  • Data: 2018-05-20 12:11:02
    Temat: Re: Polonez
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-20 o 10:39, e...@g...com pisze:
    > Piętą achillesową Poldzia była blacha. Z sentymentem wspominam swojego 1,9 GLD, 5,5
    litra na 100 km na trasie. Z mniejszym sentymentem wspominam rdzę, dziura zrobiła się
    nawet na dachu. Korodował wszędzie.

    Ja kupowałem swojego w 1995 r. za ok. 17 tys. zł (chyba 17 500). W 1998
    go sprzedałem - pojawiły się ogniska rdzy przy małych okienkach z tyłu.
    Zwiedzałem swego czasu fabrykę FSO - rozmawiałem z tamtejszym
    pracownikiem. Podobno blachy były z importu (bodaj z Austrii i Francji)
    i były zabezpieczone antykorozyjnie. Problem w tym, że całe to
    zabezpieczenie szlag trafiał na tłocznikach - zwłaszcza w miejscach
    mocniej wytłaczanych (wszelkich wygięciach blachy) - tam zabezpieczenie
    zostawało dosłownie rozrywane i zostawało na tłocznikach. Polak potrafi...
    T.