eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPolaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego › Re: Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego
    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostka tensometrycznego
    Date: Sun, 03 Jan 2010 14:17:54 +0100

    > Moze nie wystarczyc jesli do wejscia bedzie podlaczony luzny przewod.
    > Poza tym wiekszy kondensator to dodatkowy filtr antialiasingowy,
    > przyda sie takze podczas normalnej pracy, zwlaszcza jesli w ukladzie
    > masz zaklocenia na f = N * 64-kHz.

    Rozumiem, że może nie wystarczyć i na pewno dam większe pojemności ;)...
    Kabel do mostka jest ekranowany, urządzenie będzie miało metalową
    konstrukcję (w plastikowej obudowie), więc sądzę, że z zakłóceniami nie
    będzie dużego problemu ;)... Na luźnym kablu pojawią się składowe w.cz.
    raczej, więc do tego jakieś nF wystarczą ;)...
    A swoją drogą - cały czas zastanawia mnie jedna rzecz... czemu wszystko
    się poprawiało po podłączeniu woltomierza?? Wtedy przecież pojawiały się
    dwa, luźne przewody, o długości ~1m każdy, podłączone do dwóch różnych
    wejść... to w sumie powinno pogorszyć sytuację...

    > Zakladajac rezystancje wyjsciowa mostka R=100-Ohm i szerokosc pasma
    > fc~=50-Hz to najwiekszy kondensator jaki mozesz tam wstawic bez
    > filtrowania pozadanego sygnalu to:
    > C = 1/(2*pi*fc*R) ~= 30-uF.
    > W praktyce mozesz uzyc dowolnych kondensatorow ceramicznych o mozliwie
    > duzej pojemnosci.

    Dam 100nF ;)... mostek ma 300-400ohm (jeszcze jest kilka do wyboru)...
    Fgr będzie na poziomie 5kHz ;)... Myślę nad zastosowaniem "pełnego"
    układu złożonego z 3 kondensatorów - jeden pomiędzy wejściem + i -, dwa
    pozostałe od wejścia do masy ;)...

    Pozdrawiam
    Konop