to technofrycowe.
    > wracjąc do naszego wątku, ja jestem rękami i nogami za postępem, i
    > nawet minimalnymi nowinkami. Jednak śmieszy mnie to "podjaranie" ludzi
    > którzy z ekscytacji mają ograniczony kontakt z własnym mózgiem.
    > wyjaśnienie nizej

    Widzisz, tutaj chodzi o to, że są ludzie chcący być na bieżąco.
    Przybiera to różne formy. Jedni stoją w kilometrowej kolejce po iPhone'a
    w pierwszym dniu po premierze, inni wydają 3k zł na nowy produkt HTC
    (chociaż niedługo cena spadnie do 2k zł) inni jak ja zwyczajnie używają
    Palmfona/Smartphone'a zamiast "zwykłej komórki".
    Najważniejsze jest to, żeby być świadomym użytkownikiem i wiedzieć co
    się kupuje i czego się oczekuje. Śmieszne są dopiero wypowiedzi ludzi,
    którzy kupią HTC, bo chcą mieć "fona z dotykowym ekranem" a potem na
    forach biadolą jaki to sprzęt jest do niczego bo nie potrafią ustawić
    sobie dzwonka MP3 albo konfiguracja MMS przerasta ich umiejętności...

    > sam piszesz ze sterownie jest troche nieteges. niemniej jednak autor
    > zatytuował wątek: "pokaz mocy". (Teraz sie troche czepiam, bo

    Bo to jakby nie patrzeć jest pokaz mocy - mocy układu graficznego. :)
    Pod tym względem iPhone może spokojnie konkurować z PSP. Gorzej ze
    sterowaniem, ale i to będzie się dało rozwiązać. Najpierw jednak gry na
    tę platformę muszę stać się prawdziwym przemysłem, a nie ciekawostką.