  • 1. Data: 2018-05-19 09:51:21
    Temat: Polonez
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://spidersweb.pl/autoblog/the-best-of-polonez-t
    op-10/

    Tak nawiasem mowiac, to niedawno widzialem poloneza na taksowce ...
    sentyment starego taksiarza, czy najtansze auto na taxi ?
    Tylko czy mialo klime ...

    I jeden ciekawy cytat, odnosnie tematu "kombi"

    "Bardzo dobrym ruchem FSO było wprowadzenie na rynek Poloneza w wersji
    sedan. Wsłuchanie się w opinie nabywców i użytkowników Polonezów nie
    pozostawiało wątpliwości: małe miasta i polska wieś, chcą limuzyny.
    ,,Wolą Jettę niż Golfa", ponoć powiedział dyr. FSO Tyszkiewicz.
    Dlaczego? Tradycyjne trójbryłowe nadwozie zazwyczaj góruje nad
    liftbackiem przepastnym bagażnikiem, do tego postrzegane jest jako
    bardziej prestiżowe (mimo inwazji SUV-ów jest tak do dziś).
    Marketingowcy dobrze o tym wiedzą, toteż przypadków przerobienia
    liftbacka lub hatchbacka na sedana jest bez liku. "

    Hm, liftback nie hatchback, i polonez mial bagaznik dosc spory.
    Atu mialo tyl nieco podniesiony, to moze faktycznie ciut wiekszy, ale
    mala dziura nieco przeszkadza.

    A pomyslalby kto, ze rolnikowi tym bardziej potrzebne auto praktyczne,
    gdzie pol swiniaka zaladuje, albo pare workow nawozu, a nie pochwalic
    sie pod kosciolem.
    A moze po nawoz to zawsze mogl traktorem pojechac, auto potrzebne do
    kosciola ?

    Czy moze to przesada z tymi badaniami rynkowymi - w 95 to ciagle chyba
    jeszcze samochod byl symbolem pewnego prestizu.
    I nie wazne czy polonez, czy stary golf, wazne ze nie syrena :-)
    Czy naprawde "limuzyne" tak doceniano w kraju wielbiacym golfy i
    passaty? I to limuzyne marki polonez, o ktorej to juz wszyscy wiedzeli
    ze niezbyt dobra i niezbyt droga ?

    Tak swoja droga, to pamietam wrazenie, ktore zrobil na mnie w latach
    90-tych poldek po jakims liftingu. Nie pamietam - atu czy caro -
    moze to ta fotka z 97, moze to zolte z Orciari.
    Wygladal jak "zachodnie auto", troche z poprzedniej dekady, ale jednak
    podobalo mi sie. A to ciagle ten sam poldek, tylko troche plastikowych
    nakladek ;-)

    J.

  • 2. Data: 2018-05-19 17:33:22
    Temat: Re: Polonez
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-19 o 09:51, J.F. pisze:

> [...]
    > pozostawiało wątpliwości: małe miasta i polska wieś, chcą limuzyny.
    > ,,Wolą Jettę niż Golfa", ponoć powiedział dyr. FSO Tyszkiewicz.

    Lepszym było zrobienie poloneza kombi.
    Tyle że lata 90 to już był spadek sprzedaży poloneza.
    I kombinowanie z różnymi wersjami nadwozia, silnika,
    nawet ze dwa rodzaje mostów były nie napędziły wystarczającej
    liczby kupujących.
    Ludzie własnymi pieniędzmi zagłosowali za "starymi struclami".
    Już wtedy. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-05-19 21:40:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bym wtedy nie zyl to moze bym uwierzyl. Poldek dobrze sprzedawal sie do samego
    konca. Byl bardzo tani i duzo drozszy cienki i inne fiaty ktore zaczeli tu produkowac
    by sie nie sprzedawaly. Do dali komu trzeba w kieszen zeby utopic Poloneza i utopili.

  • 4. Data: 2018-05-19 21:45:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2018 12:40:51 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > fiaty ktore zaczeli tu produkowac by sie nie sprzedawaly. Do dali
    > komu trzeba w kieszen zeby utopic Poloneza i utopili.

    Moze i zyles, ale skleroza cie dopadla.

    Cienkiego produkowal Fiat, a poloneza Daewoo.
    Wiec mogl zagrazac lanosowi, nubirze ... moze matizowi.

    J.

  • 5. Data: 2018-05-19 21:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2018 17:33:22 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > liczby kupujących.
    > Ludzie własnymi pieniędzmi zagłosowali za "starymi struclami".

