  • 1. Data: 2014-08-14 12:12:23
    Temat: Pokrowce, kabury, skarpety
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    Wczoraj zrobiłem rundę po kilku sklepach i okazuje się, że kupno
    skarpetki na telefon to nie taka prosta sprawa, jak myślałem.
    Ponieważ telefon mam nowy, chciałbym go od razu zabezpieczyć przed
    zniszczeniem. Niestety każdy model ma inne wymiary i półki się aż
    uginają od różnorodnych pokrowców, a żaden mi nie przypasował. Może nie
    tylko z powodu rozmiaru. Różowe, czerwone z cekinami, diamentowe,
    kwiatowe i podobne to od razu omijałem ;) i szukałem czegoś banalnego,
    najlepiej czarnego i nie rzucającego się w oczy. A z takimi to już jest
    problem. Chciałem prostą skarpetę za 5zł, ale nie znalazłem. Są jakieś
    super wynalazki pseudo (lub nie) skórzane, plastikowe, gumowe i inne.
    Kosztują majątek, zwykle w przedziale 60-130 PLN, co już jest naprawdę
    przegięciem. Nie kupiłem na koniec nic. Te tanie, które wyglądały
    przyzwoicie, nie pasowały i telefon (Samsung Galaxy Core) do nich nie
    wszedł. Jest spory. Rozmiar skarpetki nazwany XL był za ciasny.

    Ciekawy jestem czego używacie w celu ochrony swoich smartfonów/telefonów?
    Do tej pory przerobiłem w życiu kilka różnych i najlepiej sprawdziła się
    zwykła "skarpeta", taka jak to:
    http://allegro.pl/etui-zamszowe-neo-czarna-m-wysylka
    -0zl-i4455463917.html
    Telefon się z tego łatwo wyjmuje, jest mu miękko i się nie rysuje, a
    przy okazji zawsze wsadzenie go do środka trochę go przeczyści jak szmatka.

    Próbowałem kiedyś takich silikonowych przeźroczystych trumienek, ale
    były tragiczne. Do srodka wchodził syf i w tym telefon był brudniejszy
    niż bez niczego.

    Miałem raz taką plastikową trumnę składaną z dwóch stron (przód+tył) z
    szybką z przodu na ekran i dziurą na klawisze. Masakra. Pod szybkę
    weszły śmieci, które zrysowały mi wyświetlacz. Takiego czegoś nigdy więcej.

    Nie wiem jak najlepiej ochraniać tylną stronę telefonu z szybką od
    aparatu fotograficznego. To miejsce niczym nie jest chronione, telefon
    na tym przecież ciągle leży. Jak się porysuje, to wszystkie zdjęcia będą
    wychodziły potem do dupy. Mój obecny SE K800 miał zamykany obiektyw
    klapką i problemu z tym nie było, ale teraz już tak mieć nie będę. Jak
    sobie z tym radzicie? Czy po prostu nosicie byle jak licząc na to, że
    jakoś to będzie? ;)

    Aha, folię na wyświetlacz kupiłem. Nie było łatwo. Dziesiątki wersji,
    żadna na mój telefon. Najbliższa mojemu była dla Galaxy Core Plus, która
    okazała się za długa o jakieś pół centymetra i nie do końca dobrze
    naszła na dolny przycisk. Żyć z tym można, ale "panie premierze, jak
    żyć?" ;)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2014-08-14 13:18:44
    Temat: Re: Pokrowce, kabury, skarpety
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości grup
    > Nie kupiłem na koniec nic. Te tanie, które wyglądały przyzwoicie, nie
    > pasowały i telefon (Samsung Galaxy Core) do nich nie wszedł. Jest spory.
    > Rozmiar skarpetki nazwany XL był za ciasny.

    Przesada, nie jest znowu taki duży jak na dzisiejsze standardy. Szukaj
    czegoś co pasuje do Galaxy Note:) Core na pewno się zmieści.
    Ja np. używam kabury do Galaxy Note ze względu na to, że mój tel. z grubszą
    baterią ma ok. 15 mm grubości i do mniejszych kabur się nie mieści.
    Np. coś takiego:
    http://allegro.pl/etui-kabura-na-pasek-do-samsung-ga
    laxy-note-3-i4460402825.html

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 3. Data: 2014-08-14 13:29:25
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-14 13:18, Marcin G. pisze:
    > Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości grup
    >
    > Przesada, nie jest znowu taki duży jak na dzisiejsze standardy. Szukaj

    Nie powiedziałem, że on jest większy od innych smartfonów, ale w
    stosunku do zwykłych telefonów jest większy. I to nie przesada, że jak
    wziąłem taką skarpetę w sklepie, która miała rozmiar opisany na
    opakowaniu XL, to do niej telefon mi nie wszedł. Sprawdzałem osobiście.

> [...]
    > Ja np. używam kabury do Galaxy Note ze względu na to, że mój tel. z
    > grubszą baterią ma ok. 15 mm grubości i do mniejszych kabur się nie mieści.

    To zapomniałem dodać, że szukam czegoś w miarę cienkiego, co nie
    powiększy jeszcze bardziej rozmiarów telefonu, a te grube skórzane
    kabury małe i cienkie nie są. M.in. takie skarpety mi pasują, bo
    przylegają do telefonu i nie są same zbyt grube. Ale sonduję, czego
    używają inni :)

  • 4. Data: 2014-08-14 13:59:42
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > tragiczne. Do srodka wchodził syf i w tym telefon był brudniejszy niż bez

    Ja np. czegoś takiego szukam do swojego, ale u nas niedostępne, a do
    większej baterii niedostępne w ogóle. Nie musiałbym używać kabury. Wolę
    nosić telefon w kieszeni.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 5. Data: 2014-08-14 14:01:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
    > (Samsung Galaxy Core) do nich nie wszedł.

