  • Data: 2018-04-22 07:59:56
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-04-2018 o 03:03, Marek S pisze:

    > Tu może powstać inne zjawisko, które powoduje, że pozytywnie Yanosika
    > odbierasz. Po pierwsze jesteś w obcym terenie więc nie znasz specyfiki
    > ruchu w tym miejscu. Yanosik "jakoś" Cię prowadzi lecz nie pokazuje
    > zajętości dróg w pobliżu więc nie masz odniesienia. Być może objazd jaki
    > wyznaczył jest dużo wolniejszy od pojechania trasą własnoręcznie
    > wyznaczoną na podstawie realnej zajętości dróg w danej chwili.

    Ważne że ominął trasę, którą chciało jechać I-go, prowadzącą po głównej
    drodze.
    I np. z Zatoru do Krakowa, na obiekty Wisły, kazał jechać przez Kryspinów.
    I faktycznie, w piątkowe popołudnie poza jednym krótkim odcinkiem w
    Krakowie przed światłami, nie było korków.

    > Po drugie: czy zwróciłeś uwagę czy jakakolwiek nawigacja kazała zawrócić
    > gdy nieoczekiwanie, pierwotnie wyznaczona droga zakorkowała się?

    Zawrócić nie, bo nawet jeśli nawigacja ma taką opcję, to ją wyłączam.
    W Igo na przykład.

    Ale jak najbardziej I-go potrafi zmienić trasę i zaproponować inną.
    Tyle że tak się dzieje z powodów zdarzeń, a nie zwykłych korków, bo I-go
    nie bada szybkości aktualnego przejazdu danym odcinkiem, nie ma takich
    danych.
    Ale gdy ktoś zgłosi korek na ileś tam minut, wypadek, albo inne
    utrudnienie na drodze, to wtedy reaguje i proponuje inną trasę.
    Możesz ustawić jakiś czas krytyczny powyżej którego ma proponować zmianę
    trasy - ja ustawiłem na 15 minut.
    Z założeniem podróży po Zachodzie i korków autostradowych - dla mniej
    niż 15 minut nie ma sensu zjeżdżać z autostrady na pipidówy.

    Zdarzało mi się że ostrzegało mnie przed korkiem na 0,5 godziny, ale 200
    km przede mną - nie reagowałem na jego propozycje z takim wyprzedzeniem
    i zazwyczaj korek zdążył się zlikwidować zanim do niego dojechałem, więc
    i-go zmieniało informacje o czasie straconym w korkach.

    Niemniej - to się nie sprawdzi na jazdę po mieście i zwykłe korki na 5
    minut każdy, za to na każdym skrzyżowaniu po drodze, sytuacja jest zbyt
    dynamiczna, a to jest nawigacja offlinowa, ale z traffikiem online.

    Nigdy
    > czegoś takiego nie widziałem. Wydaje mi się, że nawigacje patrzą tylko
    > do przodu.
    >
    > Gdy Yanosik wpakuje mnie w korek na codziennej trasie, to zyskuję chwilę
    > na przestudiowanie ruchu w okolicy za pomocą Google. No i zdarzało mi
    > się zawracać by sporo czasu zaoszczędzić jadąc równoległą ulicą.

    A mnie nie raz czy dwa, w ten sposób własnoręcznie wykonany objazd
    okazał się gorszy niż postój w krótkim korku.
    Bo samochody, które wyprzedzałem wcześniej doganiałem po pewnym czasie
    od mojego "objazdu".

    To że komuś się wydaje, że zyska na czasie, omijając krótki korek
    niezakorkowaną drogą, nie oznacza że tak jest naprawdę, tutaj nawigacja
    zazwyczaj "wie lepiej".
    Bo często jest tak, że ta niby pusta droga kończy się jakimiś światłami,
    na których czekasz po kilka minut mimo że samochodów tylko kilka sztuk.

    Żeby temu zaprzeczyć musiałbyś pojechać w dwa auta różnymi drogami.
    Były takie testy różnego softu nawigacyjnego zresztą, poszukaj sobie ich
    i zdaj się na ich wyniki.