    Akurat wtedy ciagle jeszcze byly zaporowe cla, i ludzie glosowali za
    mlodymi sztruclami, oraz nexiami, lanosami, sienami, felicjami ...

    Ale ... za tym Atu chyba tez glosowali, troche tego jezdzilo.

    J.

  • 6. Data: 2018-05-19 23:54:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2018 09:51:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak nawiasem mowiac, to niedawno widzialem poloneza na taksowce ...
    > sentyment starego taksiarza, czy najtansze auto na taxi ?
    > Tylko czy mialo klime ...

    To nie były takie złe auta. Przestarzałe, ale dość komfortowe i z
    przyjemnym wnętrzem. Sprzed epoki plastik-fantastik.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2018-05-19 23:58:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jakie to ma znaczenie jesli rzadzili zlodzieje? Sprawdzilem i wychodzi ze sie
    pomylilem z cenami. Polonez 1,6 w 1995 kosztowal 16 800 z cienki z silnikiem 700 16
    000. Pierwszy to duzy, bezpieczny samochod rodzinny drugi to popierdolka w zasadzie
    tylko do jazdy po miescie. Cienki w jezdzie miejskiej z litr oszczedniejszy od poldka
    za to silniczek ma z polowy lat szescdziesiatych w wszystkimi tego konsekwencjami.

  • 8. Data: 2018-05-20 00:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2018 23:54:13 +0200, Maciek napisał(a):

    > To nie były takie złe auta. Przestarzałe, ale dość komfortowe i z
    > przyjemnym wnętrzem. Sprzed epoki plastik-fantastik.

    Zle nie byly, ale mamy rok 2018.

    -jak sie dba, to sie ma, i facet juz 20 lat poldkiem na taksie jezdzi?

    -zepsulo mu sie poprzednie auto, wiec kupil malo uzywanego poldka, bo
    nie ma na takse nic lepszego ?

    J.

  • 9. Data: 2018-05-20 00:59:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-20 o 00:06, J.F. pisze:

    > Zle nie byly, ale mamy rok 2018.
    >
    > -jak sie dba, to sie ma, i facet juz 20 lat poldkiem na taksie jezdzi?
    >
    > -zepsulo mu sie poprzednie auto, wiec kupil malo uzywanego poldka, bo
    > nie ma na takse nic lepszego ?

    Polubił, przyzwyczaił się, umie to sam naprawiać więc męczy.
    W jakimś programie motoryzacyjnym był wywiad z taryfiarzem
    który wołgami jeździ. W meksyku na taryfach pełno garbusów,
    a to dwu drzwiowa "limuzyna", wołga czy polonez to przy
    nich poważne auta. :-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-05-20 01:30:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2018 14:58:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > A jakie to ma znaczenie jesli rzadzili zlodzieje?

    I myslisz, ze biznesmeni z fiata przyszli do zlodziei z rzadu, zeby ci
    kazali Daewoo zamknac produkcje ?

> [...]
    > oszczedniejszy od poldka za to silniczek ma z polowy lat
    > szescdziesiatych w wszystkimi tego konsekwencjami.

    A jednak rodacy woleli cienkiego.

    No - czy tak woleli - cienkiego zrobiono 1.1mln, z czego 860 tys na
    eksport, polonez nadal byl robiony, produkcja spadla pare lat pozniej
    https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez#Poziom_pro
    dukcji

    Musi byl ten cienki znacznie oszczedniejszy, skoro narod to gowienko
    kupowal :-)

    Albo zle pamietasz cene - tu pisza 21400, ale za 1.4 - ten silnik byl
    chyba drozszy
    https://autokult.pl/30439,czy-polonez-odnalazlby-sie
    -w-dzisiejszych-czasach-sprawdzamy-jak-wygladalby-je
    go-cennik

    Mnie chodzi po glowie 25 tys ... ale ktory to byl rok ... i czy dobrze
    pamietam

    Tu juz 20 (1.6) i 26 tys (1.4) ale w 96
    http://natemat.pl/93321,polonez-wraca-do-lask

    "Jeszcze w 1997 roku Polonez zajmował drugie miejsce wśród najczęściej
    rejestrowanych nowych samochodów w Polsce. Wtedy pojawiło się na rynku
    ponad 50 tys. nowych egzemplarzy tego samochodu. Dwa lata później, w
    1999 roku Polonez zajmował już miejsce dziesiąte z wynikiem na
    poziomie 18 tys. egzemplarzy."

    Daewoo ograniczyl produkcje, czy Polacy ograniczyli zakupy ?
    Kolejek nie pamietam, raczej przekrety ... Auto-System sie to chyba
    nazywalo.

    J.