    On nie ma Gorilla Glass?

    > Ciekawy jestem czego używacie w celu ochrony swoich smartfonów/telefonów?

    Niczego. Mój iPhone4 jest goły od początku, ponad 3 lata. Ani obudowy ani
    nawet folii na ekran.
    Sa dziś totalnie zbędne i tylko przeszkadzają.

    > Nie wiem jak najlepiej ochraniać tylną stronę telefonu z szybką od
    > aparatu fotograficznego.

    Sama powinna się chronić przez konstrukcję telefonu - powinna być nieco
    wgłębiona i nie dotykać powierzchni biurka gdy telefon leży na plecach.

    > Aha, folię na wyświetlacz kupiłem. Nie było łatwo. Dziesiątki wersji,
    > żadna na mój telefon.

    Po co?

  • 6. Data: 2014-08-14 14:20:59
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-14 14:01, Pszemol pisze:

    > On nie ma Gorilla Glass?

    Z tego co wiem, to nie ma.

    > Sama powinna się chronić przez konstrukcję telefonu - powinna być nieco
    > wgłębiona i nie dotykać powierzchni biurka gdy telefon leży na plecach.

    Jeszcze mu się przyjrzę, ale na pierwszy rzut oka wyglądało na to, że
    nie jest zbyt schowana i raczej nietrudno będzie ją zarysować.

  • 7. Data: 2014-08-14 14:23:55
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-14 13:59, Marcin G. pisze:
    > Ja np. czegoś takiego szukam do swojego, ale u nas niedostępne, a do
    > większej baterii niedostępne w ogóle. Nie musiałbym używać kabury. Wolę
    > nosić telefon w kieszeni.

    To było tego typu:
    http://allegro.pl/etui-silikon-iphone-5c-przezroczys
    te-clear-folia-i4510039724.html

    Ale właśnie to mi nie pasowało. Po niedługim czasie było widać brud
    między telefonem a tym etui, który wyglądał obleśnie, a czyszczenie tego
    nie było wcale łatwe.

  • 8. Data: 2014-08-14 14:53:40
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:

    > Z tego co wiem, to nie ma.

    Jestes pewny? Bardzo to dziś dziwne...
    Czy to jest jakis biedafon za 1zl z Biedronki?
    A jesli tak, to po co go tak strasznie chronic?

    > Jeszcze mu się przyjrzę, ale na pierwszy rzut oka wyglądało na to, że nie
    > jest zbyt schowana i raczej nietrudno będzie ją zarysować.

    Nie musi byc bardzo schowana - wystarcza tu ułamek milimetra.

  • 9. Data: 2014-08-14 15:02:09
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-08-14 14:53, Pszemol pisze:

    > Jestes pewny? Bardzo to dziś dziwne...

    Prawie, bo nigdzie nie ma napisane, że jest GG.

    > Czy to jest jakis biedafon za 1zl z Biedronki?
    > A jesli tak, to po co go tak strasznie chronic?

    Widzę, że jednak dla Ciebie wszystko poniżej 1000 PLN to już "biedafon".
    No wybacz, nie każdy wydaje tysiące na telefon. A chronić warto, żeby za
    miesiąc nie wyglądał jak stary szajs. Ot, tak mam. Szanuję rzeczy, za
    które zapłaciłem. Nawet jeśli trudno to komuś zrozumieć.

    > Nie musi byc bardzo schowana - wystarcza tu ułamek milimetra.

    Średnio. Weź takim suń mocniej po stole i powiedz mi, że nic się tam nie
    drapie. Wystarczy okruch, ziarnko piasku i zadrapiesz. Mój SE się
    podrapał jakimś kurzem i pyłkami, które wpadły do starego etui, o czym
    pisałem. Wystarczyło, że były jakiś czas temu między szybką telefonu, a
    szybką etui. Nawet ich nie widziałem, ale nagle zobaczyłem spore rysy na
    ekranie.

  • 10. Data: 2014-08-14 16:18:10
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:

    > Prawie, bo nigdzie nie ma napisane, że jest GG.

    A w ogóle ma przód szklany czy z plexi?

> [...]
    > miesiąc nie wyglądał jak stary szajs. Ot, tak mam. Szanuję rzeczy, za
    > które zapłaciłem. Nawet jeśli trudno to komuś zrozumieć.

    Nie najeżaj sie tak - pytałem tylko czy to biadafon bo nie znam tego
    telefonu...

    Generalnie smartfony dziś starzeją sie szybciej technologicznie, wiec sam
    czas więcej im robi krzywdy i obniża bardziej cenę pózniejszej odsprzedaży
    niż parę rysek na ekranie...

    > Średnio. Weź takim suń mocniej po stole i powiedz mi, że nic się tam nie
    > drapie. Wystarczy okruch, ziarnko piasku i zadrapiesz.

    No właśnie na tym polega sprawa że jak obiektyw aparatu jest ciut wgłębiony
    to telefon leżąc na biurku nie dotyka go aparatem tylko plecami. Wystarcza
    ułamek mm aby powierznie obiektywu odsunąć od trących się powierzni pleców
    telefonu i biurka (czy asfaltu jak Ci wypadnie z kieszeni podczas jazdy na
    rowerze jak mi wypadł).

> [...]
    > etui, o czym pisałem. Wystarczyło, że były jakiś czas temu między szybką
    > telefonu, a szybką etui. Nawet ich nie widziałem, ale nagle zobaczyłem

    Dlatego ja jestem przeciw wszelkim etui - więcej szkody niż pożytku.